Täällä Helsingissä on mielenkiintoisia laukkuja Kampin keskuksessa 2.krs sijaitsevassa Nahkatavara, puh. (09) 321 2193.
Itse olen käynyt siellä vilkaisemassa, toki mun tarpeisiin vastaavan (A3 pitää mahtua suorana sisään) ruotsalaisen nahkalaukun hintalappu sai palkkapäivää odottamaan
Ikea myy kuin 15" MacBook Pro:lle tehtyä ja todella edullista laukkua. Maksoi kympin luokkaa ja laukussa on pehmustus ja kuulokeaukolla varustettu etutasku. Hintaansa nähden todella laadukas laukku. Riittää tilaa MBP:lle, laturille, VGA-adapterille ja hyvin vielä papereille, kynille yms. Laukun mallia en muista.
Itse en ainakaan ikinä ottaisi tuollaista "isoa" laukkua. Painavat enemmän kuin kone itse. Tosin itselle riittää kunhan kone mahtuu sleevissä sisään + luonnostelukirja.
Verkkokauppa.comin myymälässä on hyvän näköisiä Tucanon harmaita olkalaukkuja, varta vasten suunniteltu MBP:lle. Kannattaa käydä katsomassa, toisaalta löytyy varmaan googlellakin.
joonahe kirjoitti:Verkkokauppa.comin myymälässä on hyvän näköisiä Tucanon harmaita olkalaukkuja, varta vasten suunniteltu MBP:lle. Kannattaa käydä katsomassa, toisaalta löytyy varmaan googlellakin.
Itse joskus vuonna yksi ja kaksi ostin Hedgrenin mustan olkalaukun, jossa oli juuri oikean kokoinen ulkopuolelta pehmustettu etutasku, joka oli kuin tehty TiBookille. Tuo oli aikaa, jolloin kannettaville sai vain jotain hirvityksiä laukuiksi. Kuljin Hesassa useamman päivän TiBook mukana sovitellen sitä erilaisiin laukkuihin. Lopulta tärppäsi Stockalla. Laukku on osoittautunut oikein toimivaksi. Hyvin siinä etutaskussa on kulkenut iBook ja jossain vaiheessa tulevaisuutta toivottavasti MacBook.
Tuota Hedgrenin mallia tuskin enää löytyy, mutta laukuthan ovat siitä vain kehittyneet siinä missä kannettavatkin
Mä olen kanssa sillä linjoilla, että jos tarvitsee paljon tavaraa, niin tyylikkään ja hyvin tukevan oikean repun ostaminen on järkevämpää kuin olkalaukun. Mikä sitten on paljon on eri asia:P Itse meinasin ostaa ihan tuollaisen Tucanon Second Skin pussukan ja laittaa sen sitten reppuun.... Reppu voi tietenkin kuulostaa "tylsältä", mutta todella siistejä reppuja saa, jotka myös tukevat selkää..... Ehkä olkalaukku tulisi kyseeseen, kun tarvitaan vain kännykkä, MBP ja kynä (Tosin millään laukulla mulla ole edelleenkään tarvetta, kun oma MBP ei ole vieläkään tullut varimporttiin .. pah
Viimeksi muokannut iSot, 15.11.2006 klo 9.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iSot kirjoitti:Mä olen kanssa sillä linjoilla, että jos tarvitsee paljon tavaraa, niin tyylikkään ja hyvin tukevan oikean repun ostaminen on järkevämpää kuin olkalaukun. Mikä sitten on paljon on eri asia:P Itse meinasin ostaa ihan tuollaisen Tucanon Second Skin pussukan ja laittaa sen sitten reppuun.... Reppu voi tietenkin kuulostaa "tylsältä", mutta todella siistejä reppuja saa, jotka myös tukevat selkää..... Ehkä olkalaukku tulisi kyseeseen, kun tarvittaan vain kännykän, MBP ja kynän (Tosin millään laukulla ole edelleenkään tarvetta, kun oma MBP ei ole vieläkään tullut varimporttiin .. pah
Samsonitella on tyylikkäitä reppuja, joissa on paikka kannettavalle. Kun ottaa isomman mallin, mahtuu myös muuta mukaan. Esim. Stockmannilta löyty Hesasta.
OT: Eipä suojannut Second Skin ja reppu meikän MacBookkia, vaikka olen yrittänyt kohdella konetta kuin kukkaa kämmenellä. Reppu jäänyt auki->kone pääsi luiskahtamáan Tucanon kanssa lumiselle tielle->Tucanossa reikä, ja koneessa pieni kolhu kulmassa Meikä oli tosin jo varma, että kansi ja näyttö ovat vähintään halki. Onneksi ei käynyt pahemmin.[/url]
Legge kirjoitti:Samsonitella on tyylikkäitä reppuja, joissa on paikka kannettavalle. Kun ottaa isomman mallin, mahtuu myös muuta mukaan. Esim. Stockmannilta löyty Hesasta.
Itse ostin Samsoniten Pro-DLX L repun ja olen ollut siihen tyytyväinen. Reppu on tukeva ja mukaan mahtuu muutakin tavaraa. Taisivat jopa luvata elinikäisen takuun repulle.
Ei tuo Brenthaveni oikein miellyttänyt Mielestäni liian "ohut" koulukäyttöön, kun mukaan pitäisi koneen lisäksi mahtua ainakin pari kirjaa/vihkoa, penaali ja laskin. Crumpler ja Booq mietityttää... ja taas toisaalta myös Tucanon 2nd Skin ja nykyinen Peakin "mainosreppu"...
Sparta kirjoitti:Tucano Cobra - pehmustettu ja kestävä. Eikä näytä edes kauheesti läppärilaukulta. toinen tasku jonne mahtuu muuta tavaraa, ja koneelle oma taskunsa.
Mulla oli juuri ko. laukku 12" koossa. Onhan siinä pehmustetta... muutamia millejä. Eli ei tuota voi hyvällä tahdollakaan sanoa pehmustetuksi tai suojaavaksi laukuksi kun vertaa esim. tuohon Brenthaveniin