Macin näytönsäästäjä on kummallinen; valitsen näytönsäästäjäksi iPhoto kuvat, jotka toimivat hetken, mutta sitten tilalle vaihtuu Natinal geographics -kuvat. Kuinka saan omat kuvat pysymään näytönsäästäjässä? Käyttis on yosemite.
Kiitos etukäteen avustanne!
Näytönsäästäjäongelma
Keskustelua kannettavista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Näytönsäästäjäongelma
Viesti Kirjoittaja Iekki »
-
Re: Näytönsäästäjäongelma
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Eihän sulla ole valittuna "Käytä satunnaista näytönsäästäjää"? Jos tuollainen valinta vielä Yosemitessa on...
Viimeksi muokannut Jasca, 17.11.2014 klo 17.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
Viesti Kirjoittaja Iekki »
Ei ole valittuna satunnaista, vaan liukuvat panelit ja lähteeksi iPhoto. Jostain syystä kone vaihtaa sen välillä National geographics kuviin, joka on yksi oletuskuvasarjoista. Miksi se ei pidä minun valintaani jatkuvasti päällä?
-
Viesti Kirjoittaja via »
aivan sama ongelma - juuri äsken vaihdoin National Geographicsin pois ja iPhoton takaisin, toinen kerta tänään - eikö kukaan osaa arvata?
-
Viesti Kirjoittaja Jagdbomber »
Minulla on ollut sama ongelma; Yosemite vaihtaa jatkuvasti näytönsäästäjä -tilassa iPhoton kuvat National Geographicsin kuviin. Kukaan ei ole tällä palstalla tiennyt tähän mennessä asialle korjauskeinoa. Jatkuva - eli jokapäiväinen - oikeuksien korjaus Levytyökalulla ei ole mikään ratkaisu. Rupeaa pikku hiljaa ns. harmittamaan asian tila. Merkit näyttävät nyt siltä, että Mac OS:sta on Yosemite-versiossa sittenkin tullut tavallinen Windows-käyttis. Se siitä Macin erinomaisuudesta. 

-
Viesti Kirjoittaja peku »
Näytönsäästäjä onkin käyttöjärjestelmän tärkeimpiä ominaisuuksia.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja via »
Ainakin eräs näkyvimmistä - näkymättömät ongelmat eivät häiritsekään ainakaan minua.
-
Viesti Kirjoittaja Eki79 »
Vähän menee ohi aiheen mut mikä näytönsäästäjä? En tiennytkään et nyky näytöt kaipaavat sellaista. Itse lopetin selaisen käyttämisen crt-monitorin luopumisen jälkeen. Eli varmaan joskus 10 vuotta. Mulla on kone aina auki ja selain auki. Miksi siihen pitäis joku "säästäjä" saada pyörimään. Nykyinen läppäri on nyt 3 vuotta vanha ja 24/7 päällä eikä mitään himmenemistä tai kuvan palamista havaittavissa joten näytönsäästäjä on väärä nimitys tänäpäivänä.
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Onhan iPhoto-kirjastosi samassa levypartitiossa kuin käyttöjärjestelmä ja kotihakemistosi (ja joka voisi olla tilapaisesti nukuksissa tai muuten ei käytössä)? Entä oletko avannut iPhotolla välillä jonkun muun kirjaston (,joka siis vaihtuu oletuskirjastoksi iPhotossa)? Ja onko tilanne sama jos valitset koko kirjaston sijasta vain jonkin kansion?Iekki kirjoitti:Macin näytönsäästäjä on kummallinen; valitsen näytönsäästäjäksi iPhoto kuvat, jotka toimivat hetken, mutta sitten tilalle vaihtuu Natinal geographics -kuvat. Kuinka saan omat kuvat pysymään näytönsäästäjässä? Käyttis on yosemite.
Kiitos etukäteen avustanne!
Viimeksi muokannut homenamsi, 6.4.2015 klo 10.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jagdbomber »
Minä nyt kuitenkin Macbookin Pron Yosemite-käyttöjärjestelmän ominaisuuksiin kuuluvaa näytönsäästäjää käytän ja lähden siitä, että jos sellainen ominaisuus on laitteessa (Macbook Pro), se myös toimii. Ilmeisesti esim. haluat ajaa autolla, jonka huoltotarpeen ilmaisin (näyttää öljyn tason, kilometrimäärän seuraavaan öljynvaihtoon, jarrupalojen kulumisen, jarrunesteen vaihdon ajankohdan, kilometrimäärän seuraavaan huoltoon yms.) ei toimi. Ei huoltotarpeen ilmaisinkaan näy jatkuvasti keskusvalvontanäytössä, vaan ne sen tiedot tarkistetaan vain silloin tällöin.Eki79 kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen mut mikä näytönsäästäjä? En tiennytkään et nyky näytöt kaipaavat sellaista. Itse lopetin selaisen käyttämisen crt-monitorin luopumisen jälkeen. Eli varmaan joskus 10 vuotta. Mulla on kone aina auki ja selain auki. Miksi siihen pitäis joku "säästäjä" saada pyörimään. Nykyinen läppäri on nyt 3 vuotta vanha ja 24/7 päällä eikä mitään himmenemistä tai kuvan palamista havaittavissa joten näytönsäästäjä on väärä nimitys tänäpäivänä.
Olen saanut ratkaistua asian osittain niin, että olen poistanut kaikki National Geographicsin kuvat sieltä tiedostosta, josta Yosemite ne aina hakee, vaikka olen nimenomaan valinnut näytönsäästäjän kuvat iPhoton - taitaa olla nimeltään "Kuvat" nykyisin - valokuvakansiosta. Sen seurauksena näytönsäästäjä näyttää mustaa ruutua. Sekin on parempi kuin ei mitään, mutta heikko esitys Applelta. Suorastaan huvittaa, että Apple ei saa edes tällaista pientä ongelmaa ratkaistua, vaikka lähettää esim. kaikenlaisia iTunesin automaattipäivityksiä koko ajan.
11 vuoden ja useamman Macbook Pron kokemuksella (nykyinen kone 1 v. vanha) voin todeta, että Macbook Prosta Yosemite-käyttiksineen on tullut Windows-kone, joten Applen koneesta peritään siten selkeää ylihintaa.
-
Viesti Kirjoittaja via »
liityn taas tähän - mulla "kuvat" pysyy epämääräisiä aikoja "näytönsäästäjässä" - joskus menee viikkoja ennen kuin ruudulla pyörii taas National Geographic - näytönsäästäjä voi olla väärä nimitys mutta musta on kiva katsella vanhoja fotoja virtana, niihin liittyy kaikkiin muistoja ja tunteita - äsken vaihdoin "rullan" taas omiin kuviini
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka