Sivu 1/1

Kuluttajansuojalaki Macissa

Lähetetty: 6.5.2018 klo 22.17
Kirjoittaja essyllyx
Ostin torista Macbookin 6kk sitten. Sain kuitin missä lukee että kone on ostettu Powerista, hinta, kuitin numero, tuotenumero ja milloin on ostettu (+myymälä missä luki 250?). Macbookin akku alkoi temppuilemaan pari päivää sitten. Kone sanoo 'huollata akku', lataa max 80% jos sitäkään ja tyhjenee nopeasti. Apple siis myöntää 1v takuun mutta kuluttajansuojalaki (+ EUn lait) sanoo että tälläisillä tuotteilla pitää olla 2v takuu. Soitin Powerille ja sanoin laista he sanoivat että pitää olla Appleen yhteydessä koska jos ei ole ostettua pidempää takuuta niin Power ei korvaa. Olen ihan sekaisin. Onko minulla oikeus mennä vaatimaan huoltoa koneelleni ilmaiseksi, Powerista vai Applelta? Jos he eivät suostu siihen kannattaako haastaa oikeuteen? Mitä akun korjaus/vaihto Macboon Early 2016 maksaa?

Kone on siis ostettu syyskuussa 2016.

Re: Kuluttajansuojalaki Macissa

Lähetetty: 7.5.2018 klo 0.19
Kirjoittaja Anghorn
Vie se johonkin valtuutettuun huoltoliikkeeseen kuitin kera. Itse en jaksaisi hakata päätäni seinään osaamattoman jälleenmyyjäliikkeen kanssa. Huoltofirmoissa tiedetään miten nämä hommat hoituu. Eikä se Powerikaan sille koneelle itse mitään tekisi, vaan lähettäisi sen eteenpäin huoltoon. Jääpähän yksi ylimääräinen välikäsi samalla pois.