Ja mitäkähän eroa on uusimmalla ja vuoden vanhemmalla Airilla? Entä muistin koolla, riittääkö tuo pienempimuistinen Air mihinkään? Oon yrittänyt ettiä vastauksia näihin kysymyksiin joka puolelta, mutta ei tunnu löytyvän. Toivottavasti joku osaa auttaa
MacBook Pro vai Air 3D-mallinnukseen
Keskustelua kannettavista
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
pipiti
MacBook Pro vai Air 3D-mallinnukseen
Viesti Kirjoittaja pipiti »
Tarvitsisin kannettavan tietokoneen, joka ois kevyt, nopea, tehokas, kätevä, mukava käyttää ja kestävä. Lisäksi tuolla koneella pitäis pystyä pyörittämään arkkitehtuuriin liittyviä 3d-mallinnusohjelmia esim. ArchiCAD, Revit tai 3ds max. Kysymys kuuluu siis, mahtaakohan Macbook Airin tehot riittää mallinnukseen? Mieluummin ostaisin tuon Airin, mutta nimenomaan nuo tehot tuossa mietityttää. Entä onko Pro ihan kätevä kuljettaa mukana? Itse en ymmärrä paljoakaan tietokoneista, joten auttakaa mua jooko
Ja mitäkähän eroa on uusimmalla ja vuoden vanhemmalla Airilla? Entä muistin koolla, riittääkö tuo pienempimuistinen Air mihinkään? Oon yrittänyt ettiä vastauksia näihin kysymyksiin joka puolelta, mutta ei tunnu löytyvän. Toivottavasti joku osaa auttaa
Viimeksi muokannut kallekilponen, 19.9.2014 klo 22.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikon hienosäätöä
Syy: otsikon hienosäätöä
-
L_A_G
Re: Macbook Pro vai Air 3d-mallinnukseen
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
13" Pro:ssa on tehokkaampi näytönohjain sekä prossu, mutta en tiedä että onko kummastakaan 3D-mallinnukseen muuten kun johonkin oikein amatööripuuhiin. Kaveri sai paljon tehokkaamman pöytäkoneen näyttiksen hajalle 3D mallinnusta tehdessän, tosin mokoma oli jo ennestään vähän viallinen. CAD-käytössä molemmat ovat varmaan ihan riitäviä kunhan valistee 8GT RAM:ia ellei rupea puuhastelemaan pilvenpiirtäjän kokoisien suunnitelmien kanssa.
Mitä kokoon ja painoon tulee niin ei niillä ole juuri eroa. Mitäs nyt Air on kiilamaisen muodon takia vähän ohueempi, mutta leveys ja pituus-suunnassa isompi. Erot vuoden 2013 ja 2014 Air:ien välillä ovat lähinnä että vuoden 2014 malleissa on hiukan tehokkaammat prosessorit.
Itse en kyllä Air:ia ostaisi tänä päivänä. Niiden käyttämät näytöt olivat ihan kelvollisia vielä vuonna 2010, mutta eivät sitä enää ole 4 vuotta myöhemmin. Tämän vuoden mallin mukana tullut hinnan alennus houkuttelee varmaan monia, mutta itse en menisi tuohon ansaan.
Jos et paljoa tietokoneista tiedä, niin eikö kumminkin olisi fiksuinta ulkoistaa uuden koneen hankkiminen jollekkin joka tietää?
Mitä kokoon ja painoon tulee niin ei niillä ole juuri eroa. Mitäs nyt Air on kiilamaisen muodon takia vähän ohueempi, mutta leveys ja pituus-suunnassa isompi. Erot vuoden 2013 ja 2014 Air:ien välillä ovat lähinnä että vuoden 2014 malleissa on hiukan tehokkaammat prosessorit.
Itse en kyllä Air:ia ostaisi tänä päivänä. Niiden käyttämät näytöt olivat ihan kelvollisia vielä vuonna 2010, mutta eivät sitä enää ole 4 vuotta myöhemmin. Tämän vuoden mallin mukana tullut hinnan alennus houkuttelee varmaan monia, mutta itse en menisi tuohon ansaan.
Jos et paljoa tietokoneista tiedä, niin eikö kumminkin olisi fiksuinta ulkoistaa uuden koneen hankkiminen jollekkin joka tietää?
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka