Rohkenen, ensikertalaisena, nyt pyytää mielipiteitä teiltä kokeneilta Apple-käyttäjiltä. Siis, toisessa vaakakupissa on 15" MBP ja toisessa 13" MB. Käyttöä minulla olisi kummallekin seuraavanlaisesti:
- internet ja sähköpostit - olen netissä pääasiassa kotilaajakaistan kautta, mutta lisäksi haluan rakentaa mobiilin yhteyden jota käyttäisin kännykän kautta. Kolmantena vaihtoehtona on WLAN-käyttö lentoasemilla, hotelleissa sekä kaupunkien kahviloissa, jota tulen käyttämään jatkossa jonkin verran.
- digikuvien lataaminen kamerasta koneelle, niiden järjestely ja kotisivuille siirtäminen. Lisäksi perustason kuvaeditointia mitä tulee valoisuuteen, tarkkuuteen, rajaukseen yms.
- musiikin kuuntelu iTunesin kautta
- videokonferenssit/chatit iChatin/Skypen/YIM/MSM:n kautta
Hyvin peruskäyttöön se kone on siis tulossa!
Eli, mikä mahtaisi olla se optimaalinen kokoonpano?
Alkujaan olin vahvasti MBP:n kannalla, mutta sitten ihastuin mustaan MB:in. Enää en taida osata tehdä päätöstä koneiden ja kokoonpanojen välillä.
EDIT: Piti vielä mainita, että MB kiehtoo siksi, että se on pienempi ja kevyempi, MBP taas siksi, että se on "top of the range" ja siinä on joitain (minulle ehkä turhia) lisäominaisuuksia.
Luin MB:n kiiltäväpintaisesta näytöstä ja siitä, että se on huono valinta jos työskentelee auringonpaisteessa. Alkoi sitten mietityttämään sekin.
Kyllä on vaikiata tämä hankinta! Mutta onneksi tämä vaikeus on positiivissävytteinen!
Ja vielä yksi lisäys. Tuosta koneen kuumenemisesta kun paljon puhutaan, niin lämpeneekö jompi kumpi malli siinä määrin, että se ylikuumenee ja sammuu, jos sitä käytetään ulkona kuumissa olosuhteissa? Tämä on kanssa yksi tärkeä pointti, sillä töitä tulee tehtyä katukahviloissa yms. paikoissa lämpimissä maissa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)