Voiko jollain ohjelmalla skannata kannettavani koviksen ja eristää vioittunut alue? Vai pitääkö tämä viedä huoltoon? Koneeni on vähän yli vuoden vanha PB 1,33ghz 60gt:n koviksella.
Voiko kovalevyn itse vaihtaa ja paljonko tulee maksamaan vaihto liikkeessä? Kauanko vaihto kestää? Levytyökalu sanoo koviksesta: SMART-tila: Vikaantumassa !!!
Kaikki tärkeät tiedostot on turvassa ulkoisella kovalevyllä.
PB:n hajoamaisillaan oleva kovalevy :S
Keskustelua kannettavista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: PB:n hajoamaisillaan oleva kovalevy :S
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Kovalevyn voi vaihtaa itse, mutta se on aika iso urakka. Tosin se tulee paljon halvemmaksi kuin laitteen kuskaaminen huoltoon. Jos olet avoin uusille jutuille ja kylmähermoinen, niin siitä vaan PowerBooki avaamaan. Sen saa vetää tuhannen peen päreiksi. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos tuo SMART kertoo, että se on vikaantumassa niin se todellakin on vikaantumassa. Voisit tietenkin yrittää saada tuon vielä takuulla. Kuluttajalaki sanoo, että 2 vuotta, joten suurella todennäköisyydellä saisit Applen vaihtamaan kovon takuulla. Mainitse vain kuluttaja-asiamiehestä...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos tuo SMART kertoo, että se on vikaantumassa niin se todellakin on vikaantumassa. Voisit tietenkin yrittää saada tuon vielä takuulla. Kuluttajalaki sanoo, että 2 vuotta, joten suurella todennäköisyydellä saisit Applen vaihtamaan kovon takuulla. Mainitse vain kuluttaja-asiamiehestä...
-
Viesti Kirjoittaja Jere_L »
Mulla meni samaisesta PB:stä kovo hajalle tossa pari viikkoa sitten. SMART:in mukaan levy oli kylläkin ehjä, mutta kone kaatuili ja levy piti hurjaa ääntä ajoittain. Välillä konetta oli vaikea saada käyntiin, kun levy ei suostunut lähtemään käyntiin.
Sultakin on ilmeisesti takuu loppunut? Itse soitin Applelle ja valitin kyseisestä asiasta ja lupasivat, että voin lähettää koneen huoltoon takuun piikkiin. Nyt koneessa pyörii uusi kovo ja parempi niin sillä tämä on paljon hiljaisempi mitä edellinen oli
Huoltoreissu kesti 1,5 viikkoa.
edit: Mun ei tarvinnut edes mainita kuluttaja-asiamiestä vaan ehdotus takuunalaisesta huoltoreissusta tuli suoraan Applen puolelta![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sultakin on ilmeisesti takuu loppunut? Itse soitin Applelle ja valitin kyseisestä asiasta ja lupasivat, että voin lähettää koneen huoltoon takuun piikkiin. Nyt koneessa pyörii uusi kovo ja parempi niin sillä tämä on paljon hiljaisempi mitä edellinen oli
edit: Mun ei tarvinnut edes mainita kuluttaja-asiamiestä vaan ehdotus takuunalaisesta huoltoreissusta tuli suoraan Applen puolelta
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kuluttajansuojalakihan ei sitten toimi, jos laite on ostettu firman nimiin. Eli Applen ei ole varsinainen pakko korjata yli vuoden vanhaa konetta omaan piikkiinsä. Silti se voi näin tehdä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
@Geopardi
Niin vaikka se kovalevy nyt takuun piikkiin vaihdettaisiin niin sinun pitää itse muistaa ottaa varmuuskopiot koneestasi!!! Sinulla on viimeiset hetket käsillä varmuuskopioiden suhteen ennen kuin kovalevy sanoo itsensä irti!
Niin vaikka se kovalevy nyt takuun piikkiin vaihdettaisiin niin sinun pitää itse muistaa ottaa varmuuskopiot koneestasi!!! Sinulla on viimeiset hetket käsillä varmuuskopioiden suhteen ennen kuin kovalevy sanoo itsensä irti!
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
No se hän on ottanune jo!am_tiainen kirjoitti:@Geopardi
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Muistelisin että hän oli ihan varmasti kysynyt vaihtoehtoja varmuuskopioita varten. Nyt siinä ei lue lainkaan tuollaista. Ettei olisi vain editoinut tuota ekaa viestiä......no ihan sama kunhan on ottanut varmuuskopiot.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Geopardi »
Enoo editoinuam_tiainen kirjoitti:Muistelisin että hän oli ihan varmasti kysynyt vaihtoehtoja varmuuskopioita varten. Nyt siinä ei lue lainkaan tuollaista. Ettei olisi vain editoinut tuota ekaa viestiä......no ihan sama kunhan on ottanut varmuuskopiot.

PS. kiitoksia vastannielle. Vein koneen vaan huoltoon ja sillä sipuli.
d(-_-)b
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka