Tilasin juuri applestoresta 12" ibookin. (ensimmäinen mäkki ever).
Selvitin ohessa opiskelijahinnat muutamista kaupoista. En tiedä vaihtelevatko alennukset miten usein, mutta tässä jokatapauksessa pieni hintavertailu, jos se vaikka jollekin olisi avuksi.
Varimport €1032
AppleStore €1005
Kyseessä siis ihan perusmalli ilman mitään ylimääräistä.
Aika pieniä nuo erot hinnoissa ovat. Applestoren alennus on tällähetkellä opiskelijoille 6% ja sama alennus koskee myös upgradeja eli jos tilatessa ottaa ekstramuistia tms. Applestoresta tilatessa kannattaa varautua hoitamaan tilaus joko englanniksi tai ruotsiksi.
edit: e-piste poistettu
ibook opiskelijahinnat
Keskustelua kannettavista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
ibook opiskelijahinnat
Viesti Kirjoittaja Rooger »
-
Re: ibook opiskelijahinnat
Viesti Kirjoittaja Tonttujojo »
Outoa, kävin kysymässä eilen e-pisteessä opiskelija-alennuksia ja ne sanoivat ettei heillä ole sellaisia.
No minä tilasin tänään oman 14" iBookini (80Gt) Officelinesta. Arvioivat toimitusajaksi 2 viikkoa, mutta käskivät varautua pitempäänkin aikaan.
[:^)]
edit: Muisti pätkii...
No minä tilasin tänään oman 14" iBookini (80Gt) Officelinesta. Arvioivat toimitusajaksi 2 viikkoa, mutta käskivät varautua pitempäänkin aikaan.
[:^)]
edit: Muisti pätkii...
-
Viesti Kirjoittaja Rooger »
Tuosta on muutama viikko aikaa kun e-pisteeseen soitin. Ovat ilmeisesti muuttaneet käytäntöä.
Applestorelta lupailivat tuota kahta viikkoa myös. Viikko koneen rakentamiseen ja toinen viikko toimitukseen.
Applestorelta lupailivat tuota kahta viikkoa myös. Viikko koneen rakentamiseen ja toinen viikko toimitukseen.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mihinkähän mahtaa perustua, jos e-piste ei voi myydä opiskelija-alella. Eikös Apple ole sen suhteen ollut aika vapaamielinen viime aikoina, eli melkein joka jämyltä on ruvennut alea saamaan. Maccien suosio opiskelijoiden keskuudessa kasvaa koko ajan, joten huono homma e-pisteelle. Ja opiskelijoille, sillä kyseisessä lafkassa asioiville alennukseen oikeutetuille siitä tuskin kerrotaan vaan myydään täysihintaista kamaa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja vjanne »
Millaistaskos todistetta opiskelusta kaipaavat Applestoressa? Onko käsitystä käykö suomenkielinen todistus opiskelupaikasta jos ei opiskelijakorttia ole vielä saanut? Ja jos käy, onnistuuko jos vaikka skannaa ja mailaa sen vai pitääkö aikamatkata 80-luvulle ja leikkiä faksilla?
-
Viesti Kirjoittaja Rusakko »
Eivät pyytäneet mitään todistusta opiskelusta. Sähkpostiosoitetta antaessani kysyivät, että onko tuo koulun sähköpostiosoite. Siinä ainoa viittaus koko opiskelija-statukseen. Eli todennäköisesti ei tarvitse huolehtia mitään papereita minnekkään...
-
Viesti Kirjoittaja Rokkipoika »
Itsekin kyselin tarjousta E-pisteestä, mutta siellä ei tosiaan myönnetä opiskelija-alennusta.
Voisitteko vielä tarkentaa, että jos tilaa Applestoresta, niin sieltäkö saakin opiskelija-alennuksen? Olen sivuja selaillut, enkä ole löytänyt muuta viittausta tähän alennukseen kuin että sen saa muutamista liikkeistä (Officeline, Kampusdata ja mitä muuta siellä olikaan listattu). Eli miten tämän alennuksen oikein saa, jos saa?
Kiitokset.
Voisitteko vielä tarkentaa, että jos tilaa Applestoresta, niin sieltäkö saakin opiskelija-alennuksen? Olen sivuja selaillut, enkä ole löytänyt muuta viittausta tähän alennukseen kuin että sen saa muutamista liikkeistä (Officeline, Kampusdata ja mitä muuta siellä olikaan listattu). Eli miten tämän alennuksen oikein saa, jos saa?
Kiitokset.
-
Tarkennetaan.Rokkipoika kirjoitti:I
AppleStoresta saa opiskelija-alennuksen, joka on 6%. Näin sen saa: Soitat numeroon ja kysyt student discounttia. Antavat sulle opiskelijahinnan ja todennäköiseti kysyvät, että pannanko pakettiin. Sanot "joo" ja annat tarpeelliset yhteystiedot ja maksutavan, joita varmaankin kyselevät.
Itse soittaessani puhelu ohjautui ensimmäisellä kerralla englantiin. Siellä ei tyyppi osannut auttaa opiskelija-alennuksen kanssa. Toisella yrityksellä puhelu meni ruotsiin, jossa erittäin ystävällinen ruotsalainen mies keskusteli kanssani sujuvalla englannilla. Toimittiin siten, että annoin emailiosoitteen ja asiakaspalvelija lähetti tyhjän mailin mun osoitteeeseen, johon sitten vastasin ja annoin mailissa kaikki muut tarpeelliset tiedot. Eli ennen soittamista kannattaa varmistaa, että osaa tavata englanniksi (tai ruotsiksi) sähköpostiosoitteensa ja nimensä .
Tavaran voi maksaa luottokortilla tai tilisiirrolla. Tilisiirto-tapauksessa eivät hoida tilausta tuotantoon ennenkuin tavara on maksettu, mikä venyttää toimitusaikaa parilla päivällä. Luottokortilla homma siis sujuu nopeammin ja helpommin. Itse maksoin tilisiirrolla, koska luottorajani ei riittänyt. Tilisiirrossa kannattaa tietää, että laskussa mainittu viitenumero täytyy laittaa viestikenttään eikä viitekenttään.
Mitään opiskelutodistuksia tai vastaavia ei kyselty.
-
Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »
Itse kävin juuri Jyväskylän Kampus Datassa kyselemässä ibookien opiskelija-alennuksia. Myyjä väitti kivenkovaan, että alennus olisi 3%, eikä 6% prosenttia. Itse olen kuullut monelta taholta, että tuo alennus olisi nimenomaan 6%. "Ei ole Apple ainakaan meille ilmoittanut, että se olisi 6%.", kuului vastaus.
Onko tästä olemassa mitään dokumenttia Applen sivuilla, joilla myyjälle voisi vakuuttaa, että kyllä se sen 6% on? Mielelläni ostaisin ibookin tuosta lähikaupasta kuin AppleStoresta.
Onko tästä olemassa mitään dokumenttia Applen sivuilla, joilla myyjälle voisi vakuuttaa, että kyllä se sen 6% on? Mielelläni ostaisin ibookin tuosta lähikaupasta kuin AppleStoresta.
Oi tulispa kunnon sade joka pyyhkis alleen kaiken ton saastaan. Ja siihen paskaan mä luen hipit, stallarit, kommarit, revarit ja muut hihhulit jotka vaikeuttaa Kekkosen duunia.
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Mikään firma ei pysy pystyssä ellei niillä ole komissiota välissä. Miksi kukaan ilmaiseksi mitään myy? Rahan kierrätys tileillä kun ei ikänä ole ollut tuottavaa toimintaa, vai?
Nii ja Officelines se o 5%
Nii ja Officelines se o 5%
Joitain mäkkejä ollut. iBook -> MacBook ->iMac + 3G iPhone Elisan liittymällä
-
Applen sivuilla ei taida toistaiseksi näkyä konkreettisesti noita alennuksia. Ehkä asiaan tulee muutos kunhan ne avaa Apple Store Educationin suomenkin sivuille?Sasseli_ kirjoitti:Itse kävin juuri Jyväskylän Kampus Datassa kyselemässä ibookien opiskelija-alennuksia. Myyjä väitti kivenkovaan, että alennus olisi 3%, eikä 6% prosenttia. Itse olen kuullut monelta taholta, että tuo alennus olisi nimenomaan 6%. "Ei ole Apple ainakaan meille ilmoittanut, että se olisi 6%.", kuului vastaus.
Jos haluat mielummin ostaa kaupasta koneesi niin tee näin:
1) Soita AppleStoreen ja "osta" kone sieltä. Ne lähettää sulle tarjouksen, joka ei kuitenkaan sitouta mihinkään ainakin jos sanot maksavasi tilisiirrolla (wire transfer). Eikä tilausta tarvitse edes peruuttaa, koska se raukeaa 30pv sisällä jos maksua ei suorita.
2) Printtaa tarjous ja marssi sen kanssa kauppaan. Lyöt sen pöydälle ja jos ei kone sillä rahalla irtoa niin sanot, että viet rahasi muualle.
3) Jos/kun eivät myy yhtä halvalla, maksa tilisiirto ja kone koputtelee ovellesi viikon/parin sisällä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka