Onko kenelläkään kokemuksia Macbook Pron (Late 2007) näytön vaihtamisesta. http://www.youtube.com/watch?v=FA-IfU6J ... re=related
Videolla proggis näyttää pitkähköltä mutta ei mahdottomalta. Kokemusta mulla on koneiden availusta vähän, saman malliseen laitteeseen olen vaihtanut kovalevyjä muutamaan otteeseen.
Mistä uusia näyttökomponentteja saa ja voisiko näyttö parantua ja kirkastua tämän projektin myötä? Voisiko koneeseen laittaa Hires-näytön 1680px 1400px sijaan? Vai meneekö sitten muutkin palikat vaihtoon?
Kiitokset vastauksistanne arvon homppulaiset!
MacBook Pro(late2007) Näytön vaihtaminen itse
Keskustelua kannettavista
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro(late2007) Näytön vaihtaminen itse
Viesti Kirjoittaja Paapalio »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 18.11.2010 klo 16.24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lovers gone love.
MbPro Retina Late 2013 Haswell 2,3 ghz intel quad core i7, 16g ram, 512ssd, HP L2475W-näyttö. Iphone 4s
MbPro Retina Late 2013 Haswell 2,3 ghz intel quad core i7, 16g ram, 512ssd, HP L2475W-näyttö. Iphone 4s
-
Re: MacBook Pro(late2007) Näytön vaihtaminen itse
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Olen vaihtanut mid 2007 koneeseen, jonka pitäisi olla rakenteeltaan identtinen, näytön onglemitta, mutta voin sanoa että Applen insinöörit eivät tehneet hommaa helpoksi kun mokoma on täynnä ruuveja (22kpl vaan että saisi topcasen auki) ja helposti rikkoontuvia kiinni teipattuja piuhoja sekä teipillä varustettuja ruuveja. Olen penkonut mid 2007 koneita sen verran että sanoisin että itseltä tämä homma hoituu noin 30-45:ssä minuutissa, mutta noviisilta hommassa saataa kestää yli 1,5 tuntia (jos näyttö tulee toisesta "luovuttajakoneesta").
En ole yrittänyt laittaa koneeseen korkeamman resoluution näyttöä (en tiedä että tykkäkö emolevy ja näyttis, mutta en näe että miksi ne eivät pystyisi huomaamaan uutta resoluutiota ja muutamaan näytön resoluutiota), mutta kyseinen varaosa (sekä toinenkin, topcase) tuli identtisestä emolevyvikaisesta koneesta.
Apple ei itse myy vara-osia muille kuin sertifioimilleen huoltopajoille jotka eivät myöskään pysty ostamaan vara-osia muuten kuin tilauksesta tietyn koneen sarjanumeron perusteella eivätkä he tämän takia pysty ostamaan eksootisimpia ja kalleimpia vara-osia varastoon. Tämän lisäksi huoltopajat tuskin myyvät mokomia tee-se-itse mielessä kun muuten menettävät tuottisan 70+ euron homman (joka kestää huoltomieheltä puolesta tunnista tuntiin). Eli enemmän tai vähemmän, ainoa tapa jolla pystyy saamaan "uuden" näytön on se että tekee niin kuin minä, eli ostaa jotenkin muulla tavalla viallisen koneen ja "kannibalisoi" sen vara-osien vuoksi.
Myös halvin metodi on juuri se että hankkii muuten viallisen koneen, itse hankin emolevyvikaisen koneen 110:llä eurolla, vaihdoin osat ja myin sitten Superdriven (levy-aseman) 35:llä eurolla, RAM:muistit 25:llä ja virtalähteen 30:llä eurolla jonka jälkeen hintaa koko lystille tuli periaatteessa 20 euroa.
En ole yrittänyt laittaa koneeseen korkeamman resoluution näyttöä (en tiedä että tykkäkö emolevy ja näyttis, mutta en näe että miksi ne eivät pystyisi huomaamaan uutta resoluutiota ja muutamaan näytön resoluutiota), mutta kyseinen varaosa (sekä toinenkin, topcase) tuli identtisestä emolevyvikaisesta koneesta.
Apple ei itse myy vara-osia muille kuin sertifioimilleen huoltopajoille jotka eivät myöskään pysty ostamaan vara-osia muuten kuin tilauksesta tietyn koneen sarjanumeron perusteella eivätkä he tämän takia pysty ostamaan eksootisimpia ja kalleimpia vara-osia varastoon. Tämän lisäksi huoltopajat tuskin myyvät mokomia tee-se-itse mielessä kun muuten menettävät tuottisan 70+ euron homman (joka kestää huoltomieheltä puolesta tunnista tuntiin). Eli enemmän tai vähemmän, ainoa tapa jolla pystyy saamaan "uuden" näytön on se että tekee niin kuin minä, eli ostaa jotenkin muulla tavalla viallisen koneen ja "kannibalisoi" sen vara-osien vuoksi.
Myös halvin metodi on juuri se että hankkii muuten viallisen koneen, itse hankin emolevyvikaisen koneen 110:llä eurolla, vaihdoin osat ja myin sitten Superdriven (levy-aseman) 35:llä eurolla, RAM:muistit 25:llä ja virtalähteen 30:llä eurolla jonka jälkeen hintaa koko lystille tuli periaatteessa 20 euroa.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Paapalio »
Kiitos neuvoista. Mä löysin jonkun nettikaupan joka myi näyttöjä komponentteina. En ole vaan täysin varma onko hommassa mitään järkeä kun tässä pyörii tämä uudempi i5 MbPro. että mitä sitä vanhaa enää lähtisi virittämään..
Lovers gone love.
-
Viesti Kirjoittaja olavii »
Moi.
Se on suhteellisen helppoa vaihtaa kyseiseen koneeseen pelkkä paneeli. Ei tarvitse saada auki muuta kuin se kansi missä näyttö on. Näytön alakulmissa on 2ruuvia. Ne auki ja sitten jollain muovilastalla kampeat sen kannen irti(kansi=osa missä se omppulogo on.). Paneelia ympäröi noin12(?) ruuvia. Paneeli irti ja uusi sisään samoilla ohjeilla. Voi olla hieman tiukasti paneeli kehyksessä kiinni, koska siellä liimat välissä. Kyllä se irti lähtee
Se on suhteellisen helppoa vaihtaa kyseiseen koneeseen pelkkä paneeli. Ei tarvitse saada auki muuta kuin se kansi missä näyttö on. Näytön alakulmissa on 2ruuvia. Ne auki ja sitten jollain muovilastalla kampeat sen kannen irti(kansi=osa missä se omppulogo on.). Paneelia ympäröi noin12(?) ruuvia. Paneeli irti ja uusi sisään samoilla ohjeilla. Voi olla hieman tiukasti paneeli kehyksessä kiinni, koska siellä liimat välissä. Kyllä se irti lähtee

- aleksi miukumauku dlc piste fi -
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka