Päivitysinto kasvoi liian suureksi ja pakko oli marssia kauppaan hakemaan uusi läppäri. Aikaisemmin käytössä oli noin vuoden vanha MBP. Nyt parin tunnin kokeilun jälkeen olen suuresti pettynyt. Uuden koneen perusääni on huomattavasti äänekäämmin koneen olleesa täysin joutilaana päällä.
Äänten eroa voisi kuvailla niin, että vanha koneeni vain humisee matalasti eikä siitä erota oikeastaan mitään käyntiääniä. Uudesta koneesta sen sijaan kuuluu hurinaa ja pörinää koneen oikeasta etulaidasta (käsittääkseni kovalevyn kohdalta kun kuulostelin laitetta korva kiinni pohjassa). Ääni on selvästi kuultavissa. Aloin siis miettimään, olisiko koneeni mahdollisesti viallinen kovalevyn puolesta vai johtuuko tämä siitä, että kovalevy on tyypillisesti suoraan sanottuna joku huonolaatuinen hyrrä.
Kokemuksia, anyone?
Edit: Siis tarkemmalla kuulostelulla tuo ääni porautuu päähän kun on tottunut äänettömään nettiselailuun. Muistuttaa ihan 6 vuotta vanhaa HP:n perusläppäriäni.
Edit 2: Viestiä muokkailtu tarkemman tutkiskelun jälkeen kuvaamaan paremmin ongelmaa.
MBP 13" late 2011 ääniongelmat
Keskustelua kannettavista
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
MBP 13" late 2011 ääniongelmat
Viesti Kirjoittaja Friday »
Viimeksi muokannut Friday, 31.12.2011 klo 2.27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Apple-juttuja vuodesta 2009.
-
Re: MBP 13" late 2011 ääniongelmat
Viesti Kirjoittaja Toniza »
Itse olen huomannut saman, verrokkina macbook late 2009, joka ei mielestäni ollut näin äänekäs. Ihan peruskäytössä ei ole hirveän paha, mutta jos esim. flash tai muuta vähänkin raskaampaa päällä, tuulettimen kierrokset nousevat heti kattoon ja jäävät sinne.
-
Tällä hetkellä kone melkoisen rasituksen alla ja koneen lämmöt 90 astetta ja tuulettimet käy 6000 rpm.. en ole koskaan edes vanhalla MBP:llä törmännyt samanlaisiin lukuihin, vaikka käyttö ollut samaa.
Eikös näissä joskus ollut jotain lämpenemisongelmia?
EDIT: Outoa, että vaikka sama rasitus jatkuu koneella niin yhtäkkiä kaikki lämmöt putosivat 50-60 asteeseen..
Eikös näissä joskus ollut jotain lämpenemisongelmia?
EDIT: Outoa, että vaikka sama rasitus jatkuu koneella niin yhtäkkiä kaikki lämmöt putosivat 50-60 asteeseen..
Viimeksi muokannut Friday, 7.1.2012 klo 21.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Muistaakseni tästä on ollut juttua täällä aiemminkin, tai sitten se oli Mac Rumorsin foorumilla. Kuitenkin muistelisin, että nämä 2011-mallit ottavat helpommin kierroksia jostain syystä, ainakin kun verrataan 2010-malleihin ja myös jostain syystä näissä uudemmissa on kovempaa mekkalaa pitävät kovalevyt. Itse olen suhteellisen tyytyväinen omaa 2010-malliini, sillä tehot eivät ole loppuneet kesken ja kone on todella hiljainen.
Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Mulla on sitten varmaan joku susikappale tämä.. kovalevy pitää oikeasti kovaa ääntä niin täytynee etsiä lohtua ssd:n puolelta varmaan.. lämpenemiselle ei voi mitään. Myös akunkesto on huonompiskip kirjoitti:Muistaakseni tästä on ollut juttua täällä aiemminkin, tai sitten se oli Mac Rumorsin foorumilla. Kuitenkin muistelisin, että nämä 2011-mallit ottavat helpommin kierroksia jostain syystä, ainakin kun verrataan 2010-malleihin ja myös jostain syystä näissä uudemmissa on kovempaa mekkalaa pitävät kovalevyt. Itse olen suhteellisen tyytyväinen omaa 2010-malliini, sillä tehot eivät ole loppuneet kesken ja kone on todella hiljainen.

Vanha kone meni siskolle, joka lähtee reissuun pitkäksi aikaa niin voisi käydä joku päivä vain vaihtamassa koneet päikseen, saman näköisiä kun ovat

E: Ni voi sitten vuoden päästä tulla valittelemaan asiaa
Viimeksi muokannut Friday, 8.1.2012 klo 17.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka