Tervehdys!
Ostin tuollaisen Samsungin ssd levyn ( 250 GB Modell: MZ-7TD250BW)kovalevyn ja tarkoitus olisi laittaa se tuohon Macbookiin. Minun olis ilmeisesti pitänytkin tilata tuo kit malli, missä olisi ollut se adapterijohto ja jotkut ruuvit mukana. Jimm's Storesta tuo tuli...
Kysymys:
Saakohan tuollaista johtoa ja ruuveja jostain tilaamalla erikseen? Eivät taida levyä enää takaisin ottaa, kun vetäsin tuon paketin jo auki?!
Tuo manual/softwear levyke tuossa paketissa kyllä on. Vai pitäiskö viedä tämä kone saman tien jollekkin macciosaajalle tai jotain?!
Samsung SSD 840+MB Pro loppuvuosi 2011
Keskustelua kannettavista
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Samsung SSD 840+MB Pro loppuvuosi 2011
Viesti Kirjoittaja mouhari »
-
Re: Samsung SSD 840+MB Pro loppuvuosi 2011
Viesti Kirjoittaja Henkali »
Tarkoitatkohan adapterijohdolla ja ruuveilla USB-koteloa, jonne voit laittaa tuon vanhan levysi? Itse levyn vaihtohan pitäisi onnistua pelkän levyn avulla, eli vanha levy pois, vanhan levyn ruuvit uuteen levyyn ja uusi levy paikoilleen. Tässä skenaariossa vain vanha levy jää käyttämättömäksi, etkä pääse siirtämään tietoja levyltä. Noita USB-koteloita saa taas ostettua kaupasta arvatenkin kympin tai parin hintahaarukassa.mouhari kirjoitti:Tervehdys!
Ostin tuollaisen Samsungin ssd levyn ...
Viimeksi muokannut amanita, 19.2.2013 klo 20.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
Viesti Kirjoittaja mouhari »
No näin se taitaa juuri olla ja nyt kun menin tuonne Jimm's storen sivulle, niin näyttäis tuolla olevan sellainen kiintolevykehikko ja tuollainen kaapelisysteemikin erikseen. Viimeksi en vain löytänyt. Nyt tarjosi niitä heti tuolla jimm's suosittelee osiossa...
Taidan soittaa suoraa sinne ja kysyä. Kyllä varmaan siellä tietävät....
Kiitos!
Taidan soittaa suoraa sinne ja kysyä. Kyllä varmaan siellä tietävät....
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja Jahan »
Lainaan ketjua. Itselläkin harkinnassa juuri tuo sama SSD-levy, joka tulisi MacBook Pro mid 2010 -koneeseen.
Kannattaako ostaa samantie se kit-malli, jossa on ne usb-adapterit ynnä muut mukana vai ihan perusversio?
Mikä ois vaivattomin, helpoin ja yksinkertaisin tapa saada käyttöjärjestelmä (Mountain Lion -> ei ole asennuslevyä eikä käynnistyvää usb-tikkua Mountain Lion:sta), ohjelmat, asetukset ja tiedostot vanhalta kovalevyltä uudelle ssd-levylle? Mä en ole näitä Applen vehkeitä muuta kuin käyttänyt. Ei ole ollut tarvetta asennella mitään käyttöjärjestelmää uusiksi tai muuta vastaavaa., joten ihan noviisi olen. Windows-koneissa sitä uudelleen asentelua sai tehdä ihan tarpeeksi. Time Machinella olen aina silloin tällöin ottanut varmuuskopion ulkoiselle kovalevylle. Mikä tapa olisi kaikkein yksinkertaisin ja helpoin? Ja ohjeetkaan ei ois pahitteeksi!![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kannattaako ostaa samantie se kit-malli, jossa on ne usb-adapterit ynnä muut mukana vai ihan perusversio?
Mikä ois vaivattomin, helpoin ja yksinkertaisin tapa saada käyttöjärjestelmä (Mountain Lion -> ei ole asennuslevyä eikä käynnistyvää usb-tikkua Mountain Lion:sta), ohjelmat, asetukset ja tiedostot vanhalta kovalevyltä uudelle ssd-levylle? Mä en ole näitä Applen vehkeitä muuta kuin käyttänyt. Ei ole ollut tarvetta asennella mitään käyttöjärjestelmää uusiksi tai muuta vastaavaa., joten ihan noviisi olen. Windows-koneissa sitä uudelleen asentelua sai tehdä ihan tarpeeksi. Time Machinella olen aina silloin tällöin ottanut varmuuskopion ulkoiselle kovalevylle. Mikä tapa olisi kaikkein yksinkertaisin ja helpoin? Ja ohjeetkaan ei ois pahitteeksi!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Air M1 iPad Pro 11’’ 128GB Wi-Fi iPad Mini 6th gen 64GB Wi-Fi
iPhone 15 Pro Max 256GB Apple Watch 7
Apple TV 4K 64GB 2nd gen HomePod 2nd gen 2 HomePod Minis
iPhone 15 Pro Max 256GB Apple Watch 7
Apple TV 4K 64GB 2nd gen HomePod 2nd gen 2 HomePod Minis
-
Viesti Kirjoittaja ttaure »
Time machine kopion kanssa pärjäät ilman tuota kittiä. Kitin kanssa toisaalta saat uuden ulkoisen kovon itsellesi siitä vanhasta levystä. Jos tarvetta on...
iPad mini Retina 16 GB cellular
Time Capsule 1 TB
Airport Express g & n
AppleTV
Time Capsule 1 TB
Airport Express g & n
AppleTV
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka