MacBook sammuilee
Keskustelua kannettavista
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook sammuilee
Viesti Kirjoittaja jacce »
Helmikuussa ostamani MacBook on nyt parin päivän sisällä sammunut kaksi kertaan, aivan yhtäkkiä ja kone pyöri molemmilla kerroilla akulla. Mitään ilmoitusta, ääntä tms. ei tule, kone vaan sammuu, eikä käynnistettäessä tule mitään virheilmoituksia tms.
Onko tämä nyt sitä Random Shutdownia, jota oli ensimmäisillä MacBookeilla, vai mistä on kyse?
Onko tämä nyt sitä Random Shutdownia, jota oli ensimmäisillä MacBookeilla, vai mistä on kyse?
-
-
Viesti Kirjoittaja matti503 »
Voi olla, tai sitten akku voi olla menossa. Molemmissa tapauksissa Apple korjaa.
Kiikuta huoltoon.
Kiikuta huoltoon.
MacBook Pro 13" 4/750 GB + 6 HDD
iPhone 3G 16
FJS tornikone: Scientific Linux 6.1
"If it makes money... We don't make a lot of money, not to start out... We'll figure out how to make money on the community perhaps later."
-Steve Ballmer
iPhone 3G 16
"If it makes money... We don't make a lot of money, not to start out... We'll figure out how to make money on the community perhaps later."
-Steve Ballmer
-
Re: MacBook sammuilee
Viesti Kirjoittaja Supra »
Itsellä oli ihan samoja ongelmia. Akku oli ainakin mulla viallinen, soitin applen huoltoon silloin, jossa ei muka tiedetty asiasta mitään. Neuvoin katsomaan googlesta esim. sanoilla "macbook battery problems". Uusi akku oli mulla 3vrk:n päästä...jacce kirjoitti:Helmikuussa ostamani MacBook on nyt parin päivän sisällä sammunut kaksi kertaan, aivan yhtäkkiä ja kone pyöri molemmilla kerroilla akulla. Mitään ilmoitusta, ääntä tms. ei tule, kone vaan sammuu, eikä käynnistettäessä tule mitään virheilmoituksia tms.
-Sup
-
Viesti Kirjoittaja flimtrick »
Joo mulla oli ihan just täysin samanlainen ongelma. Kirjottelinkin sittä täällä ihan viiko pari sitten. Sain uuden akun tilalle mutta sammuilu jatkui. Kone kävi huollossa ja olivat vaihtaneet jonkun kytkimen mikä vaikuttaa jotenkin sleep-tilaan ja ja jotain.... Nyt ei oo sammuillu mut saas nähdä millon taas. Aika yleinen ongelma tuntuu olevan toi sammuilu Mabbookeissa.
-
Viesti Kirjoittaja matti503 »
Ekan sukupolven laitteissa tota oli paljon, mutta uudemmissa tapaa tosi vähän, ottaen huomioon myyntimäärät.flimtrick kirjoitti:Joo mulla oli ihan just täysin samanlainen ongelma. Kirjottelinkin sittä täällä ihan viiko pari sitten. Sain uuden akun tilalle mutta sammuilu jatkui. Kone kävi huollossa ja olivat vaihtaneet jonkun kytkimen mikä vaikuttaa jotenkin sleep-tilaan ja ja jotain.... Nyt ei oo sammuillu mut saas nähdä millon taas. Aika yleinen ongelma tuntuu olevan toi sammuilu Mabbookeissa.
MacBook Pro 13" 4/750 GB + 6 HDD
iPhone 3G 16
-Steve Ballmer
iPhone 3G 16
-Steve Ballmer
-
Re: MacBook sammuilee
Soititko tuohon 0800 96162 numeroon? Eikös tuohon tukinumeroon soittaminen ole oikeutettua 90 päivän sisällä laitteen ostosta? Omanihan on yli puoli vuotta vanha jo, joten olenko oikeutettu tuohon tukinumeroon?Supra kirjoitti:Itsellä oli ihan samoja ongelmia. Akku oli ainakin mulla viallinen, soitin applen huoltoon silloin, jossa ei muka tiedetty asiasta mitään. Neuvoin katsomaan googlesta esim. sanoilla "macbook battery problems". Uusi akku oli mulla 3vrk:n päästä...jacce kirjoitti:Helmikuussa ostamani MacBook on nyt parin päivän sisällä sammunut kaksi kertaan, aivan yhtäkkiä ja kone pyöri molemmilla kerroilla akulla. Mitään ilmoitusta, ääntä tms. ei tule, kone vaan sammuu, eikä käynnistettäessä tule mitään virheilmoituksia tms.
-Sup
Miten akku sinulle toimitettiin? Annoitko vain yhteystietosi puhelimessa? Joudiitko antamaan luottokortin numeroa tms. ja palauttamaan vanhan akun?
-
-
Konetta ei siis tarvinnut jättää, ottivat vain akun? Taidan myös käydä Turun Varimportissa maanantaina, toivottavasti saan myös uuden akun ilman kummempia säätöjä.isladeoro kirjoitti:Kävin mainitsemassa Varimportissa samaisesta ongelmasta. Ottivat akun koneesta ja parin päivän päästä tuli soitto, että uusi akku odottaisi hakijaansa. Tämä tapahtui noin 6kk takuuajan umpeutumisen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja isladeoro »
Juurikin näin, että kone jäi kassiini! Ja Turun Varimportissa asian hoidatin kuntoon.
Itse asiassa minä olin menossa ostamaan uutta akkua, kun tiesin takuuajan umpeutuneen. Mutta *he* käänsivät asian minun edukseni. Kiitokset heille!
Itse asiassa minä olin menossa ostamaan uutta akkua, kun tiesin takuuajan umpeutuneen. Mutta *he* käänsivät asian minun edukseni. Kiitokset heille!
jacce kirjoitti:Konetta ei siis tarvinnut jättää, ottivat vain akun? Taidan myös käydä Turun Varimportissa maanantaina, toivottavasti saan myös uuden akun ilman kummempia säätöjä.isladeoro kirjoitti:Kävin mainitsemassa Varimportissa samaisesta ongelmasta. Ottivat akun koneesta ja parin päivän päästä tuli soitto, että uusi akku odottaisi hakijaansa. Tämä tapahtui noin 6kk takuuajan umpeutumisen jälkeen.
-
Eikös akun osalta takuu ole 2 vuotta, joten sen turvin taisit saada uuden akun. Katsotaan ensi viikolla miten omalla kohdallani käy.isladeoro kirjoitti:Juurikin näin, että kone jäi kassiini! Ja Turun Varimportissa asian hoidatin kuntoon.
jacce kirjoitti:Konetta ei siis tarvinnut jättää, ottivat vain akun? Taidan myös käydä Turun Varimportissa maanantaina, toivottavasti saan myös uuden akun ilman kummempia säätöjä.isladeoro kirjoitti:Kävin mainitsemassa Varimportissa samaisesta ongelmasta. Ottivat akun koneesta ja parin päivän päästä tuli soitto, että uusi akku odottaisi hakijaansa. Tämä tapahtui noin 6kk takuuajan umpeutumisen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja Heldin »
Mistä tuollainen tieto, että akulla kahden vuoden takuu? Itselläni juurikin päälle 2v akku, joka ilmeisen lopussa. Kuinka nuo kannettavien akut yleensä kestävät? Kyllähän tämäkin pyöritteli alussa mukavasti sellaista viittä tuntia, nyt ei enää edes viittä minuuttia...
Kone iBook G4.
Kone iBook G4.
-
Tämä koskee vain MacBookeja ja MBP:itä: http://www.apple.com/support/macbook_ma ... eryupdate/Heldin kirjoitti:Mistä tuollainen tieto, että akulla kahden vuoden takuu? Itselläni juurikin päälle 2v akku, joka ilmeisen lopussa. Kuinka nuo kannettavien akut yleensä kestävät? Kyllähän tämäkin pyöritteli alussa mukavasti sellaista viittä tuntia, nyt ei enää edes viittä minuuttia...
Kone iBook G4.
For MacBook and MacBook Pro systems with Intel Core Duo processors, this program extends repair coverage on the battery for up to two years from the date of purchase of the computer.
Varimportissa muuten vaihdettiin uusi akku MacBookiini, tosin koko koneen joutui jättämään huoltoon.
-
Sammuilun vika voi olla muistissa
Viesti Kirjoittaja pperkkio »
Mulla koneen sammuilu johtui muisteista. Olin laittanut Kingstonia 2x 1 Gb. Vaihdoimme muistikammat uusiin, niin on kone toiminu.matti503 kirjoitti:Voi olla, tai sitten akku voi olla menossa. Molemmissa tapauksissa Apple korjaa.
Kiikuta huoltoon.
-
Viesti Kirjoittaja mobs »
Jahas, kuinka sopivaa. Mulla laukesi akku tänään. Kupruili koko mötikkä niin että pohja rupesi naureskelemaan. Maanantaina koko kone mukana huoltoon, jotta voivat tarkistaa tuliko muuta vahinkoa.jacce kirjoitti:Tämä koskee vain MacBookeja ja MBP:itä: http://www.apple.com/support/macbook_ma ... eryupdate/Heldin kirjoitti:Mistä tuollainen tieto, että akulla kahden vuoden takuu? Itselläni juurikin päälle 2v akku, joka ilmeisen lopussa. Kuinka nuo kannettavien akut yleensä kestävät? Kyllähän tämäkin pyöritteli alussa mukavasti sellaista viittä tuntia, nyt ei enää edes viittä minuuttia...
Kone iBook G4.
For MacBook and MacBook Pro systems with Intel Core Duo processors, this program extends repair coverage on the battery for up to two years from the date of purchase of the computer.
Varimportissa muuten vaihdettiin uusi akku MacBookiini, tosin koko koneen joutui jättämään huoltoon.
| MacBook Pro 13" | 2.26 GHz | 8 GB | iPhone 4 | iPad 1st gen
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka