MacBook Pro ja TV
Keskustelua kannettavista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro ja TV
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Onko todella niin, että macbook pro 15 late 2008 ei saa oikeankokoista kuvaa lg telkkariin hdmi piuhaa pitkin. Netissä puhutaan että näytöt säätimessä pitäisi olla jonkinlaista skaalausmahdosllisuutta, mutta sellaista ei minulla näy. Ainoastaa overscan nappula, mutta silloin eivät valikot näy. Olen kokeillut useampia piuhoja ja adaptereita.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 10.8.2011 klo 22.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: macbook pro ja tv
Viesti Kirjoittaja jjari »
Ainakin Sonyyn ja Samsungiin saa.
MBP Unibody 2,4 C2D 15" 8GB 500GB - 10.7.3
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Tarkennusta vielä. Jos käytän 1080p 60Hz asetusta kuva on oikean kokoinen, mutta mieluummin käyttäisin 50Hz niin ei nykisi niin paljon, mutta silloin kuva on liian iso Overscan tai liian pieni.
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Mikä käyttis sulla on? Muistaakseni leopardi ei toiminut oikein vaan vaati jonkun switchresx:n tms apua. Lumileo on toiminu itsestään oikein.
MBP Unibody 2,4 C2D 15" 8GB 500GB - 10.7.3
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Nyt on leijona, mutta ei lumileopardikaan toiminut oikein.jjari kirjoitti:Mikä käyttis sulla on? Muistaakseni leopardi ei toiminut oikein vaan vaati jonkun switchresx:n tms apua. Lumileo on toiminu itsestään oikein.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Poika osti juuri kans telkun ja paini saman ongelman kanssa, mutta sai homman toimimaan tutkimalla sen telkun asetuksia ensin ja sitten vielä Macbookin (vm. 2006).
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Rujoenkeli »
42" LG:n telkussa ollut kiinni HDMI-johdolla 2006 (Snow Leopard) ja 2009 (Leopard) mallisia Mac Minejä, telkkarissa kuvasuhteena "vain haku".
Näytöt-asetuksessa telkulle 1920 x 1080, 60 Hz eikä kuvassa mitään ongelmaa.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Näytöt-asetuksessa telkulle 1920 x 1080, 60 Hz eikä kuvassa mitään ongelmaa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Mukavaa että muilla toimii. Minulla ei. Applen keskustelusivuilla on kohtalotovereita, mutta ei sielläkään näytä löytyvän ratkaisua.
-
Kuten sanottu tämä asetus toimii minullakin, mutta ei 50 Hz. Televisio-ohjelmat joita tallentelen ja katsoisin ovat kotimaisia, eli 50 Hz:n tallenteita.Rujoenkeli kirjoitti:42" LG:n telkussa ollut kiinni HDMI-johdolla 2006 (Snow Leopard) ja 2009 (Leopard) mallisia Mac Minejä, telkkarissa kuvasuhteena "vain haku".
Näytöt-asetuksessa telkulle 1920 x 1080, 60 Hz eikä kuvassa mitään ongelmaa.
-
Re: MacBook Pro ja TV
Viesti Kirjoittaja Mullah Kajar »
Minulla on vasta hankittu uusi 15" Macbook Pro ja ongelmana televisioon liittäminen. Käytössä originaali Applen minidisplay - > hdmi adapteri. Televisio muutaman vuoden vanha Samsungin hd ready, jossa hdmi- liitäntää ei ole, on vain dvi. No, minulla on hdmi- jakaja jonka kautta tulee digiboksi, xboksi, pc jne. laitteita tuohon dvi- liitäntään ilman ongelmia, äänet siis luonnollisesti eri piuhoilla vahvistimeen. Kun iskee Macin kiinni, näyttö välähtää kyllä ja Mac tunnistaa että Samsung ois kiinni ja tarjoaa oikein 720p resoa, vaan televisiossa ei tapahdu yhtään mitään. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia resoja, peilausta ja mitä tahansa, vaan televisioon ei kuvaa tule. Kokeilin myös puottaa sen hdmi- jakajan välistä, eli minidp - > hdmi adapteriin kiinni hdmi - dvi piuha ja suoraan töllöön kiinni, sama lopputulos. Tunnistaa Samsungin, mutta kuvaa ei tule. Itse televisiosta ei mitään sen kummenpaa pysty säätämään dvi- liitännälle. Epäilin vikaa adapterissa ja testasin toisella töllöllä töissä + toisella näytöllä ja toimi heittämällä ei tarvinnut säätää yhtään mitään. Onko tuo minun Samsung yksinkertaisesti liian kivikautinen laite sitten, vai vieläkö kannattaisi kokeilla vga:n kautta töllöön, sellainenkin kivikauden liitin siinä vielä löytyisi pc:tä varten? Koskaan en ole sitä mihinkään käyttänyt kun se dvi- liitäntä on kaikkien muitten laitteiden kanssa toiminut ilman mitään ongelmia.
Osaako joku auttaa, järki lähtee?
Osaako joku auttaa, järki lähtee?
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka