Mac Book ja 3G-yhteydet
-
Mac Book ja 3G-yhteydet
Viesti Kirjoittaja Jaska »
-
Viesti Kirjoittaja Hydra »
Puhelin nyt on aika makukysymys, 3G ja Bluetooth pitää olla. Onkohan Edgeä paljoa muissa kuin Nokian luureissa?
K800i lämmittää itsellä mieltä SE:ltä, Nokialta tietty nuo uudet N/E sarjaiset.
-
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Typerät saunalahtelaiset ottanu tosta dataedusta rajattomuuden pois.. Nyt toimii vain 128kbps:nä..Hydra kirjoitti:Saunalahdelta saa 10€/kk rajattoman ja koska käyttää Elisan verkkoa niin 3G:kin löytyy sentään jostain, muilla alueilla sitten toimii edge ja gprs.
Puhelin nyt on aika makukysymys, 3G ja Bluetooth pitää olla. Onkohan Edgeä paljoa muissa kuin Nokian luureissa?
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
No saahan siihen sen mobiililaajakaistan, erikseen muutaman kympin se 384- linja tai sitten se totaali2- liittymä jossa se sisältyy 60-80€ -kuukausimaksuun. Omaan käyttööni se olisi ihan hyvä kun muutenkin nuo laskut tuppaa tuota tasoa olemaan.MasBe kirjoitti:Typerät saunalahtelaiset ottanu tosta dataedusta rajattomuuden pois.. Nyt toimii vain 128kbps:nä..Hydra kirjoitti:Saunalahdelta saa 10€/kk rajattoman ja koska käyttää Elisan verkkoa niin 3G:kin löytyy sentään jostain, muilla alueilla sitten toimii edge ja gprs.
iPod Touch 16GB
-
Itte tilasin just 128kbps:nä ton mobiililaajakaistan, mut kaipa se pitäs tohon 384:ään päivittää.. Mut eihän sekään kuitenkaan oo rajatontBa kirjoitti:No saahan siihen sen mobiililaajakaistan, erikseen muutaman kympin se 384- linja tai sitten se totaali2- liittymä jossa se sisältyy 60-80€ -kuukausimaksuun. Omaan käyttööni se olisi ihan hyvä kun muutenkin nuo laskut tuppaa tuota tasoa olemaan.MasBe kirjoitti:Typerät saunalahtelaiset ottanu tosta dataedusta rajattomuuden pois.. Nyt toimii vain 128kbps:nä..Hydra kirjoitti:Saunalahdelta saa 10€/kk rajattoman ja koska käyttää Elisan verkkoa niin 3G:kin löytyy sentään jostain, muilla alueilla sitten toimii edge ja gprs.

Apple iMac late 2012
-
-
No siis eihän tää nyt kuitenkaan oo mikään adsl yhteys..-skit kirjoitti:Itse olen miettinyt kyseisiä vaihtoehtoja. Yhteyksien hitaus on saanut toistaiseksi luopumaan ajatuksesta. En voi kuvitella surffaavani ISDN nopeuksilla, saati sitten siirtämään raskaita sähköposteja, varsinkin kun on tottunut kotikäytössä 10M yhteyteen.
Onhan saunalahdella nopeimmillaan se megan nopeus mut eipä taida 3g alueillakaan tohon nopeuteen pystyy ku harvoin..
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja tahkis »
3G:n maksiminopeus on 384kbbs. Tuosta nopeammat mobiililaajakaistat on tarkoitettu käytettäväksi HDSPA-korteilla.MasBe kirjoitti:No siis eihän tää nyt kuitenkaan oo mikään adsl yhteys..-skit kirjoitti:Itse olen miettinyt kyseisiä vaihtoehtoja. Yhteyksien hitaus on saanut toistaiseksi luopumaan ajatuksesta. En voi kuvitella surffaavani ISDN nopeuksilla, saati sitten siirtämään raskaita sähköposteja, varsinkin kun on tottunut kotikäytössä 10M yhteyteen.
Onhan saunalahdella nopeimmillaan se megan nopeus mut eipä taida 3g alueillakaan tohon nopeuteen pystyy ku harvoin..
-
-
Viesti Kirjoittaja Jaska »
Tarve olisi paketille jossa esim. Nokia N80 luuri, rajoittamaton dataliikenne ja esim. 500min/kk puhepaketti + 100kpl tekstiviestejä. Menee ehkä jo ohi Mac-aiheen, mutta onko tuollaista saatavilla?
-
Mulla samoilla ehdoilla Saunalahdelta Tuplapaketti ja siihen 128kbps mobiililaajakaista.. toki siihen pitää erikseen itte ostaa se 3g luuri, mut eiköhän niitäkin saa ainakin saunalahden paketeista (esim http://saunalahti.fi/gsm/gsmtotaali2.php)Jaska kirjoitti:Tulin tilanneeksi serkkupojalle Mac Bookin ja nyt sille pitäisi vielä löytää paras mahdollinen 3G luuri ja -liittymä. Kävin pikaisesti Elisan sivuilla jossa oli varsin miellyttävän näköinen liittymälaskuri. Onko kuitenkin niin, että kaikilla operaattoreilla siirrettävän datan (3G ja GPRS) kuukausimäärä on rajattu johonkin megatavumäärään?
Tarve olisi paketille jossa esim. Nokia N80 luuri, rajoittamaton dataliikenne ja esim. 500min/kk puhepaketti + 100kpl tekstiviestejä. Menee ehkä jo ohi Mac-aiheen, mutta onko tuollaista saatavilla?
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla on DNA:n yritysliittymä ja siinä rajoittamaton GPRS liittymä. About 16.65 €/kk. Eikä mitään rajoituksia. 3G:stä en tiedä, kun ei sellaista tarvitse mutte EDGE toimii.Jaska kirjoitti:Tulin tilanneeksi serkkupojalle Mac Bookin ja nyt sille pitäisi vielä löytää paras mahdollinen 3G luuri ja -liittymä. Kävin pikaisesti Elisan sivuilla jossa oli varsin miellyttävän näköinen liittymälaskuri. Onko kuitenkin niin, että kaikilla operaattoreilla siirrettävän datan (3G ja GPRS) kuukausimäärä on rajattu johonkin megatavumäärään?
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kyllähän perus-GPRS yhteys on samaa luokkaa kuin perinteinen modemi. Eli aika hidas, mutta esim. EDGEä tukeva känny muuttaa kuvioo kyllä aika tavalla. Nytkin stadista lähden junassa ja EDGE toimii vielä.Jaska kirjoitti:Paljonko dataa liikkuu sekunnissa GPRS-yhteydellä, ei teoriassa vaan käytännössä? Surffaako sillä sujuvasti?
-
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Sama liittymä täällä mutta tavallinen SE T610 perässä. Mitäs tarvitsee että Edge pelaa ja onko se kuinka laajalle levinnyt?MacFinn kirjoitti:Mulla on DNA:n yritysliittymä ja siinä rajoittamaton GPRS liittymä. About 16.65 €/kk. Eikä mitään rajoituksia. 3G:stä en tiedä, kun ei sellaista tarvitse mutte EDGE toimii.Jaska kirjoitti:Tulin tilanneeksi serkkupojalle Mac Bookin ja nyt sille pitäisi vielä löytää paras mahdollinen 3G luuri ja -liittymä. Kävin pikaisesti Elisan sivuilla jossa oli varsin miellyttävän näköinen liittymälaskuri. Onko kuitenkin niin, että kaikilla operaattoreilla siirrettävän datan (3G ja GPRS) kuukausimäärä on rajattu johonkin megatavumäärään?
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Se riippuu mitä haluaa.. ei kai nykyisille "**ttu mä oon tottunu 10MEGAN nopeuksiin" -reppanoille riitä mikään. Itse olen vuosia käyttänyt ihan perus gprs:ää (ennen edgeä ja kumppaineita) ja hyvin sillä surffaa. Ei sillä videoita katsota tai warea oteta, mutta sähköposti kulkee, säätiedot selvittää ja foorumeita lukee. Myös päivittää asiakkaan nettisivut vaikka etelän lomalla.Jaska kirjoitti:Paljonko dataa liikkuu sekunnissa GPRS-yhteydellä, ei teoriassa vaan käytännössä? Surffaako sillä sujuvasti?
Mihin tarvitsee laajakaistaa tai 10 megasesta puhumattakaan sähköpostikäytössä? Kuka idiootti postaa useamman megan liitteitä? Tarvittaessa olen kuvauskeikan jälkeen illan ja yön ajaksi jättänyt SSH-yhteyden auki jotta raakakuvat siirtyvät palvelimelle.. satakin megaa siirtyy kun on aikaa. Saunalahden tuo halvin paketti on käytössä. Mökillä on kone verkossa jopa 24/7 kun ei maksa mitään.
Edge tekee surffauksesta hyvin toimivaa eikä isojakaan kuvia tarvitse välttää. 3G on jo liki perus laajakaistan tahdissa.
-
Viesti Kirjoittaja slate »
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Que? Ainakin saunalahten sivuilla todetaan näin:MasBe kirjoitti:Itte tilasin just 128kbps:nä ton mobiililaajakaistan, mut kaipa se pitäs tohon 384:ään päivittää.. Mut eihän sekään kuitenkaan oo rajatontBa kirjoitti:No saahan siihen sen mobiililaajakaistan, erikseen muutaman kympin se 384- linja tai sitten se totaali2- liittymä jossa se sisältyy 60-80€ -kuukausimaksuun. Omaan käyttööni se olisi ihan hyvä kun muutenkin nuo laskut tuppaa tuota tasoa olemaan.MasBe kirjoitti:Typerät saunalahtelaiset ottanu tosta dataedusta rajattomuuden pois.. Nyt toimii vain 128kbps:nä..Hydra kirjoitti:Saunalahdelta saa 10€/kk rajattoman ja koska käyttää Elisan verkkoa niin 3G:kin löytyy sentään jostain, muilla alueilla sitten toimii edge ja gprs.
Kiinteä kuukausimaksu (ei riipu siirretystä liikennemäärästä)
Kyllä se nyt aika rajattomalta kuulostaa? Eihän se tokkiinsa noiten lagien takia kiinteelle linjalle pärjää, mutta itselle on kuitenkin aika varteenotettava vaihtoehto, kun Welhoa ei taloon saa ja Elisan ADSL on samoissa hinnoissa. Tietty jos tarttee warettaa niin sitten ei onnaa mutta.
Ja edelleen joskus kysymäni kysymys: Mihin ihmiset tarvitsevat sitä 18M/18M linjaa? porukoiden laajakaistan nopeutta ovat nostaneet Saunalahdelta vuosien varrella 256:sta vissiin megaan, ja minä en huomaa siinä mitään eroa. Vaikka olen silloin tällöin jotain isoa siirrellyt ja ISO-kuvia imutellut.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
On se vaan kätevää kun kaikki kulkee joka suuntaan nopeasti.tBa kirjoitti:Ja edelleen joskus kysymäni kysymys: Mihin ihmiset tarvitsevat sitä 18M/18M linjaa?
Eikä tarvi odottaa puolta päivää kun uppii vaikkapa 500 megaa grafiikoida messuständivalmistajalle tai jotain muuta vastaavaa. Ja voi tehdä isotkin backupit verkkopalvelimelle.
-
Viesti Kirjoittaja -skit »
Ihan ilmainen on tämä 10M/10M täällä Helsingin Arabianrannassa. En välttämättä itse maksaisi noin suuresta yhteydestä, vaikka se avopuolisoni suuria graafisia töitä siirrettäessä onkin mukava.Pbman kirjoitti:Se riippuu mitä haluaa.. ei kai nykyisille "**ttu mä oon tottunu 10MEGAN nopeuksiin" -reppanoille riitä mikään. Itse olen vuosia käyttänyt ihan perus gprs:ää (ennen edgeä ja kumppaineita) ja hyvin sillä surffaa. Ei sillä videoita katsota tai warea oteta, mutta sähköposti kulkee, säätiedot selvittää ja foorumeita lukee. Myös päivittää asiakkaan nettisivut vaikka etelän lomalla.Jaska kirjoitti:Paljonko dataa liikkuu sekunnissa GPRS-yhteydellä, ei teoriassa vaan käytännössä? Surffaako sillä sujuvasti?
Mihin tarvitsee laajakaistaa tai 10 megasesta puhumattakaan sähköpostikäytössä? Kuka talitintti postaa useamman megan liitteitä? Tarvittaessa olen kuvauskeikan jälkeen illan ja yön ajaksi jättänyt SSH-yhteyden auki jotta raakakuvat siirtyvät palvelimelle.. satakin megaa siirtyy kun on aikaa. Saunalahden tuo halvin paketti on käytössä. Mökillä on kone verkossa jopa 24/7 kun ei maksa mitään.
Edge tekee surffauksesta hyvin toimivaa eikä isojakaan kuvia tarvitse välttää. 3G on jo liki perus laajakaistan tahdissa.
-
Millä operaattorilla on 3G-verkko Suomessa ?
Viesti Kirjoittaja ahlstran »
Tarkoitan että onko uplink nopeus missään 3G-verkossa 3gpp speksin mukainen, jolloin saa käyttää nimeä 3G verkko.
2) Katkeaako puhelu jos aloittaa "3G" alueella, ja ajaa ulos kaupungista GSM-alueelle ? En ole testannut itse, speksin mukaan pitäisi toimia. Mikä lienee todellisuus ?
-
No siis rajattomalta siirtomäärän suhteen, mut se on nykyään rajattu siis 128kbps:ksi ku aikasemmin se oli siis nopeusrajoittamatontBa kirjoitti:Kyllä se nyt aika rajattomalta kuulostaa?MasBe kirjoitti:Typerät saunalahtelaiset ottanu tosta dataedusta rajattomuuden pois.. Nyt toimii vain 128kbps:nä..Hydra kirjoitti:Saunalahdelta saa 10€/kk rajattoman ja koska käyttää Elisan verkkoa niin 3G:kin löytyy sentään jostain, muilla alueilla sitten toimii edge ja gprs.
Apple iMac late 2012
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka