Terve! eli oon ostamassa tollasta macbook 13" prota. tarvisin kutienkin isomman kovon siihen. tällästä kovoa on näköjään porukalla aika yleisesti kiinni http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... GB-SSD-2-5 ja tuota oon itekki kattellu. kuitenkin muutama kysymys koskien tota kovoo. siis onko tohon 4gb ssd:lle tarkotus asentaa käyttis? ja mahtuuko se siihen asentumaan? ja miten asennus vaiheessa määritellään että se asennetaan juurikin tuohon SSD osioon se käyttis? ja mielellään jotain käyttökokemuksiakin olisi kiva kuulla
kiitos jo etukäteen avusta
ps. niin joo, onko tolla ijuurikaan mitään väliä onk ose 5400rpm tai 7200rpm?
Viimeksi muokannut Anniel, 12.5.2011 klo 18.22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy:Isoja kirjaimia otsikkoon ;)
Käyttis+ muut ohjelmat asentuu ihan normaalisti tuohon levylle.Se osaa vaan käyttää tuota 4gt nopeata puskuria eniten käytettyjen ohjelmien avaamiseen. Itse suosittelisin ssd levyn ostoa ja ulkoista kovalevyä.
Viimeksi muokannut kerabit, 12.5.2011 klo 18.11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ahaa se toimii niin. eli siis sillä kovolla on "öögaa" käyttää sitä 4gt ssd osiota sellaisissa tilanteissa missä siitä on eniten hyötyä?
ja tuo SSD ei kyllä vielä ainakaan tule kysymykseenkään tommonen 128 ei riitä mihkään. ja en halua maksaa vielä 1000€ mistään 512 levystä. joten isoja / halpoja SSD:tä odotellessa tuo hybridi voisi olla oikea ratkaisu. pitäkö nuo hybridin muuten tavallista kovempaa ääntä?
Viimeksi muokannut kotitonttu, 12.5.2011 klo 18.14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itselläni on ollut nyt muutaman kuukauden tuo levy.
Ääntähän tämä pitää enemmän mitä minun 2009mid MBP 15" orginaali 250g levy. Rutinaa se ei kuitenkaan ole, vaan enemmin jatkuva suhina. Orginaali oli lähes äänetön.
Nopues ja miten sen kokee on jossain määrin subjektiivinen juttu. Äsken koitin Wordin aukaisua, ja tyhjä asiakirja aukesi sekunnissa (noin aika..). Itunes parissa sekassa. Imovie aukesi viidessä sekassa kun etsi jotain filmejä kovolta.
Mututuntumalta tämä kovo vie hiukan enemmä akkua mitä orggis.
itellä hyrränny ny tuo hybridi levy pari viikkoa. en oo kyl huomannu juuri mitään nopeuden nousuja puoleen tai toiseen oosin toivonu että toi nukahtaminen sujuisi nopeammin, mutta ei tuolla ollut mtn vaikutusta asiaan. ehkä maccia ei vaan yksinkertaisesti saa nopeammaksi ) kyseessä siis 2011 13" MBP.
No mä otin sen 13" mbp karvalakin 8gt muisteilla ja ssd 128 levyllä 15 sekkaa kylmäkäynnistys ja 2 sekunttia kiinni herää läpän aukasusta heti airporttia joutuu odotteleen monta jäätävää sekunttia
Kirjotus ehreitä paikasin.
Viimeksi muokannut kerabit, 21.6.2011 klo 15.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kotitonttu kirjoitti:itellä hyrränny ny tuo hybridi levy pari viikkoa. en oo kyl huomannu juuri mitään nopeuden nousuja puoleen tai toiseen oosin toivonu että toi nukahtaminen sujuisi nopeammin, mutta ei tuolla ollut mtn vaikutusta asiaan. ehkä maccia ei vaan yksinkertaisesti saa nopeammaksi ) kyseessä siis 2011 13" MBP.
No eipä se nukahtamiseen pitäisikään vaikuttaa, koska kovon firmis päättää itse mitä sille SSD-osiolle tallennetaan ja se on useiten käytettyjä tiedostoja/ohjelmia, eikä esim. juuri muistin sisältöä, kun kone menee nukkumaan. Jos haluat koneen nopeammaksi, niin SSD vaan kovon tilalle. Harmi kyllä, ovat vielä tuhottoman tyyriitä ja kapasiteetit liian pieniä monelle.
wantsomeapple kirjoitti:^Unissas. Varmaan ikinä tule SSD olemaan noin halpa
Maksoihan tietokoneetkin aikanaan henkilöauton verran. Joten en pidä kovinkaan epätodennäköisenä etteikö SSD levyhen hinnat tippuisi.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com