Tarvitsisin apua seuraavanlaiseen ongelmaan:
Puolisoni hankki käytettynä early 2015 Macbook Airin. Alustimme kovalevyn ja asensimme Yosemiten "puhtaalle pöydälle". Tuskallisen pitkän asennusprosessin jälkeen kaikki toimi moitteetta mutta: app storeen kirjautuminen ei onnistu. Apple ID on luotu ja selaimen kautta tiedot löytyvät ja niitä pystyy muokkaamaan normaalisti. App store antaa kirjautuessa ilmoituksen "Tätä tiliä (Apple ID) ei ole vielä käytetty App Storessa. Tarkista tilitietosi". Ikkunassa on kaksi vaihtoehtoa, Kumoa tai Tarkista. Tarkista-näppäintä painaessa mitään ei kuitenkaan tapahdu. Ikkuna häviää eikä app store ole edelleenkään kirjautunut. Tämän vuoksi mitään sovelluksia ei pysty asentamaan.
Onko tällainen ongelma yleinen ja mistä se voisi johtua? Miten sen voisi korjata? Nettiyhteydet pitäisi olla kunnossa. Mitä pitäisi tapahtua kun painaa Tarkista-näppäintä?
Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
Keskustelua kannettavista
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 6.2.2019 klo 13.08
Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
Viesti Kirjoittaja Koskikukka »
Viimeksi muokannut jjpeltola, 6.2.2019 klo 14.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 6.2.2019 klo 13.08
Re: Apple ID/App store kirjautumisongelma
Viesti Kirjoittaja Koskikukka »
Mites tämä toimii jos maksutavaksi on valittu paypal?egoste kirjoitti:Tilin tietoihin pitää lisätä maksukortin suojakoodi. Sillä varmistaa että oikea henkilö kirjautumaan. Sitten toimii normaalisti.
Re: Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
Täällä olisi sama ongelma, paitsi että en omista luottokorttia ja siten en voi laittaa luottokortin numeroakaan mihinkään. Tarkoittaako tämä, etten voi asentaa koneeseen käyttöjärjestelmää, tai muutoinkaan käyttää sitä täysipainoisesti?
Re: Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
Toki voit. Vaikuttaa vain ostoksiin ja voit myös käyttää debit korttia, electronia tai lahjakortteja.
Viimeksi muokannut egoste, 31.3.2019 klo 13.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
Ongelma selvisi. Asia hoitui kun naputtelin emännän visanumeron. Tai ei sittenkään, piti vielä iCloudiin laittaa kaksivaiheinen tunnistus niin sitten alkoi asiat etenemään. Eteni peräti yhden pykälän, sitten tuli vastaan seuraava.
Yritän asentaa ostamaani, käytettyyn late2011 mbp koneeseen taikoa käyttistä uusiksi. Tällä hetkellä El Capitan ja sekin kelpaisi, jos vain saisin sen asennettua ns. puhtaalta pöydältä. Suoraanhan ei taida App Storesta vanhempia käyttiksiä löytyä, joten koetin tällaista ohjetta:
https://support.apple.com/fi-fi/HT208969
Tuo on High Sierra ohje, lienee uusin käyttis mitä tähän koneeseen saa ilman kikkailua asentumaan. Vaan kun klikkaan ohjeen neloskohdan linkkiä (Hanki macOS High Sierra), tulee ruutuun seuraavanlainen teksti:
Connecting to the Mac App Store
We are unable to find iTunes on your computer.
Näistä jälkimmäinen rivi punaisella. Näitä seuraa kaksi vaihtoehtoa, joista ensimmäistä painaessa (i have itunes) ei tapahdu mitään. Jälkimmäistä (download itunes), ohjautuu selain seuraavanlaiselle sivulle:
https://www.apple.com/uk/osx/apps/app-s ... ed=unknown
Jotta mikä nyt ratkaisuksi? Pitäisiköhän tästä päivityspulmasta keskustella jossain toisessa ketjussa?
Yritän asentaa ostamaani, käytettyyn late2011 mbp koneeseen taikoa käyttistä uusiksi. Tällä hetkellä El Capitan ja sekin kelpaisi, jos vain saisin sen asennettua ns. puhtaalta pöydältä. Suoraanhan ei taida App Storesta vanhempia käyttiksiä löytyä, joten koetin tällaista ohjetta:
https://support.apple.com/fi-fi/HT208969
Tuo on High Sierra ohje, lienee uusin käyttis mitä tähän koneeseen saa ilman kikkailua asentumaan. Vaan kun klikkaan ohjeen neloskohdan linkkiä (Hanki macOS High Sierra), tulee ruutuun seuraavanlainen teksti:
Connecting to the Mac App Store
We are unable to find iTunes on your computer.
Näistä jälkimmäinen rivi punaisella. Näitä seuraa kaksi vaihtoehtoa, joista ensimmäistä painaessa (i have itunes) ei tapahdu mitään. Jälkimmäistä (download itunes), ohjautuu selain seuraavanlaiselle sivulle:
https://www.apple.com/uk/osx/apps/app-s ... ed=unknown
Jotta mikä nyt ratkaisuksi? Pitäisiköhän tästä päivityspulmasta keskustella jossain toisessa ketjussa?
Re: Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
^Itse tein taannoin pariin koneeseen käyttöjärjestelmän asennuksen ns. puhtaalta pöydältä. Ensin koneiden sisällöstä varmuuskopiot ulkoiselle levylle, tämän jälkeen käynnistin uudelleen optio-cmd-R pohjassa (jolla asentuu siis uusin raudan kanssa yhteensopiva käyttisversio, mikä se sitten onkaan). Levytyökalulla tyhjennys ja alustus, jonka jälkeen k.o. ohjelma kiinni ja käyttöjärjestelmää asentamaan, lopuksi sisällön palautus varmuuskopiosta. Alusta loppuun Macin omia ohjelmia ja Applen ohjeita käyttäen.
https://support.apple.com/fi-fi/HT204904
https://support.apple.com/fi-fi/HT204904
Viimeksi muokannut JM84, 31.3.2019 klo 15.07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
Optio-cmd-R käynnistyksessä alas, niin pitäisi internet recoveryllä ladata viimeisin yhteensopiva versio.
EDIT: hidas
EDIT: hidas
Viimeksi muokannut egoste, 31.3.2019 klo 15.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Apple ID / App Store -kirjautumisongelma
Nonnih
Omppu - R käynnistyksessä päästi niin pitkälle, että melkein alkoi asennus. Paitsi että meni kone kysymään Apple ID:n salasanaa ja kun sen annoin, ilmoitti kylmästi:
"kohde on väliaikaisesti poissa käytöstä. yritä myöhemmin uudelleen"
Tämän jälkeen, saadun ohjeistuksen mukaisesti, uusi käynnistys ja alt-cmd-r yhdistelmällä masiina tulille. Nyt on sitten sellainen "alea iacta est" -fiilis, kun kovalevy on formatoitu eikä paluuta vanhaan enää ole. High Sierraa tuo läppäri nyt kuitenkin netistä latailee ja asentelee. Akku on täynnä, laturi seinässä kiinni ja nettiyhteyskin on akulla varmistettu. Laskurin mukaan parissa tunnissa pitäisi tilanteen eskaloitua johonkin suuntaan.
Jos asia tällä selviää, kiitokset siitä jo ennakkoon kärsivällisesti asiaa rautalangasta vääntäneille.
Omppu - R käynnistyksessä päästi niin pitkälle, että melkein alkoi asennus. Paitsi että meni kone kysymään Apple ID:n salasanaa ja kun sen annoin, ilmoitti kylmästi:
"kohde on väliaikaisesti poissa käytöstä. yritä myöhemmin uudelleen"
Tämän jälkeen, saadun ohjeistuksen mukaisesti, uusi käynnistys ja alt-cmd-r yhdistelmällä masiina tulille. Nyt on sitten sellainen "alea iacta est" -fiilis, kun kovalevy on formatoitu eikä paluuta vanhaan enää ole. High Sierraa tuo läppäri nyt kuitenkin netistä latailee ja asentelee. Akku on täynnä, laturi seinässä kiinni ja nettiyhteyskin on akulla varmistettu. Laskurin mukaan parissa tunnissa pitäisi tilanteen eskaloitua johonkin suuntaan.
Jos asia tällä selviää, kiitokset siitä jo ennakkoon kärsivällisesti asiaa rautalangasta vääntäneille.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit