macbook tuuletin
-
macbook tuuletin
Viesti Kirjoittaja Sangreal »
en tee mitään erikoista kuin kirjoittaa neooffocella ja samalla itunes on päällä.
samaa tapahtuu jos vaikka pelaan jotain pientä pelejä kuten chessia tai pasianssia.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja Kaskelotti »
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Vois koittaa, jos ei todellakaan vaikuta mihinkään muihin kuin joihinkin turhiin nettipeleihin.Kaskelotti kirjoitti:Kannattaa ottaa Safarin asetuksista Salli java-ruksi pois. Ei vaikuta nettisivujen toimintaan mitenkään (no todella harvoin on jotain upotettuja java-ohjelmia), mutta ainakin mulla hiljensi konetta tosi paljon. Nyt tuulettimet käynnistyy silloin kun kuormaa on oikeasti, eikä ihan satunnaisesti pitkin päivää.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja macbooknonpro »
On ilmeisesti tarkoitettu perussurffailukoneeksi? Minä kun olin tähän asti ajatellut perussurffauskoneena sellaista hidasta muutamia vuosia vanhaa konetta joita nykyisin saa ilmaiseksi.. En reilusti yli tuhannen euron konetta. Kylläpä ajat muuttuvat..ravene kirjoitti:Macbook on idlenä ja nettiä selaillessa + musiikkia kuunnellessa mukavan hiljainen, mutta heti kun avaa esim. iMovien niin tuuletin rupee huutamaan, mutta Macbook on ilmeisesti tarkoitettu perussurffailu koneeksi.

Mutta tosissaan.. Tälläiset kommentit kyllä saavat epäilemään pitäisikö tuota ostaa.. Jos esim. katselen DVD:tä, niin koneko huutaa kuin viimeistä päivää? Entäs kiintolevyllä olevaa videota?
Nykyinen pöytäkoneeni on melko äänekäs ja erittäin äänekäs kun prosessori on kuormituksen alainen. Juuri tämä on yksi syy miksi kannettavaa olen hankkimassa.
-
Viesti Kirjoittaja v_vega77 »
Kiintolevyllä olevia elokuvia katsellessa en ole huomannut suuria kierroksien nousuja. DVD:ltä katsoessa suurin ääni tulee DVD-asemasta (en tosin ole katsonut kokonaista levyä). Suosittelen, että asennatte smcFanControl-ohjelman ja minimi kierrokset kannattaa nostaa 3000-kiekkaan. Sitä ei juurikaan huomaa ja lämmöt pysyy tasaisemmin alhaalla.macbooknonpro kirjoitti:On ilmeisesti tarkoitettu perussurffailukoneeksi? Minä kun olin tähän asti ajatellut perussurffauskoneena sellaista hidasta muutamia vuosia vanhaa konetta joita nykyisin saa ilmaiseksi.. En reilusti yli tuhannen euron konetta. Kylläpä ajat muuttuvat..ravene kirjoitti:Macbook on idlenä ja nettiä selaillessa + musiikkia kuunnellessa mukavan hiljainen, mutta heti kun avaa esim. iMovien niin tuuletin rupee huutamaan, mutta Macbook on ilmeisesti tarkoitettu perussurffailu koneeksi.![]()
Mutta tosissaan.. Tälläiset kommentit kyllä saavat epäilemään pitäisikö tuota ostaa.. Jos esim. katselen DVD:tä, niin koneko huutaa kuin viimeistä päivää? Entäs kiintolevyllä olevaa videota?
Nykyinen pöytäkoneeni on melko äänekäs ja erittäin äänekäs kun prosessori on kuormituksen alainen. Juuri tämä on yksi syy miksi kannettavaa olen hankkimassa.
Ipod Nano 2Gt
Työ: MacBook Pro 2,2GHz C2D 4Gt RAM 120Gt
-
Viesti Kirjoittaja ravene »
No, kyllä Macbook loppupeleissä on erittäin hyvä kone ja onhan siinä MacOSXmacbooknonpro kirjoitti:On ilmeisesti tarkoitettu perussurffailukoneeksi? Minä kun olin tähän asti ajatellut perussurffauskoneena sellaista hidasta muutamia vuosia vanhaa konetta joita nykyisin saa ilmaiseksi.. En reilusti yli tuhannen euron konetta. Kylläpä ajat muuttuvat..ravene kirjoitti:Macbook on idlenä ja nettiä selaillessa + musiikkia kuunnellessa mukavan hiljainen, mutta heti kun avaa esim. iMovien niin tuuletin rupee huutamaan, mutta Macbook on ilmeisesti tarkoitettu perussurffailu koneeksi.![]()

-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Kokeiles ottaa jotenkin toinen 'ydin' pois käytöstä (en kyllä tiedä miten saa pois?), mutta ymmärsin että sen saa pois ja pitäisi vaikuttaa tuohon lämpenemiseen jonkin verran.
Kyllä siihen meteliin muuten tottuu. lataa tuo SMCfancontrol ja nosta esim 2500-3000 ni johan viilenee ihan mukavasti 8) (tosimiehet laitaa tietty 6500rpm) 8)
E: Kannattaa myös tsekata prosessorin kuormat kun tekee jotain 'tuulettimelle raskasta
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Kone tulisi käytössäni perusjuttujen lisäksi vahvasti multimediakäyttöön (mm. videoeditointiin että toistoon). Sanokaahan nyt rehellisesti että soveltuuko Macbook tähän hyvin (tai mielellään parhaiten)? Itse olen ainakin mainoksista saanut sen käsityksen että multimediakäyttöön olisi juurikin sopiva vehje? Kuitenkin, olen lukenut paljon viestejä jossa tunnutaan vähättelevän Macbookin tehoja (tuo "perussurffauskone" oli kyllä paras tähän asti

Sitten vielä se että samalla hinnalla saa PC-puolella enemmän.. Vaikeita päätöksiä..
-
Mielestäni riittää puhti noihin hommiin (Prossa vielä mukavammin). Mielestäni Macbook on samaa hintatasoa kuin PC-puolen läppärit joissa on samantasoiset osat sisällä.macbooknonpro kirjoitti:Sori nyt jos kaappaan tämän ketjun, kun en viitsi tää varten omaa perustaa..?
Kone tulisi käytössäni perusjuttujen lisäksi vahvasti multimediakäyttöön (mm. videoeditointiin että toistoon). Sanokaahan nyt rehellisesti että soveltuuko Macbook tähän hyvin (tai mielellään parhaiten)? Itse olen ainakin mainoksista saanut sen käsityksen että multimediakäyttöön olisi juurikin sopiva vehje? Kuitenkin, olen lukenut paljon viestejä jossa tunnutaan vähättelevän Macbookin tehoja (tuo "perussurffauskone" oli kyllä paras tähän asti), ja myös hajoamisprosentit hieman hirvittävät (tämän riskin tosin olen valmis ottamaan.. täytyyhän sitä macia nyt edes kokeilla..).
Sitten vielä se että samalla hinnalla saa PC-puolella enemmän.. Vaikeita päätöksiä..
Onhan maceissä kunnon takuu/takuuhuolto. Ei taida olla acerilla hirveän monta valtuutettua huoltoa suomessa
-

Kun ottaa huomioon että tämänhetkinen pöytäkoneeni maksoi 850€ (2ghz amd athlon 64, 2gb ram, nvidia geforce6800gt) ja sillä videoeditointi luonnistuu mielestäni todella hyvin, niin luulisi nyt sitten Macbookinkin siitä selviytyvän - eikös prosessorin pitäisi olla parempikin? Ainut mikä jää pahasti jälkeen on näytönohjain, mutta sillä kai ei toivottavasti ole niin suurta merkitystä. Että tuohon alle tuhanteen euroon verraten pro-mallien hinnoilla pitäisi jo melkein matkustaa kuuhun
E: Ja siis 2ghz versiosta puhutaan 2 gigan muistipäivityksellä.
-
Viesti Kirjoittaja Sangreal »
asian ydin onkin siinä, etten ole tekemässä mitään "raskasta"Jonkkis kirjoitti:
Kyllä siihen meteliin muuten tottuu. lataa tuo SMCfancontrol ja nosta esim 2500-3000 ni johan viilenee ihan mukavasti 8) (tosimiehet laitaa tietty 6500rpm) 8)
E: Kannattaa myös tsekata prosessorin kuormat kun tekee jotain 'tuulettimelle raskasta'.
juuri äskenki latasin netisä .zip-tiedoston, se alkaa automaattisesti purkaa sitä ja samantie tuuletin alkaa pyörii kovalla. järjestelmän valvonnassa Safari kuormittaa prossua 100% (!?)
minä kun odotin että macbook on hiljaisimpia koneita markkinoilla
-
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Teho ja hukkalämpöhän tuota tuuletustarvetta lisäävät mutta äänekkyys ei yksin selity pelkällä Intelillä vaan myös sillä että Applella on muoto tainnut koneessa ajaa ohitse funktiosta.Jonkkis kirjoitti:Se meteli johtuu siitä, että kuorien sisällä on intel-kamat, jotka käyvät kuumana ja vaativat tehokkaampaa tuuletusta. Muiden kommenttien perusteella PowerPC koneet esim iBook ovat huomattavasti äänettömämpiä, mutta myö tehottomampia.
Tai ainakin siltä tuntuu sillä muutoin vastaavan kokoinen ja core duo:ltaan vastaavan tehoinen 12" työläppärini on kertaluokkaa hiljaisempi käytössä ja ainoaksi rakenteelliseksi eroksi jää se että jälkimmäisessä koneen kotelointi ei ole niin suljetu vaan ilaa vaihtavissa ritilöissä on enemmän pinta-alaa jolloin kone pysyy ilmeisen hiljaisempana.
-
Viesti Kirjoittaja mkio »
Ihan varmaksi en sano, mutta eikös Mac-koneissa ole ihan vakiona zip-purkuohjelma kun se kerran "Archive"-toiminnolla (lontoon murteisessa järjestelmässä) osaa tehdäkin zip-tiedostoja?Sangreal kirjoitti:lisäys
voisiko se olla niin että
koska koneessa ei ole .zip -tiedoston purkuohjelmaa ja safari on määritelty oletus ohjelmaksi, jolloin kone tavallaan kuormittuu väärällä tavalla?
jos on näin, niin mikä on paras (ja ilmainen) ohjelma .zip tiedoston purkuun?
Joka tapauksessa, The Unarchiver on aika kova sana erilaisten pakettien purkamisessa (Stuffit on toinen mutta IHMO Unarchiver on parempi).
iPhone 4 | 16Gb | Elisa
http://db.tt/0hA06yK | DROPBOX - virtuaalinen muistitikku, johon pääsee mistä vain käsiksi.
Huuto.net | http://goo.gl/VNLQN
-
Ei safari saisi kuormittaa 100%. En tiedä mistä tuo johtuu. Ite kun olen safaria käyttänyt niin kuorma noussut korkeintaan 30%. Kannattaa todellakin nostaa tuota tuulettimen oletuslämpötilaa, niin ei myöskään tuo nopeuden-nousu häiritse niin paljoa. Idle toiminta on hiljaista, siihen saakka kun kone on ollut n. tunnin päällä.Sangreal kirjoitti:asian ydin onkin siinä, etten ole tekemässä mitään "raskasta"Jonkkis kirjoitti:
E: Kannattaa myös tsekata prosessorin kuormat kun tekee jotain 'tuulettimelle raskasta'.
juuri äskenki latasin netisä .zip-tiedoston, se alkaa automaattisesti purkaa sitä ja samantie tuuletin alkaa pyörii kovalla. järjestelmän valvonnassa Safari kuormittaa prossua 100% (!?)
minä kun odotin että macbook on hiljaisimpia koneita markkinoilla
PS. Kokeile tuota toisen ytimen sulkemistemppua! E: Tai sitten osta iBook
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka