A) Itse laittaa
B) vie liikeeeseen
C) lähettää applelle laitettavaksi
Kiitos. Se tulee muuten ens viikol.

Viesti Kirjoittaja ARTTUU »
Viesti Kirjoittaja iPixie »
Mukana tulevassa käyttäjän oppaassa on ohjeet muistin asentamiseen. Vaikka suositellaankin ettei asenneta itse ja varoitellaan ettei takuu korvaa jos asentaessaan vahingoittaa konettaan jotenkin.ARTTUU kirjoitti:Terppa. TIlasin tossa basic mäkbookin (perus kokoonpano 60gb 512mb), ja ajattelin tos myöhemmin ostaa 2x 1gigan muistit. elikkäs, onko mahdollista jotenkin saada ne kiinni kirjaan, että takuu säilyy?
A) Itse laittaa
B) vie liikeeeseen
C) lähettää applelle laitettavaksi
Kiitos. Se tulee muuten ens viikol.
Viesti Kirjoittaja Macco »
Niin no, taitaa olla muutenkin, että jos itse koneensa hajottaa (iskee sitten vaikka kirveellä keskelle ruutua tms.) niin takuu ei sitä pahemmin korvaa. Sama juttu muistia, tai mitä tahansa muuta asennettaessa.iPixie kirjoitti:Vaikka suositellaankin ettei asenneta itse ja varoitellaan ettei takuu korvaa jos asentaessaan vahingoittaa konettaan jotenkin.
Viesti Kirjoittaja iPixie »
Tietysti...enpä sitä niin tarkoittanutkaan. Itse tuon lisäyksen aion minäkin tehdä.Macco kirjoitti:Niin no, taitaa olla muutenkin, että jos itse koneensa hajottaa (iskee sitten vaikka kirveellä keskelle ruutua tms.) niin takuu ei sitä pahemmin korvaa. Sama juttu muistia, tai mitä tahansa muuta asennettaessa.iPixie kirjoitti:Vaikka suositellaankin ettei asenneta itse ja varoitellaan ettei takuu korvaa jos asentaessaan vahingoittaa konettaan jotenkin.
Viesti Kirjoittaja nikoh »
Kuulostaa kummalta.. seuraava pätkä Applen omasta kovalevynvaihto-oppaasta (pdf):Verottaja kirjoitti:Ei vaan kone täytyy lähettää applelle jos hauluat sen vaihdattaa eli ts. takuu ei säily kun sen itse vaihtaa. Näin mulle sanottii varimportissa..
Apple kirjoitti:Follow the instructions in this document carefully. Failure to follow these instructions could damage your equipment and void its warranty.
Viesti Kirjoittaja TVi »
Nuo nippusiteet oli FS:n omia kikkailuja joilla peloteltiin arimpia nörttejä avaamasta koteloa. Mitään merkitystä tuollaisella nippusiteellä ei ole jos asiasta käräjöidään. Tietokoneen valmistaja joutuu joka tapauksessa vastuuseen, jos laite ei toimi sillä tavalla kun sen yleisesti voidaan olettaa toimivan. Jos asentaja itse tumpeloi ja särkee jotain, maksaa hän siinä oppirahojaan. Jos uusi osa asennetaan oikein mutta se särkee jonkin "alkuperäisistä" osista, on tilanne sangen ongelmallinen. Tällaisia tapauksia on ollut muutamia. Joissain (muropaketissa esitellyissä) tapauksissa uuden komponentin valmistaja/maahantuoja on korvannut vahingon osittain, joskus jopa kokonaan. Alkuperäisen laitteen valmistaja tuskin korvaa vahinkoa mitenkään.ARTTUU kirjoitti:tarkoitin lähinnä sitä, kuten esim fujitsu-siemenssin pöytä-PC:ssä on kai:
Avaat koneen (Sellanen nippuside), menetät takuun. En mä tiiä?
Ajattelin vain että jos lisään muistia (ettei mikään mene rikki) ja sitten vaikka näyttis pamahtaa, niin Apple korvaa.
Viesti Kirjoittaja biblo »
Itse leikkasin aikanaan tuollaisen FS:n tekemän nippusiteen pois.TVi kirjoitti:Nuo nippusiteet oli FS:n omia kikkailuja joilla peloteltiin arimpia nörttejä avaamasta koteloa. Mitään merkitystä tuollaisella nippusiteellä ei ole jos asiasta käräjöidään. Tietokoneen valmistaja joutuu joka tapauksessa vastuuseen, jos laite ei toimi sillä tavalla kun sen yleisesti voidaan olettaa toimivan. Jos asentaja itse tumpeloi ja särkee jotain, maksaa hän siinä oppirahojaan. Jos uusi osa asennetaan oikein mutta se särkee jonkin "alkuperäisistä" osista, on tilanne sangen ongelmallinen. Tällaisia tapauksia on ollut muutamia. Joissain (muropaketissa esitellyissä) tapauksissa uuden komponentin valmistaja/maahantuoja on korvannut vahingon osittain, joskus jopa kokonaan. Alkuperäisen laitteen valmistaja tuskin korvaa vahinkoa mitenkään.ARTTUU kirjoitti:tarkoitin lähinnä sitä, kuten esim fujitsu-siemenssin pöytä-PC:ssä on kai:
Avaat koneen (Sellanen nippuside), menetät takuun. En mä tiiä?
Ajattelin vain että jos lisään muistia (ettei mikään mene rikki) ja sitten vaikka näyttis pamahtaa, niin Apple korvaa.
Sitten oma lukunsa on nämä tarrat (esim. CD/DVD asemissa), joiden repiminen ts. laitteen avaaminen mitätöi takuun. Itse en lähtisi näiden laitteiden kohdalla kokeilemaan kepillä jäätä.
Viesti Kirjoittaja luckyman »
Viesti Kirjoittaja ARTTUU »
Tjoo. Kiitti varoituksesta.luckyman kirjoitti:Terve,
Kun muuten laitat sitä muistia, se ei välttämättä tapahdu ihan yhtä helposti kuin manuaalin kuvissa annetaan ymmärtää. Sitä meinaan pitää painaa todella lujaa ennen kuin muistit "napsahtavat" paikoilleen. Minulla meinasi ainakin usko loppua ja pelkäsin, että nyt kyllä hajoaa jotain. Toisaalta kyllä ne sitten menivät paikoilleen, kun vain uskalsi tarpeeksi lujaa painaa. Se L:n muotoinen metallisalpa ei toisaalta mene kunnolla paikalleen ennen kuin muistit ovat oikeilla kohdillaan. Tuli yritettyä kaksi kertaa käynnistää konetta ennen kuin muistit olivat paikallaan. Hieman kuumotti, kun kone ei käynnistynytkään![]()
Mutta eiköhän tämä sinulta onnistu! 8)
Viesti Kirjoittaja Harde »
Viesti Kirjoittaja masa »
"Trust me. I know what i'm doing": 80 luvun tv kyttä Sledge Hammer 8)Tajuste kirjoitti:hahah, tipahdin.Jouna- kirjoitti:Kuuluisat viimeiset sanat.Harde kirjoitti:Älkää huoliko, olen tietokonehuoltaja ammatiltani.tiedän mitä teen.
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Eikö tuollaisessa tapauksessa kannattaisi laittaa alkuperäiset muistit takaisin ja sen jälkeen alkaa itkeä kun ei kone toimi.jonesb kirjoitti:Semmonen juttu kyllä vielä, että Applen koneet ovat ainakin aiemmiin olleet todella kranttuja muisitn suhteen. Jos koneessasi noin vuoden jälkene sitten ilmenee ongelmia itse asennetun ja vapaa valintaisen muistin kera, voit joutua tosissaan pitelemään puoliasi,
Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »
Senpä takia ei kannata myydä niitä 256MB kampoja poisheittohinnalla... Itellä niin vanhat muistit kuin vanha kovalevy tallessa em. tilannetta varten. Muutenkin ihan fiksua säästää ne jos sattuu vaikka tiputtamaan koneen lattialle niin että se muuttuu takuvaihtokamaksi.tahkis kirjoitti:Eikö tuollaisessa tapauksessa kannattaisi laittaa alkuperäiset muistit takaisin ja sen jälkeen alkaa itkeä kun ei kone toimi.jonesb kirjoitti:Semmonen juttu kyllä vielä, että Applen koneet ovat ainakin aiemmiin olleet todella kranttuja muisitn suhteen. Jos koneessasi noin vuoden jälkene sitten ilmenee ongelmia itse asennetun ja vapaa valintaisen muistin kera, voit joutua tosissaan pitelemään puoliasi,
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”