Bränikkä MacBookki on tässä sylissä... hyvin toimii kaikki ja asiakas on harvinaisen tyytyväinen, paitsi että vasentareunaa kun painelee niin muovi narisee kun se antaa vähän periksi. Ihankuin olisi ruuvi löysällä (kokeilin kiristää - ei ollut)... tämä siis just liittimien vieressä konelukko-reijän alueella kun painelee niin kuuluu narinaa ja reuna joustaa.
Olenko pikkutarkka vaiko onks tää ihan normaalia näille MacBookeille? Pelottaa vaan että toi nariseva reuna löystyy ajanmittaa ja sit halkee tms... mites muilla? Nariseeko toi vasen puoli? Jos ei niin varmaan pitää Storeen tehdä trippi....
Niin joo ja aiheen vierestä kysymys: Millä tätä komeaa glossynäyttöä uskaltaa pyyhkiä? Ikäviä rasvasia sormenjälkiä tullu vahingossa tökittyä...
IIIMacci kirjoitti:Bränikkä MacBookki on tässä sylissä... hyvin toimii kaikki ja asiakas on harvinaisen tyytyväinen, paitsi että vasentareunaa kun painelee niin muovi narisee kun se antaa vähän periksi. Ihankuin olisi ruuvi löysällä (kokeilin kiristää - ei ollut)... tämä siis just liittimien vieressä konelukko-reijän alueella kun painelee niin kuuluu narinaa ja reuna joustaa.
Olenko pikkutarkka vaiko onks tää ihan normaalia näille MacBookeille? Pelottaa vaan että toi nariseva reuna löystyy ajanmittaa ja sit halkee tms... mites muilla? Nariseeko toi vasen puoli? Jos ei niin varmaan pitää Storeen tehdä trippi....
Niin joo ja aiheen vierestä kysymys: Millä tätä komeaa glossynäyttöä uskaltaa pyyhkiä? Ikäviä rasvasia sormenjälkiä tullu vahingossa tökittyä...
Natinasta en tiiä, mutta ite oon macbookin näytön putsannu sormenjäljistä ihan tavallisella mikrokuitu liinalla.
Minullakin natisee siitä juuri sen lukon paikkeilta. Kone on ollut jo lähes vuoden käytössä, en muista narisiko ihan ensimmäisestä päivästä lähtien mutta pitkään se on joka tapauksessa narissut, ei ole lisääntynyt ainakaan huomattavasti. Minäkin yritin noita ruuveja kiristellä mutta ei auttanut, ilmeisesti johtuu vaan siitä että kuoren sisäpuolella on jonkin verran ylimääräistä tilaa ja kuoren rakenne on sellainen, ettei sitä ole erityisesti vahvistettu juuri tuosta kohdasta ja pääsee sen takia taipumaan.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Mulla on lähes uusi Macbook ja samalla tavalla se reuna painuu.. Olin itseasiassa juuri tänään itsekin miettinyt tätä asiaa ja sitten huomasin tämän ketjun
Täällä natisee kanssa. 2006 joulukuun alusta asti narissut, mutta ei ole mitään rakenteellisia muutoksia tapahtunut ainakaan vielä. Aika hurjan kuuloinen ja näköinen kun painuu tuolla tavalla, mutta eipä sitä käytössä huomaa. Onhan se natina aika hassu muuten suhteellisen tukevan oloisessa laitteessa.
Natisee ja naksuu. Vasen kylki. Kiikutan tän tänään huoltoon näytön oikeaan alakulmaan ilmestyneen valkoisen viivan vuoksi, ja samalla aattelin tuosta natinasta huomauttaa. Ja muutamastakin "Mac OS X lopetti yllättäen toimintansa" -viestistä.
IIIMacci kirjoitti:Muotoillaan kysymys yksinkertaisemmaksi eli Natiseeko sulla MacBookki yllämainitulla tavalla?
Natisee aivan levottoman paljon. Tosin oikeasta reunasta, tuon vilkkuvalon vasemmalta puolelta. Ohjainlevyn vasemmalta puolelta ei täällä natise yhtään.
Häiritsee ihan oikeasti kun "rannetta liikuttamalla" aiheutuu tuollainen meteli.
Joo natisee täälläkin... ja niin paljon itseasiassa että juuri edellä mainitusta oikean vilkkuvalon vierestä on pieni soiro pinnan kulmaa lähtenyr irti eli koneeni sisuksiin pääsee ilmeisesti pölyä tms, Luulisin että tämä olisi jo vaihdettava Ja vasemmalla puolella oireilee aivan samaan malliin eli sieltäkin kulma uhkaa "murtua". Alusta asti natinaa kuulunu kun kädellä painanut hiukan ohjainlevyn sivuilta... Nyt kone on jo vuoden vanha eli paljonkos näissä vehkeissä se takuu olikaan
Muuten uutena mac-käyttäjänä olen kyllä ollut aivan innoissani kaikista käyttöä helpottavista ominaisuuksista niin ärsyttää että ongelmiin sitten joudun aivan "tavallisista" rakenneongelmista.
Kävin tossa Apple Storessa pyörähtämässä pari pvää sitten, ja menin suoraan siihen "joku"-baariin painelemaan pokkana sen Appletukityypin mustan macbookin reunaa. No se sano heti suoralta kädeltä - melkeen ennekun kerkesin selittää, että miks painelen sen vehjettä - et joo... ihan normaalia tuo on (siis senkin koneen vasen reuana natis), koska se ruuvi joka siinä on heti lukkokolon vieressä onkin DUMMIE... jotain se sano syyks mut helv. kun ei jääny päähän - kun olin jotenkin niin tohkeissani kun siltä tuli se kun kaupan hyllyltä... jotain siinä kohtaa on sisällä jonka takia se on vaan feikkiruuvi.
Eli jos ei natise niin käyny hyvä tuuri tai huolto on tunkenu väliin jotain purkkaa tms. tai sit tää on näiden uusimpien revikoiden ominaisuus. Toivotaan nyt ettei toi pahene ja jos pahenee/rupee lohkeilemaan niin sit että tapahtuu tässä vuoden aikana. Muuten mulla toi kuori on ihan natisematon...
Löysinpä tämän ketjun kun olin jo ehtinyt saastuttaa muun aiheen ketjua kysymykselläni.
Itsellä uusi MB ja juuri samalla tavalla aloittajan kanssa vasen reuna natisee ja antaa periksi. En tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vaiko päinvastoin jos tämä on yleinen "ominaisuus". Ei anna oikein laadukasta vaikutelmaa yli tonnin laitteesta.
ER kirjoitti:Löysinpä tämän ketjun kun olin jo ehtinyt saastuttaa muun aiheen ketjua kysymykselläni.
Itsellä uusi MB ja juuri samalla tavalla aloittajan kanssa vasen reuna natisee ja antaa periksi. En tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vaiko päinvastoin jos tämä on yleinen "ominaisuus". Ei anna oikein laadukasta vaikutelmaa yli tonnin laitteesta.
Mikäli on sama vaiva kuin omalle kohdalle muutaman kerran osunut, niin synnyttää varmaan murtuman jonkin ajan sisällä, mutta takuu kyllä korvaa mikäli on voimassa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Uusi macbook, natisee vasen reuna, etureunakin vähän napsuu ja saanpa tuon oikeankin reunan napsumaan, kun oikeasta kohtaa painelee. Ei tämä nyt ihan hirvittävä vika ole, mutta en minä tätä kyllä parhaalla tahdollakaan jämäkäksi koneeksi voi sanoa.