Ilmeisesti 2013 vuodesta lähtien ei ole tuota vikaa ollut. Varmaan alihankkija tehnyt välillä tuubaa laatua ennen tuota?Applebush kirjoitti:Onko uusimmassa Macbook Pro:ssa ilmennyt vastaavanlaista ongelmaa eli vuoden 2015 mallissa?
MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Keskustelua kannettavista
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Mid 2012-mid 2014 väliltä on nuo foorumeille postatut kuoriutumiset. Aika näyttää onko parannusta tapahtunut tän vuoden malleihin. Tutun korjaajan mukaan mitään radikaalia muutosta näyttöihin ei ole tullut, tosin tämän vuoden malleja ei ole vielä avannut.
iPhone 13 Pro
Apple TV 4K 64GB
MacBook Pro Retina 13" 2.6GHz 8GB 256GB
Apple TV 4K 64GB
MacBook Pro Retina 13" 2.6GHz 8GB 256GB
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Kuoriutumista on kahden tyyppistä.
Jotkut poistavat koko heijastukenestokalvon.
Jotkut poistavat koko heijastukenestokalvon.
Last edited by KB7s on 27 Mar 2014, 8:65, edited 1 time in total.
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Mielenkiintoista. Millähän ne poistaa tuon "kalvon" vai onko kyseessä kuitenkin pinnoite, jonka voi ottaa pois liuottimella?
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Hello,
Mulla on late 13' mbp ja tosiaan oon tätä nyt sellaiset 1,5 vuotta käyttänyt tosi tyytyväisenä. Keväällä kuitenkin huomasin nää epäilyttävät jäljet juurikin tossa yläreunassa ja ensiks luulin että oon ite läikyttänyt/tahrannut jollain pahalla, kun tahrat ei liinalla lähde.
Miten on, onko joku vienyt juttua omalta osaltaan eteenpäin? Nyt kun vihdoin ymmärrän että kyseessä on valmistusvirhe niin alko ärsyttää. Mun mielestä liian kallis kone tällaseen älyttömään valmistusvirheeseen.
Mulla on late 13' mbp ja tosiaan oon tätä nyt sellaiset 1,5 vuotta käyttänyt tosi tyytyväisenä. Keväällä kuitenkin huomasin nää epäilyttävät jäljet juurikin tossa yläreunassa ja ensiks luulin että oon ite läikyttänyt/tahrannut jollain pahalla, kun tahrat ei liinalla lähde.
Miten on, onko joku vienyt juttua omalta osaltaan eteenpäin? Nyt kun vihdoin ymmärrän että kyseessä on valmistusvirhe niin alko ärsyttää. Mun mielestä liian kallis kone tällaseen älyttömään valmistusvirheeseen.
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Kyseessä ei ole selvästikään kulumiseen tai käyttöön liittyvä vika, joten itse vaatisin Applea korjaamaan tälläiset viat. Jos ei auttaisi, niin kuluttaja asiamieheen yhteyttä. Laitteessa on muutenkin suomessa 2v takuu, joten puhelin käteen soittamaan huoltoon ja varaamaan aikaa sekä vaatimaan että Apple kantaa vastuunsa.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 5.3.2012 klo 15.22
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Viesti Kirjoittaja lahtinensi »
Nonii itsellä kanssa vuoden ollut käytössä late 13 MBP ja tosiaan selkeesti lähtenyt toi pinnoite kuoriutumaan. Takuu mennyt umpeen kuukausi sitten. Asun tällä hetkellä ulkomailla, mutta palaan Suomeen kolmen viikon päästä ja tarkoitus olisi lähteä viemään asiaa eteenpäin. Laite ostettu siis Suomesta. Kiinnostaisi kyllä kuulla onko kohtalontovereita ja miten muut on asian kanssa edennyt?
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Arvaan ettei ainakaan Applen tuesta saa apua, jos kerran yhtiön kanta on "user error".
Suomessa toimii virhevastuu, joten myyjä joutuu omasta pussistaan lakisääteisesti korjaamaan/korvaamaan mikäli vika täyttää virhevastuu kriteerit (täyttää jos ei ole itse aiheutettu vika ja laitteen ikä on alle oletetun kestoiän). Ei kovin reilua, koska laitevikaan ei mitään osaa myyjällä, mutta näin Suomessa.
Suomessa toimii virhevastuu, joten myyjä joutuu omasta pussistaan lakisääteisesti korjaamaan/korvaamaan mikäli vika täyttää virhevastuu kriteerit (täyttää jos ei ole itse aiheutettu vika ja laitteen ikä on alle oletetun kestoiän). Ei kovin reilua, koska laitevikaan ei mitään osaa myyjällä, mutta näin Suomessa.
Bite my shiny metal ass!
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Viesti Kirjoittaja salmiakki »
No kyllä yli kahden tonnin läppärin pitäisi kestää käyttöä, sen pitäisi kestää kannen avaamista ja sulkemista ja myös pientä painetta, koska läppäreitä kuljetellaan mukana (kestääköhän nämä, pohja pitää ainakin hassua ääntä jos sitä vähänkään painaa ).
En omaan mid-2014 koneeseen hankkinut vielä Apple Carea, koska arvelin että suurimmat viat tulevat esiin vuoden sisällä ja virhevastuun pitäisi suojata jos koneessa on jotain kokoamisesta johtuvaa häikkää. Mutta näköjään sama vika voi koskea tätä mallia, ellei sitten muitakin jälkeen tulleita. Nyt polttelee pitäiskö se Apple Care kuitenkin hankkia, vaan ilmeisesti siitä ei sitten ole hirveästi apua tällaisten vikojen kanssa?
Joku mainitsi että laitteella on Suomessa 2 vuoden takuu - minulle kyllä sanottiin että takuu on vain yhden vuoden.
En omaan mid-2014 koneeseen hankkinut vielä Apple Carea, koska arvelin että suurimmat viat tulevat esiin vuoden sisällä ja virhevastuun pitäisi suojata jos koneessa on jotain kokoamisesta johtuvaa häikkää. Mutta näköjään sama vika voi koskea tätä mallia, ellei sitten muitakin jälkeen tulleita. Nyt polttelee pitäiskö se Apple Care kuitenkin hankkia, vaan ilmeisesti siitä ei sitten ole hirveästi apua tällaisten vikojen kanssa?
Joku mainitsi että laitteella on Suomessa 2 vuoden takuu - minulle kyllä sanottiin että takuu on vain yhden vuoden.
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Joo Applen takuu on vuoden, mutta Suomen lain puitteissa se on liian lyhyt aika. Vuoden jälkeen viat menee tuotteen myyneen yrityksen piikkiin virhevastuuna.
Alkuviikosta voisin mennä koneen myyneen liikkeen puheille tosta kuoriutumisesta. Katsotaan mitä sanovat.
Alkuviikosta voisin mennä koneen myyneen liikkeen puheille tosta kuoriutumisesta. Katsotaan mitä sanovat.
- kaulahuivi
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.5.2006 klo 16.49
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Tämä on sitä kuuluisaa Applen käyttäjäystävällisyyttä nykyään. Valmisutvirheistä ei kanneta mitään vastuuta. Raha vaan kiiltää silmiissä Tim Cookilla ja Jonathan Ivella. Mitä muuta voi odottaa liima-Maccien kehittäjiltä?jehu kirjoitti:Arvaan ettei ainakaan Applen tuesta saa apua, jos kerran yhtiön kanta on "user error". Suomessa toimii virhevastuu, joten myyjä joutuu omasta pussistaan lakisääteisesti korjaamaan/korvaamaan mikäli vika täyttää virhevastuu kriteerit (täyttää jos ei ole itse aiheutettu vika ja laitteen ikä on alle oletetun kestoiän). Ei kovin reilua, koska laitevikaan ei mitään osaa myyjällä, mutta näin Suomessa.
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Onko kellään vielä käytännön kokemusta ongelman korjauttamisesta ja mahdollisesta tarpeesta vedota myyjäliikkeen virhevastuuseen? Taisi juuri lähteä omasta late 2013 13" retinahärvelistä yläreuna "korkkaamaan", vielä pienet jäljet eivätkä varsinaisesti piirtoalueella ruutua, mutta jos ja kun laajenee niin kylläpä ottaa päähän.
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Itse lähtisin kyllä salamana viemään asiaa (takuun ummettua) myyjälle ja mukaan tämä lappu täytettynä: http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-suom ... heesta.pdf jonka lyötte pöytään vasta jos neuvotteluissa ei päästä puusta pidemmälle.
Takuun voimassa ollessa suoraan yhteys Appleen. Ei kyseistä asiaa voi mitenkään kaataa asiakkaan syyksi, että muka olisi puhdistettu näyttöä väärin. Kyllä ainakin Suomessa kuluttaja-asiamies pitää tästä huolen, ettei valmistaja/jämy pääse asiasta kuin koira veräjästä. Suosittelen käyttämään tuota pdf:ää AINA kun valitatte jostain asiasta myyjälle tai valmistajalle. Tällöin olette tehneet valmiiksi kaiken voitavanne ja pallo on liikkeen käsissä. Kuluttaja-asiamies tulee joka tapauksessa pyytämään tai vähintään kysymään onko kyseistä lomaketta täytetty aka onko myyjäliikkeen/valmistajan kanssa yritetty sopia asiasta.
"Tavaran vika tai puute
Tavarassa on virhe, jos sen laji, määrä, ominaisuudet tai pakkaus ei vastaa sovittua. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Mikä tahansa vika tavarassa ei ole myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos muuta ei ole sovittu, tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun
tavara ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu.
tavara ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu.
tavara kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa.
tavara ei ole pakattu asianmukaisella tavalla sen säilyttämiseksi tai suojaamiseksi.
tavaralle ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä.
tavara ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
Myyjä ei vastaa viasta, josta ostaja on tiennyt kauppaa tehtäessä. Myyjä ei ole myöskään vastuussa
tavaran tai sen osan tavanomaisesta kulumisesta.
tavaran vääränlaisesta käsittelystä.
käyttö- tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä.
tavaran luovutuksen jälkeen kuluttajalle sattuneesta tapaturmasta."
Applen ohjeiden mukaan jos näyttöä on puhdistanut, niin jämyllä/valmistajalla ei voi olla mitään sanomista vastaan.
Takuun voimassa ollessa suoraan yhteys Appleen. Ei kyseistä asiaa voi mitenkään kaataa asiakkaan syyksi, että muka olisi puhdistettu näyttöä väärin. Kyllä ainakin Suomessa kuluttaja-asiamies pitää tästä huolen, ettei valmistaja/jämy pääse asiasta kuin koira veräjästä. Suosittelen käyttämään tuota pdf:ää AINA kun valitatte jostain asiasta myyjälle tai valmistajalle. Tällöin olette tehneet valmiiksi kaiken voitavanne ja pallo on liikkeen käsissä. Kuluttaja-asiamies tulee joka tapauksessa pyytämään tai vähintään kysymään onko kyseistä lomaketta täytetty aka onko myyjäliikkeen/valmistajan kanssa yritetty sopia asiasta.
"Tavaran vika tai puute
Tavarassa on virhe, jos sen laji, määrä, ominaisuudet tai pakkaus ei vastaa sovittua. Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita.
Mikä tahansa vika tavarassa ei ole myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos muuta ei ole sovittu, tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun
tavara ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu.
tavara ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu.
tavara kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa.
tavara ei ole pakattu asianmukaisella tavalla sen säilyttämiseksi tai suojaamiseksi.
tavaralle ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä.
tavara ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
Myyjä ei vastaa viasta, josta ostaja on tiennyt kauppaa tehtäessä. Myyjä ei ole myöskään vastuussa
tavaran tai sen osan tavanomaisesta kulumisesta.
tavaran vääränlaisesta käsittelystä.
käyttö- tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä.
tavaran luovutuksen jälkeen kuluttajalle sattuneesta tapaturmasta."
Applen ohjeiden mukaan jos näyttöä on puhdistanut, niin jämyllä/valmistajalla ei voi olla mitään sanomista vastaan.
Viimeksi muokannut fyctice, 13.7.2015 klo 20.58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Noniin.
Hankin koneeni siis aikanaan Saunalahdelta ja marssinkin aika pian jäljet löydettyäni Elisa-kauppaan, jos he olisivat vähän viisaampia. Kommentit oli luokkaa "joo eiköhän tollanen nyt mee virhevastuun piikkiin" yms. ja käskivät marssia koneen kanssa huoltoon. Se jäi kyllä epäselväksi, että miten mä sinne marssin ja miten saunalahti sen korvais.
No en kuitenkaan marssinut, koska kotikaupungissani ei ole valtuutettua apple-korjaajaa niin en ottanut riskejä. Joku lafka kyllä korjaa mutten halunnut sinne viedä. Lähinnä siksi kun tää paikka ei ollut listattuna saunalahden sivuilla.
Äsken soitin elisa/saunalahti aspaan ja lupasivat soittaa huomenna. Oli vähän hämmentynyt, kun kerroin että elisa-liikkeestä sanoivat virhevastuun olevan ok. No katsotaan minkä tuomion saan ja miten tämä huolto sitten käytännössä menee.
Muoks. Tässä muuten kuvaa mun jäljistä. Varmaan sitten tuo trackpadi hangannut?
Hankin koneeni siis aikanaan Saunalahdelta ja marssinkin aika pian jäljet löydettyäni Elisa-kauppaan, jos he olisivat vähän viisaampia. Kommentit oli luokkaa "joo eiköhän tollanen nyt mee virhevastuun piikkiin" yms. ja käskivät marssia koneen kanssa huoltoon. Se jäi kyllä epäselväksi, että miten mä sinne marssin ja miten saunalahti sen korvais.
No en kuitenkaan marssinut, koska kotikaupungissani ei ole valtuutettua apple-korjaajaa niin en ottanut riskejä. Joku lafka kyllä korjaa mutten halunnut sinne viedä. Lähinnä siksi kun tää paikka ei ollut listattuna saunalahden sivuilla.
Äsken soitin elisa/saunalahti aspaan ja lupasivat soittaa huomenna. Oli vähän hämmentynyt, kun kerroin että elisa-liikkeestä sanoivat virhevastuun olevan ok. No katsotaan minkä tuomion saan ja miten tämä huolto sitten käytännössä menee.
Muoks. Tässä muuten kuvaa mun jäljistä. Varmaan sitten tuo trackpadi hangannut?
- Liitteet
-
- staingate1.jpg (1014.98 KiB) Katsottu 8701 kertaa
Viimeksi muokannut llisu, 28.7.2015 klo 18.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Mitä mallisukupolvea tuo kone on?
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Itse lähetin viikon alussa oman MacBook Pro Retina 13" Late-2013 koneen valmistusvikaan vedoten takaisin koneen myyneelle yritykselle näytön reunaan ilmestyneiden tahrojen vuoksi. Vuoden takuuaika on jo umpeutunut, mutta virhevastuun kautta edetään, katsotaan millä tavalla käy. En ollut tietoinen ketjuun linkatusta "Valitus yritykselle tavaran virheestä" -lappusesta, vaan täytin vain yrityksen oman palautuskortin jossa vikakuvaus tilanteesta. Toivotaan että se riittää.
Itsellä ei vielä ehtinyt levitä LCD:n päälle nuo "tahrat" mutta kyllä ne ainakin kosmeettinen haitta ovat silmälle tuolla näytön reunalla. Oletettavasti myös vain ajan kysymys, millon tahrat leviäisivät LCD:n alueelle. Tässä vielä kuvanen omasta koneesta ennen lähetystä laitteen myyneelle yritykselle:
Itsellä ei vielä ehtinyt levitä LCD:n päälle nuo "tahrat" mutta kyllä ne ainakin kosmeettinen haitta ovat silmälle tuolla näytön reunalla. Oletettavasti myös vain ajan kysymys, millon tahrat leviäisivät LCD:n alueelle. Tässä vielä kuvanen omasta koneesta ennen lähetystä laitteen myyneelle yritykselle:
- staingate_1.jpg (961.46 KiB) Katsottu 8533 kertaa
Viimeksi muokannut samantan, 8.8.2015 klo 13.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.10.2005 klo 20.00
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Viesti Kirjoittaja tuomo-pekka »
Täälläkin Late 2013 MBP Retina 13" on alkanut kuoriutumaan näytön reunoilta. Applen takuu päättyi tietenkin kuukausi sitten, ja kuoriutuminen alkoi nyt pelkällä mikrokuituliinalla pyyhittäessä.
Onkohan muilla jo kokemuksia siitä, miten Apple on näihin ongelmiin - Suomessa - suhtautunut...?
Onkohan muilla jo kokemuksia siitä, miten Apple on näihin ongelmiin - Suomessa - suhtautunut...?
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Kävin juttelemassa asiasta Varimportin myyjän kanssa, ja hän sanoi että Applen kanta on edelleen hieman epäselvä asiaan. Ainakin takuun alaisiin laitteisiin on vaihdettu joitakin näyttöjä täällä Suomessa, mutta kuluttajasuojalakiin vedoten vuoden takuuajan päätyttyä ei oletettavasti niinkään. Taitaa nämä vaihdot mennä jälleenmyyjien piikkiin Applen myöntämän vuoden takuuajan jälkeen, sillä huollon vastaava Varimportilla totesi että kannattaa edetä sen liikkeen kautta, mistä koneen on ostanut, eikä lähteä viemään asiaa suoraan Applelle. Lisäksi Varimport olisi veloittanut 70€ pelkästä kyselystä Applelle, jossa olisi tiedusteltu vian mahdollista menemistä Applen korvattavaksi. Tämä maksu olisi tietenkin itse maksettava siinä tapauksessa että vastaus olisi Applelta kieltävä, joten en innostunut asiaa viemään sitä kautta eteenpäin
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.10.2005 klo 20.00
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Viesti Kirjoittaja tuomo-pekka »
Omassa tapauksessani kone on tilattu suoraan Applelta, eli pitänee nyt kuitenkin aloittaa kinastelu puhelintuen kanssa ja katsoa, mihin asia johtaa...
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Juttelin asiasta myös Applen puhelintuen kanssa, ja asiakaspalvelija vaikutti ymmärtäväiseltä asian suhteen, mutta tiedä sitten miten asiat oikeasti menevät korvaustilanteessa. Koska olet ostanut koneen suoraan Applelta, sitovat heitä samat säännöt kuin muita jälleenmyyjiä, ja kahden vuoden virhevastuu on voimassa. Kannattanee täyttää tuo ilmoitus virheellisestä tuotteesta, mikä oli linkattuna aiempaan tämän ketjun postaukseen ja liittää se mukaan, jos joudut koneen Applelle huoltoon lähettämään.
Itse sain koneeni ostoliikkeestä asiakaspalvelusta hieman ristiriitaista tietoa asiassa toimimisesta, ja sain soitella vähän joka puolelle, myös Applen tekniseen tukeen. Applen asiakaspalvelussa oli tosin juuri sillä hetkellä teknisiä ongelmia, joten heidän kantansa huollon puolelta jäi saamatta, mutta ainakin henkilö kenen kanssa juttelin vaikutti halukkaalta auttamaan asiassa.
Itse sain koneeni ostoliikkeestä asiakaspalvelusta hieman ristiriitaista tietoa asiassa toimimisesta, ja sain soitella vähän joka puolelle, myös Applen tekniseen tukeen. Applen asiakaspalvelussa oli tosin juuri sillä hetkellä teknisiä ongelmia, joten heidän kantansa huollon puolelta jäi saamatta, mutta ainakin henkilö kenen kanssa juttelin vaikutti halukkaalta auttamaan asiassa.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.10.2005 klo 20.00
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Viesti Kirjoittaja tuomo-pekka »
Kiitos vinkeistä! Jotenkin tuntuisi itsestäänselvältä, että tällainen vika menisi Suomessa virhevastuun piikkiin, mutta nähtäväksi jää, kuinka paljon - ja kenen kanssa - asiasta joutuu taistelemaan...
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Äh siis mitä. Mun piti mennä ens viikolla näyttämään tätä mun konetta Varimportille. Nimenomaan Saunalahdella käskivät mennä sinne näyttämään, koska Saunalahdella eivät voi asialla tehdä mitään, paitsi ehkä toimia maksumiehenä jos sellaista vaaditaan.samantan kirjoitti:Kävin juttelemassa asiasta Varimportin myyjän kanssa, ja hän sanoi että Applen kanta on edelleen hieman epäselvä asiaan. Ainakin takuun alaisiin laitteisiin on vaihdettu joitakin näyttöjä täällä Suomessa, mutta kuluttajasuojalakiin vedoten vuoden takuuajan päätyttyä ei oletettavasti niinkään. Taitaa nämä vaihdot mennä jälleenmyyjien piikkiin Applen myöntämän vuoden takuuajan jälkeen, sillä huollon vastaava Varimportilla totesi että kannattaa edetä sen liikkeen kautta, mistä koneen on ostanut, eikä lähteä viemään asiaa suoraan Applelle. Lisäksi Varimport olisi veloittanut 70€ pelkästä kyselystä Applelle, jossa olisi tiedusteltu vian mahdollista menemistä Applen korvattavaksi. Tämä maksu olisi tietenkin itse maksettava siinä tapauksessa että vastaus olisi Applelta kieltävä, joten en innostunut asiaa viemään sitä kautta eteenpäin
Re: MacBook Pro Retinan näytön kuoriutuminen
Varimportilta löytyy Applen valtuuttama huolto, ja jos Saunalahdelta ovat käskeneet mennä sinne, niin kannattaa asia vielä varmistaa Saunalahden asiakaspalvelusta. Omalla kohdalla kävi niin, että koneeni ostopaikasta asiakaspalvelusta sanoivat ensin, että voin viedä koneen oman paikkakunnan Applen valtuuttamaan huoltoon, mutta lähdin asiaa vielä varmistamaan koneen myyneeltä yritykseltä sen jälkeen kun sain kuulla Varimportin veloittamasta summasta asian varmistamisessa Applelta. Tällä kertaa asiakaspalvelusta ohjeistivat lähettämään koneen takaisin heille, eikä luovuttaa sitä Varimportiin.
Suosittelen pyytämään Saunalahdelta kirjallista sitoumusta (tai vastaavaa) että huolto on varmasti ok suorittaa Varimportissa, jos meinaat koneen sinne viedä. Tai ainakin varmistaa asia uudelleen asiakaspalvelusta, ja pyytää asiakaspalvelun esimieheltä mielipide asiaan.
Suosittelen pyytämään Saunalahdelta kirjallista sitoumusta (tai vastaavaa) että huolto on varmasti ok suorittaa Varimportissa, jos meinaat koneen sinne viedä. Tai ainakin varmistaa asia uudelleen asiakaspalvelusta, ja pyytää asiakaspalvelun esimieheltä mielipide asiaan.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit