tervehdys. kertoisiko joku mistä mahtaa johtua että mun pb 15 g4 ei näytä koneen sarjanumeroa. tossa on pyörinyt toi keskustelu missä voi tarkastaa oman koneen valmistuspaikka. Jäi vähän kaivelemaan kun järjestelmäasetuksista ei mitään löydy.
akku irti ja tarrasta numero... jep kiinassa tehty. mutta miksi kone ei itse näytä infoa.
laite on ostettu ihan "oikeasta" apple liikkeestä helsingistä. eipä tää nyt juuri menoa haittaa, kiinnostaisi vaan tietää miksi näin?
pb:n sarjanumero
Keskustelua kannettavista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Kun valitset Omena-valikosta Tietoja: Macintosh. Mac OS X -ikkunasta napautat hiirella kaksi kertaan versionumeroa (10.4.6 tms).
Toinen vaihtoehto on Järjestelmäkuvaus-ohjelma lisäohjelmista. Ensimmäisessä näytössä on sarjanumero alimmalla rivillä.
Järjestelmäasetuksissa sarjanumeroa ei ole näkyvissä. Verkkokortin MAC-osoite kuitenkin löytyy Verkko-säätimestä. (Oikeanpuoleisin lipare.)
--Ari
Toinen vaihtoehto on Järjestelmäkuvaus-ohjelma lisäohjelmista. Ensimmäisessä näytössä on sarjanumero alimmalla rivillä.
Järjestelmäasetuksissa sarjanumeroa ei ole näkyvissä. Verkkokortin MAC-osoite kuitenkin löytyy Verkko-säätimestä. (Oikeanpuoleisin lipare.)
--Ari
-
-
Sarjanumeron puuttuminen
Viesti Kirjoittaja ruis12 »
Moi,
Mulla on sama tilanne (iMac G5 rev-a). Mulla on kyllä kone käynyt huollossa jossa emolevy on vaihdettu, voisko sarjanumeron näkymärrömyys johtua tästä? En kyllä muista että mikä oli tilanne ennen huoltokeikkaa.
Mulla on sama tilanne (iMac G5 rev-a). Mulla on kyllä kone käynyt huollossa jossa emolevy on vaihdettu, voisko sarjanumeron näkymärrömyys johtua tästä? En kyllä muista että mikä oli tilanne ennen huoltokeikkaa.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Sarjanumero on talletettu koneen firmware-asetuksiin. Voit kokeilla resetoida niitä käynnistämällä koneen ja pitämällä samalla painettuna Omena+Optio(alt)+P+R -näppäinyhdistelmää. Jonkin ajan kuluttua kone käynnistyy uudelleen ja asetukset on palautettu tehdastilanteeseen.
Jos kone olisi piraattiversio (tai laittomasti maahatuotu), niin ensimmäiseksi olisi tuo sarjanumerotarra poistettu.
--Ari
Jos kone olisi piraattiversio (tai laittomasti maahatuotu), niin ensimmäiseksi olisi tuo sarjanumerotarra poistettu.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja weeti »
moi, aloin ajatteleaan itse ihan samaa, kun muistelen että aiemmin numero näkyi ja huollon jälkeen sitten ei. mulla tilttas koko laitos kun laitettiin lisää muistia.en kyllä silloin huollon jälkeen tullut katsoneeksi näkyykö numerot vai ei. tosin käynnistettäessä tulee joku ihme finder kansio ja sitten vasta kirjautumisikkuna. ihme juttu.
-
-
-
- Ylläpitäjä
-
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka