Olen tässä tapellut early 2011 15" kanssa, jossa tuo näytönohjain on rikki.
Minulla homma ei onnistu niin, että aloitan cmd + R + S. Sillä tosiaan pääsee sinne tekstimoodiin mutta saan saman errorin kuin TaikaV. Minun täytyy käynnistää kone cmd + R -kombolla, joka tosiaan vie varsinaiseen recoveryyn, terminaali auki ja siellä pääsen disabloimaan SIPin (csrutil disable).
Käsittääkseni myös se, jos tekee toisella koneella esim. buuttaavan High Sierra (tms.) -tikun ja buuttaa siihen, käynnistää terminaalin ja sieltä suorittaa csrutil disablen, toimisi (?). En kokeillut tätä varsinaisesti mutta senverran, että csrutil status näytti SIP tilan oikein, joten oletan sen toimivan. Siis jos on vaikeuksia muuten päästä recoveryyn.
Muuten olenkin sitten tehnyt muut vaiheet jo kymmeniä kertoja (myös sen
githubissa olevan variaation) mutta tuloksena on ollut hyvin epävarma kone. Usein muutaman buutin sisään päädyn joko bootloopiin tai yksinkertaisesti buutti ei mene loppuun. Ruutu jää harmaaksi tai menee mustaksi. Välillä kone sammuu kesken bootin. On toki mahdollista, että koneessa on muutakin vikaa kuin vain tuo AMD näytönohjain? No, virtaliittimessä (uusi tilattu) onkin jotain häikkää mutta en tiedä voiko vaikuttaa tuohon?
Törmäsin tähän dosdude1:sen tekemään versioon ohjeista + hänen patchi, joka rukkaa asetuksia automaattisesti. Kun ensin onnistuin saamaan koneen kerran käyntiin asti ja sitten ajettua tuon pätsin, joka käsittääkseni tekee automaattisesti noita vaiheita niin sen jälkeen kone on buutannut ja toiminut menestyksellä. En tiedä tekeekö tuo yhtään mitään erilailla kuin, jos itse syöttää kaiken mutta jostain kumman syystä tämä vaikuttaa minun koneen kanssa toimivalta. Linkki dosdude1:sen ohjeeseen ja softaan:
http://dosdude1.com/gpudisable/
Huomatkaa, että se dosduden sivun ylälaidassa mainostettu "parempi hiirenloukku" on maksullinen systeemi ja siinä flashataan firmis koneeseen ja vissiin tinaillaankin jotain. Se on varmasti parempi mutta reilusti monimutkaisempi toteuttaa.
Ja löysin myös Realmacmodsin pysyvän ratkaisun, joka tosin on hieman vaativampi toteuttaa. Ehkä turvaudun siihen, jos tämä softaratkaisu alkaa taas pykimään. Valmiin softaimagen lataus on näköjään maksullinen (vain $10). Mutta, siellä on myös vaihe vaiheelta manuaaliohjeet. Ja plussana vielä rautamodifikaatio-ohjeet, jonka avulla AMD GPU disabloidaan rautatasolla.
https://realmacmods.com/macbook-2011-ra ... u-disable/