Eikös MacBookin pitäisi mennä lepotilaan kun käyttöä ei ole vähään aikaan? Energiansäästäjä on asetettu niin, että näytön lisäksi myös "Tietokone nukahtaa" mutta ei se pysyy hereillä ja jatkaa vaimeaa hurinaansa kunnes itse kytken lepotilan päälle. Sama vika taitaa olla iMacissani.
Voiko olla jokin toiminto/ohjelma, joka pitää koneet hereillä?
MacBook Pro ei nukahda itsestään
Keskustelua kannettavista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro ei nukahda itsestään
Viesti Kirjoittaja Kääpiö »
-
Re: MacBook Pro ei nukahda itsestään
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jokin ohjelma tai laite todennäköisesti. Pitää konettasi hereillä. Millaisia ohjelmia sinulla on käytössä ja millaisia laitteita kytkettynä?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
Itselläni mm. Sophoksen virustorjunta piti konetta hereillä. Lisäksi joskus jos selaimessa on auki jokin video, niin kone ei mene nukkumaan (siis vaikka toisto ei olisikaan päällä)
-
Viesti Kirjoittaja Bullitus »
Näpyttele päätteeseen pmset -g assertions ja jos "PreventUserIdleSystemSleep" on 1 niin katso "Listed by owning process" -kohdasta mikä on syynä.
-
Viesti Kirjoittaja whoos »
Sama ongelma täälläkin. Pari päivää ole taas vaihteeksi yrittänyt ongelmaa korjata, mutta tuloksetta. PreventUserIdleSystemSleep on 0, mutta ei vaan nuku. Jotenkin olen tullut siihen tulokseen, että mulla ongelma johtuu kovalevystä, joka kuuluu pyörivän koko ajan ja siitä kuulu semmoisia klikkaus ääniä.
Olen mm. yrittänyt Safe Boottia, mutta silloinkaan kone ei nukahda itsestään, joten ongelma ei voi (käsitääkseni) johtua itse asennetuista ohjelmista. Oikeuksien korjausta on myös yritetty, mutta siitä ei ollut apua. Tosin, oikeuksia korjatessa huomasin semmoisen kummallisuuden, että jos niitä yrittää korjata uudelleen, niin samat korjaukset tulevat vastaan joka kerta. Eli, ikäänkuin mitään oikeuksia ei olisikaan korjattu
On kyllä rasittavaa, kun kokoajan on läppärin akku tyhjä ja kun sen käynnistää johdon kanssa, niin se on ihan koomassa hetken aikaa
Täytyy varmaan alkaa opettella laittamaan kone manuaalisesti sleepille...![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Olen mm. yrittänyt Safe Boottia, mutta silloinkaan kone ei nukahda itsestään, joten ongelma ei voi (käsitääkseni) johtua itse asennetuista ohjelmista. Oikeuksien korjausta on myös yritetty, mutta siitä ei ollut apua. Tosin, oikeuksia korjatessa huomasin semmoisen kummallisuuden, että jos niitä yrittää korjata uudelleen, niin samat korjaukset tulevat vastaan joka kerta. Eli, ikäänkuin mitään oikeuksia ei olisikaan korjattu
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
On kyllä rasittavaa, kun kokoajan on läppärin akku tyhjä ja kun sen käynnistää johdon kanssa, niin se on ihan koomassa hetken aikaa

Täytyy varmaan alkaa opettella laittamaan kone manuaalisesti sleepille...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Minullakin on tuossa kohdin '0', mutta kone ei nuku automaattisesti. Tosin muistelen lukeneeni jostakin että 'EyeTV Helper' -niminen prosessi saattaisi estää joissakin tapauksissa automaattisen nukkumisen, ja sehän minulla on päällä. En viitsi juuri nyt testimielessä tappaa po. prosessia, koska minulla on EyeTV tallennus menossa.Bullitus kirjoitti:Näpyttele päätteeseen pmset -g assertions ja jos "PreventUserIdleSystemSleep" on 1 niin katso "Listed by owning process" -kohdasta mikä on syynä.
Lisäys: Eipäs ollutkaan EyeTV Helper syypää tähän ongelmaan - testasin juuri äsken.
Olisihan se kiva jos saisi tuon automaattisen nukahtamisen toimimaan, mutta ei juuri huvittaisi ryhtyä mihinkään suureen selvittelytyöhön.
Viimeksi muokannut tsehov, 21.1.2013 klo 20.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka