Omistan tällä hetkellä Macbookin ja olen tyytyväinen koneeseeni, mutta kiiltäväpintainen näyttö, näytön hieman liian alhainen resoluutio ja koneen muovisuus ja erillisen näytönohjaimen puute (3D-mallinnus todella hidasta) ovat ruvenneet ärsyttämään (en tarkoita että koneessa olisi mitään vikaa).
No tulipa sitten veronpalautukset ja päätin tilata Macbook Pro:n Onko Macbook Pro:n näyttö parempi laatuinen kuin Macbookin? ainakin mattapinta on plussaa ja resoluutio on isompi kuin Macbookin. Kone ei ole myöskään tehty muovista.
Koitan tässä vain vakuutella itselleni että tein hyvän kaupan, kun koneen hinta ei tosiaan ollut kovin edullinen
ravene kirjoitti:Kone ei ole myöskään tehty muovista.
Koitan tässä vain vakuutella itselleni että tein hyvän kaupan, kun koneen hinta ei tosiaan ollut kovin edullinen
Aika muoviselta tää silti tuntuu
Mut muuten kyllä hyvät kaupat olet varmast tehnyt.
Itse olen huomaannut erikoisen miinuksen tässä näppiksessä, likaantuu luvattoman nopeasti. Pesen kyllä käsiäni riittävästi 8) Ehkä mun kädet sit hikoo tjsp "liikaa"... Vähintään viikoittain on pakko puhdistaa muuten on ihan hirveän näköinen.
Nii joo, macbookkiin en osaa verrata muute kuin antamalla faktoja, mitkä toki löytyy Applen kotisivuiltakin...
ravene kirjoitti:Kone ei ole myöskään tehty muovista.
Aika muoviselta tää silti tuntuu
Mut muuten kyllä hyvät kaupat olet varmast tehnyt.
Itse olen huomaannut erikoisen miinuksen tässä näppiksessä, likaantuu luvattoman nopeasti. Pesen kyllä käsiäni riittävästi 8) Ehkä mun kädet sit hikoo tjsp "liikaa"... Vähintään viikoittain on pakko puhdistaa muuten on ihan hirveän näköinen.
Nii joo, macbookkiin en osaa verrata muute kuin antamalla faktoja, mitkä toki löytyy Applen kotisivuiltakin...
Miten kone voi tuntua muoviselta, jos on tehty alumiinista?
Näppis ei ainakaan mulla likaannu enkä käsiäkään normaalia useammin pese.
Paljon jämäkämmän tuntunen kuin ainakin iBook (Macbookkia ei ole ollut) ja paljon parempi näyttö. Tosin mulla näyttö on ilman ledejä.
merc kirjoitti:
Miten kone voi tuntua muoviselta, jos on tehty alumiinista?
No kyl tää vähä mun mielestä on leluisen (muovisen) oloinen... Aivan kuin muovi olisi päällystetty alumiinilla. Vähä ku ottaa kovemmin kiinni, niin heti alkaa rasahtelu
Nyt kun on takana jo kolme päivää yhteistä elämää MBP kanssa niin suosittelen sitä lämpimästi. Näyttökin on priima tavaraa, ei minkäälaista kellertävyyttä havaittavissa.
Kumpi on parempi, matta vai kiiltävä? Saattaa olla edessä MBP:n hankinta, ja sitä varten kyselen. Livenä noita pääsee vertailemaan vain harvoin
Käyttö pääasiassa kirjoittamista, s-postia ja surffailua.
MBA 13" 2013, Mac Mini i5 2011, MBP 13" 2010, iPad 3, etc.
enrique kirjoitti:Kumpi on parempi, matta vai kiiltävä? Saattaa olla edessä MBP:n hankinta, ja sitä varten kyselen. Livenä noita pääsee vertailemaan vain harvoin
Käyttö pääasiassa kirjoittamista, s-postia ja surffailua.
Itse ottaisin surffailu ym. käyttöön glossy näytön, mutta se on vain minun mielipiteeni, joten kipinkapin kauppaan vertailemaan niitä näyttöjä. Jos ei mäccejä oo lähistöllä, niin voit hätätapauksessa verrata PC-läppäreiden matta ja glossy näyttöjä, vaikka matta näyttöjä ei kauhean usein enää näekään noissa läppäreissä
Tuo glossy vs matta -probleema vaatii tosiaan varmaan sen, että pitäisi päästä noita luonnossa vertailemaan. Jossain apple centerissä onnistunee.
Sitäkin olen ihmetellyt, että mikä järki oli Applella siinä että MBP:ssa on huonompi reso (vähemmän pikseleitä) kuin PB 15":ssa. Itse jotenkin kaipaan niitä menetettyjä vertikaalipikseleitä...
MBA 13" 2013, Mac Mini i5 2011, MBP 13" 2010, iPad 3, etc.
enrique kirjoitti:Sitäkin olen ihmetellyt, että mikä järki oli Applella siinä että MBP:ssa on huonompi reso (vähemmän pikseleitä) kuin PB 15":ssa. Itse jotenkin kaipaan niitä menetettyjä vertikaalipikseleitä...
Samaa olen minäkin ihmetellyt, kun 17" mallin saa joko 1650x1050 tai 1920x1200 resolla. Pystysuuntaan noin 1000 on mielestäni minimi, jos on tarvetta esimerkiksi lueskella A4 pdf-dokumentteja näytöllä.