![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MacBook Pro nyt - vai parin kuukauden päästä?
Keskustelua kannettavista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro nyt - vai parin kuukauden päästä?
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Tässä mietin mahdollisuutta ostaa halvinta MacBook Prota. Tällä hetkellä vain on yksi kysymys -> Onko järkevää ostaa nyt, vai päivittyvätkö tammikuussa? Vai tuleeko tammikuussa mahdollisesti uusi pienempi MacBook Pro? Spekuloikaas vähän, niin saan tehtyä päätökseni aika pitkälle. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Niin..AppleFarmer kirjoitti:To buy or not to by. Siinäpä kysymys. Tietokoneen ostoon ei ole koskaan oikeaa ajankohtaa. Huomenna se on jo vanha.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Myös Inteliin siirtymisen jälkeen koneiden tehot ovat riittäneet mukavasti. Jo ensimmäisissä Core Duoissa on edelleenkin tarpeeksi voimaa kaikkiin hommiin. Tämän vuoden MacBook Pro on valittu useassa paikassa vuoden tietokoneeksi, joten et huonosti osta, vaikka kohta päivitettäisiin. Malli lähestyy kohta päivitystä macrumors.comin ostamisohjeiden mukaan. Itse ostaisin, jos riittäisi rahat.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
Re: MacBook Pro nyt - vai parin kuukauden päästä?
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Spekuloidaan sitten. Kannettavien kanssa nyt ei näytä olevan tiedossa mitään isoja teknisiä läpimurtoja jotka hetimiten muuttaisivat kannettavia mihinkään suuntaan. Uusia prosessoreita tippii pikkuhiljaa ja muistit ja näyttikset päivittyy, mutta erot ovat suhteellisen pieniä sen suhteen mitä on nyt ja mitä tulee huomenna olemaan. "Pieniä" tarkoittaen luokkaa 10-20% prosessoritehoissa ja käytännön työssä valtaosalle selkeästi vähemmän. Ehkä suurinpana kymysyksenä on mahdollisesti kehittyvä näyttötekniikka, mutta nykyisen pitäisi siinäkin olla useimmille ihan riittävä.Viizei kirjoitti:Onko järkevää ostaa nyt, vai päivittyvätkö tammikuussa? Vai tuleeko tammikuussa mahdollisesti uusi pienempi MacBook Pro? Spekuloikaas vähän...
Applen tuntien mistään ei voi mennä takuuseen, ja isompi tekijä on lähinnä design tasolla koska muuhun Apple ei hirveästi voi vaikuttaa. Jos uusi muotoilu on tulossa, niin olishan semmoinen kone kiva saada.

Ostaa vai ei ostaa? Jos mun rahat olisi työssä kiinni ja kone tietäisi lisää rahaa, niin ostaa heti. Jos tuolla ei ole kiire ja hommat nykyisellään toimii, niin odottaisin ehkä tuon ensiwuoden Macworldin yli, ~1,5 kuukautta tms, tai kunnes sitä oikeasti tarvitsisin.
Kuen tossa sanottiin, niin koskaan ei ole oikea aika ostaa, vaikka onkin oikeampia aikoja ja huonompia aikoja. Kaikki on suhteellista.

Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja Pertti120 »
Epäilisin kyllä nyt olevan varsin hyvä ajankohta Macin ostolle (Macbook pro).
Seuraava päivitys julkaistaan varmaankin Macworldissa, tammikuussa (myyntiin joskus helmi-maaliskuussa)? Ainut päivitettävä asia on käsittääkseni prosessori penryniin? Mitään muuta järkevää rautapäivitystä kun ei taida pahemmin olla, Nvidian 8800M taitaa olla liian tehosyöppö, jotta Apple siihen taas vaihtaisi. Toisaalta voihan Apple julkaista uuden koteloinnin, blueray/hd-dvd -aseman optiona tai muita lisukkaita. Toisaalta Macbook pro:n ulkoasu on omasta mielestäni jo nyt lähes täydellinen.
Mitä taas tuohon penryniin tulee, teholisäys on tuskin kovinkaan kummoinen. Julkaistavia malleja tulee Wikipedia listan mukaan (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fu ... C_45_nm.29) olemaan 2,4GHz 241$, 2,5GHz 316$ ja 2,6GHz 530$. Kun taas noita alustavia hintoja vertailee nykyisen malliston SR-prosessoreihin (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_In ... C_65_nm.29) on hinnat aika lailla samaa luokkaa.
Toisin sanoen jos Apple haluaa pitää prosessoreiden hinnat samoina, tulisi näillä tiedoilla uusissa Macbook pro:ssa olemaan 2,4GHz, 2,5GHz ja 2,6GHz -mallit. L2-välimuistia noissa kahdessa nopeimmassa näyttäisi olevan 6MB kun taas hitaimmassa (2,4GHz) 3MB. Nykyisissä SR-prosessoreissa sitä näyttäisi olevan kaikissa 4MB.
Seuraava päivitys julkaistaan varmaankin Macworldissa, tammikuussa (myyntiin joskus helmi-maaliskuussa)? Ainut päivitettävä asia on käsittääkseni prosessori penryniin? Mitään muuta järkevää rautapäivitystä kun ei taida pahemmin olla, Nvidian 8800M taitaa olla liian tehosyöppö, jotta Apple siihen taas vaihtaisi. Toisaalta voihan Apple julkaista uuden koteloinnin, blueray/hd-dvd -aseman optiona tai muita lisukkaita. Toisaalta Macbook pro:n ulkoasu on omasta mielestäni jo nyt lähes täydellinen.
Mitä taas tuohon penryniin tulee, teholisäys on tuskin kovinkaan kummoinen. Julkaistavia malleja tulee Wikipedia listan mukaan (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fu ... C_45_nm.29) olemaan 2,4GHz 241$, 2,5GHz 316$ ja 2,6GHz 530$. Kun taas noita alustavia hintoja vertailee nykyisen malliston SR-prosessoreihin (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_In ... C_65_nm.29) on hinnat aika lailla samaa luokkaa.
Toisin sanoen jos Apple haluaa pitää prosessoreiden hinnat samoina, tulisi näillä tiedoilla uusissa Macbook pro:ssa olemaan 2,4GHz, 2,5GHz ja 2,6GHz -mallit. L2-välimuistia noissa kahdessa nopeimmassa näyttäisi olevan 6MB kun taas hitaimmassa (2,4GHz) 3MB. Nykyisissä SR-prosessoreissa sitä näyttäisi olevan kaikissa 4MB.
-
Viesti Kirjoittaja peheta »
Ei muuta kun Pro tilaukseen. Nyt on hyvä aika ostaa.
Itse ostin juuri Pro:n 15" näytöllä Verkkokaupasta. Verkkokaupalla on hyvä osamaksukauppa 0% korolla. 6 maksuerää.
Koneen tilasin eilen aamulla ja tänään posti toi klo 14.30 ovelle. Nyt innokasta näpyttelyä viikonloppu. Eka Apple.
Itse ostin juuri Pro:n 15" näytöllä Verkkokaupasta. Verkkokaupalla on hyvä osamaksukauppa 0% korolla. 6 maksuerää.
Koneen tilasin eilen aamulla ja tänään posti toi klo 14.30 ovelle. Nyt innokasta näpyttelyä viikonloppu. Eka Apple.
-
Viesti Kirjoittaja lemon »
Itse olen pähkäillyt pitkään saman asian kanssa.
Olen päätynyt odottelemisen kannalle, koska haluan ostaa nimenomaan mahdollisimman kannettavan koneen, sekä koon että painon puolesta.
MBP:ssä tökkii liian iso näyttö, sekä optinen asema - en halua kantaa mitään ylimääräistä mukanani. Optista asemaa tarvitsen nykypäivänä pöytäkoneellakin _todella_ harvoin, ja luulen, että pärjäisin varsinkin kannettavalla vallan mainiosti ilmankin. Lisäksi 13.3" näyttö riittäisi oikein hyvin.
Jotenkin kaiken ylimääräisen mukana kantaminen sotii minulla koko kannettavan ideaa vastaan. Eri asia tietenkin, jos on pöytäkoneen korvikkeeksi tuollaista ostamassa.
Odottelen siis ainakin itse tuonne tammi/helmikuulle.
Olen päätynyt odottelemisen kannalle, koska haluan ostaa nimenomaan mahdollisimman kannettavan koneen, sekä koon että painon puolesta.
MBP:ssä tökkii liian iso näyttö, sekä optinen asema - en halua kantaa mitään ylimääräistä mukanani. Optista asemaa tarvitsen nykypäivänä pöytäkoneellakin _todella_ harvoin, ja luulen, että pärjäisin varsinkin kannettavalla vallan mainiosti ilmankin. Lisäksi 13.3" näyttö riittäisi oikein hyvin.
Jotenkin kaiken ylimääräisen mukana kantaminen sotii minulla koko kannettavan ideaa vastaan. Eri asia tietenkin, jos on pöytäkoneen korvikkeeksi tuollaista ostamassa.
Odottelen siis ainakin itse tuonne tammi/helmikuulle.
-
Viesti Kirjoittaja growlithe »
http://buyersguide.macrumors.com/ ehdottelee, että Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle, mutta.. Noh, mitäpä nuo huhusivut koskaan tietävät. Ehkä jotain, mutta eivät kaikkea..
Buy only if you need it on periaatteessa loistava ohje mihin tahansa ostamiseen. Tai, "Älä osta sitä, mitä tarvitset, vaan sitä, mitä ilman et voi millään tulla toimeen." Mutta sitten taas, jos otetaan huomioon elämisestä nauttiminen tai muut turhamaiset seikat, asiaa voidaan taas tarkastella uudelta kantilta..
Buy only if you need it on periaatteessa loistava ohje mihin tahansa ostamiseen. Tai, "Älä osta sitä, mitä tarvitset, vaan sitä, mitä ilman et voi millään tulla toimeen." Mutta sitten taas, jos otetaan huomioon elämisestä nauttiminen tai muut turhamaiset seikat, asiaa voidaan taas tarkastella uudelta kantilta..
MacBook 2,16 GHz, Intel Core 2 Duo, 4 Gt, 120 Gt, valkoinen / Leopard
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
Niin, minä taas haluaisin nimenomaan tuon 15". Sen takia en näe järkeä omalta osaltani odotella pienempää mallia, jos ulkonäköön ei tule muutoksia myös 15" -malliin tai rautapuolella suuria muutoksia. Tuolla tulisi loistavasti toimeen muutaman vuoden.lemon kirjoitti:MBP:ssä tökkii liian iso näyttö, sekä optinen asema - en halua kantaa mitään ylimääräistä mukanani. Optista asemaa tarvitsen nykypäivänä pöytäkoneellakin _todella_ harvoin, ja luulen, että pärjäisin varsinkin kannettavalla vallan mainiosti ilmankin. Lisäksi 13.3" näyttö riittäisi oikein hyvin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Jos Apple yllättää suuremmilla muutoksilla tammikuussa, on vähän riskaapelia ostaa sellainen ensimmäisten joukossa. Sitä kannattaisi harkita vasta myöhemmin talvella/keväällä. Odotat korkeintaan viikon eli ensi perjantaihin, jolloin AppleStoressa saattaa olla jotain tarjouksia.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Itse pidän peukkuja pystyssä, että Apple nostaa 15" läppärin resot 1680x1050, eli siihen mitä nykyään on 17" mallissa. RAMmia tuskin nostavat 4 gigaan, mutta oletuksena oleva 120Gt:n kovalevy 15" on autuaasti pieni. Wireless USB:tä tuskin tulee vielä alkuvuoden koneeseen...
No toivotaan että jotain mielenkiintoista puskevat!
No toivotaan että jotain mielenkiintoista puskevat!
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka