Sain uuden MacBookin keskiviikkona ja uutena käyttäjänä törmäsin ongelmaan. Yritin määrittää Mailiin työsähköpostia, Microsoft Exchange-tiliä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Sain tietoken syöttämisen kälkeen virheilmoituksen Excange server ei ole linjoilla tms. Aiemmin iPadin Mailiin saman tilin määrittäminen meni ilman mitään ongelmia. Osaisitteko neuvoa miten lähden ratkaisemaan tätä ongelmaa.
Entä miten saan koneeseen näppärästi tiedostot Office365-pilvestä?
MacBook Air Mail ja Exchange ongelma
Keskustelua kannettavista
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.5.2014 klo 12.21
MacBook Air Mail ja Exchange ongelma
Viesti Kirjoittaja ivryl »
-
- Viestit: 549
- Liittynyt: 11.8.2009 klo 15.54
Re: MacBook Air Mail ja Exchange ongelma
Viesti Kirjoittaja kimppikoo »
Eli onko Exchange palvelin firman verkossa vai onko kyse Office365 palvelusta? Mikä versio Exchangesta on käytössä jos on oma palvelin ja mikä OSX versio sinulla on?
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.5.2014 klo 12.21
Re: MacBook Air Mail ja Exchange ongelma
Viesti Kirjoittaja ivryl »
Exchange-palvelin on firman verkossa. Meillä on käytössä webmail ja itse käytän töissä postia sekä kalenteria outlookin kautta. Ipadiin, iphoneen ja windows-puhelimeen olen saanut sähköpostin ja kalenterin asennettua. Exchangen versiota en tiedä ja minulla on koneessa käyttisversio 10.10.3.
-
- Viestit: 549
- Liittynyt: 11.8.2009 klo 15.54
Re: MacBook Air Mail ja Exchange ongelma
Viesti Kirjoittaja kimppikoo »
iPhone, iPad ja muut mobiililaitteet käyttävät synkronointiin Exchangen active sync -teknologiaa. Varsinaiset postiohjelmat taas synkronoivat joko suoraan RPC:tä käyttävällä Mail-rajapinnalla (MS Outlook) tai RPC over HTTPS (Outlook Anywhere) yhteydellä ja vielä päälle joissakin tapauksissa OSX postiohjelmat käyttävät EWS (Exchange Web Services) rajapintaa. Että montakin asiaa voi olla pielessä joko Exchange-palvelimen päässä tai sitten käyttämissäsi asetuksissa. Jos saat yhteyttä firmasi Exchange-ylläpitäjiin niin he voisivat testata kaikki rajapinnat Microsoftin palvelun kautta osoitteessa https://testconnectivity.microsoft.com
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.5.2014 klo 12.21
Re: MacBook Air Mail ja Exchange ongelma
Viesti Kirjoittaja ivryl »
Kiitos. Pitääpä olla yhteydessä IT-tyyppeihin.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit