Sendaa kirjoitti:Ei muuta kuin kuittia liikkeelle ja laittavat asian sitten vireille Applen suuntaan.
Jeps, en suoraan löytänyt tuota kuittia, kun Applen nettikaupasta voi katsoa vain 18 kuukauden sisällä tehtyjä tilauksia (mikä on kyllä outoa). Soitin kuitenkin Applen asiakaspalveluun niin löysivät tilausnumeron ja lähettävät kuitin 2-3 arkipäivän sisällä sähköpostiin.
kaulahuivi kirjoitti:Virhevastuun esille tuomisen pitäisi kuulua myös automaattisesti tällaisen huollon yhteydessä. Eikö Apple ja sen huoltoyhtiöt todellakaan tunne EU:n lakeja? Erikoista.
Jep, mietin itsekin että todella outoa etteivät maininneet koko virhevastuusta mitään ennen kuin toin asian esille ja kysyin siitä.
Eki79 kirjoitti:Kyllä ne huollossa tietävät varsin hyvin, mutta välttävät sanaa kunnes asiakas siitä mainitsee. Itse vein oman huoltoon ja sanoin heti et takuu on loppunut et kokeillaan virhevastuuseen. Tulosti paperin mikä laitettiin applelle ja otti kuitista kopion. noin viikko meni et ehtivät tutkia ongelman. 2-3 päivää meni et applelta tuli vastaus ja hyväksyivät korjauksen. Sit meni 2-3 päivää et varaosa saatiin liikkeeseen ja taas 2-3 päivää et huolto ehti vaihtaan sen. noin 2 viikkoa meni koko settiin.
Kyselitkö saavatko kaivettua dataa sieltä SSD:ltä?
Kysyin tuosta SSD:stä, niin sanoivat, että eivät vielä osaa sanoa missä kunnossa se on. Kuulemma sitten kun on uusi emolevy tullut ja virta saatu koneeseen, niin voi tarkemmin sanoa. Mitenköhän tuon SSD:n kanssa sitten menee, jos Apple hyväksyy tuon huollon virhevastuuseen, niin saakohan nuo SSD:llä olevien tiedostojen palautuksen sisällyttää virhevastuun piikkiin (jos tuo SSD ei ole täysin kuollut ja tiedostojen palauttaminen ei olisi niin iso härdelli)?