UPS Mac Pro:lle
-
UPS Mac Pro:lle
Viesti Kirjoittaja juhakosk »
Mahtaisiko APC BACK-UPS RS 800VA olla riittävä Mac Pro:lle jossa nvidia 8800gt, pari sisäistä kiintolevyä, 30" ja 20" näyttö..?
Pitkää toiminta-aikaa en tarvitse, ajattelin asian niin että minulle riittää se että jos pätkäisy on yli 2min niin sitten kone saa alkaa sammuttamaan itseään jos en itse satu olemaan sillä hetkellä koneen äärellä.
Yritin hakua käyttää mutta jostain syystä se ei löydä minulle yhtään mitään..
-
Re: UPS Mac Pro:lle
Viesti Kirjoittaja Lasse »
-
Viesti Kirjoittaja juhakosk »

Tuossa olikin tosiaan pientä puhuria ja tuntui kun olisi asunut flipperissä kun valot vilkkui kämpässä siihen tahtiin..
-
Viesti Kirjoittaja Macfly »

Laite on ollut minulle juuri oikea valinta. Se on sopivan pieni. Ei lämpene kovin paljoa ja liitäntöjä riittävästi.
Hintaakin oli vain 35€. Liekö joku loppuunmyyntierä tai mikälie. http://www.tehomylly.net/artikkelit/56.2
Kytkettynä on MP, 24"LCD ja DLP-projektori. Ilman projektoria akusto kestää n.4min, mikä on minulle aivan riittävä, jotta ehdin sammuttamaan laitteet.
Alkukokoonpanolla (ilman UPS:ia) huomasin, että pakastimen käynnistyminen tekee järjestelmälleni sähköpiikin ja sehän on erittäin haitallista. UPS:in asentamisen jälkeen nämä hävisivät. Se oli toinen asia mitä tahdoin. Näissä halvoissa laitteissa kytkentä on vaan simppelimpi ja piikkien suodatus ei ole yhtä tehokasta kuin paremmissa malleissa.
-
Viesti Kirjoittaja kampela »
Jos selaat nettiä, huomaat että ongelmia on. Minulla on ollut 3kpl RS 1500 jotka ovat hajonneet. Yksi toimi useamman vuoden ongelmitta, mutta kaksi muuta hajosi muutamassa kuukaudessa. Syynä oli MacPron käynnistyksessä ottama virta joka on liian pieni upsin pääsulakkeelle, mutta liian suuri jollekin osalle.juhakosk kirjoitti:Moi
Mahtaisiko APC BACK-UPS RS 800VA olla riittävä Mac Pro:lle jossa nvidia 8800gt, pari sisäistä kiintolevyä, 30" ja 20" näyttö..?
Pitkää toiminta-aikaa en tarvitse, ajattelin asian niin että minulle riittää se että jos pätkäisy on yli 2min niin sitten kone saa alkaa sammuttamaan itseään jos en itse satu olemaan sillä hetkellä koneen äärellä.
Yritin hakua käyttää mutta jostain syystä se ei löydä minulle yhtään mitään..
Mustekit minulla (4 kpl) ovat olleet myös aika lyhytikäisiä. (Tai siis jos alle kaksi vuotta on lyhytikäisyyttä.)
Nyt on käytössä Smart-Ups SC 1500 joka on uudempaa tekniikkaa.
-
-
Ymmärsit oikein.MACFLY kirjoitti:Saanen udella kampelalta, että miksi olet ostanut niin monta samantyyppistä UPS:ia, jos ne ovat olleet huonoja? Ymmärrän toki jos olet pakotettu näin takuuaikana, mutta en muuten.
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Jos Prolle tätä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4969 ajattelisi.
Onko riittävä.
Nyt on vanha UPS APC 350 BACK UPS CS ja se ei tod. riitä. Sähkökatko jos tulee niin down menee kyllä heti..
Akun tila on OK ja load jotain 70-80% luokkaa.
-
Se on samaa RS sarjaa josta on huonoja kokemuksia ainakin ensimmäisten MacPro koneiden kanssa. Ei edes 1500 malli riittänyt minulla.Eqi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta APC:n UPS:sta..?
Jos Prolle tätä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4969 ajattelisi.
Onko riittävä.
Nyt on vanha UPS APC 350 BACK UPS CS ja se ei tod. riitä. Sähkökatko jos tulee niin down menee kyllä heti..
Akun tila on OK ja load jotain 70-80% luokkaa.
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Ok pitää pysyä erossa.kampela kirjoitti:
Se on samaa RS sarjaa josta on huonoja kokemuksia ainakin ensimmäisten MacPro koneiden kanssa. Ei edes 1500 malli riittänyt minulla.
Powerwaren tuotteista on jonkinlaista kokemusta parin vuoden takaa mutta kyseessä oli pienen henkilöauton kokoinen laite.
Onkos tämän valmistajan laitteita kenelläkään ? Miten on ohjelmistojen laita ?
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Powerwaren tuelle pitää antaa plussa hyvästä palvelusta. Sain postissa uuden laitteen ensimmäisen sanottua työsopimuksensa irti. Toisenkin kerran ovat olleen avuliaita vastailemaan erääseen kymmenen/kymmeniä vuosia vanhaa laitetta koskeviin kysymyksiin.
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Toimiiko powerwaren softa macissa, tai tuleeko siinä mukana minkäänlaista alasajo-ohjelmistoa ?jamo kirjoitti:Mac Pro:lle (Quad-Core 2GHz, Radeon X1600, 3*HDD) ja oheislaitteille (pari näyttöä, lacien kovalevy) sähköä välittää täällä Powerwaren 5110. Halvahko ratkaisu, mutta ajaa asiansa ja on normaalitilassa hiljainen, mikä on kotikäytössä iso plussa. UPS jaksaa pitää käynnissä olevaa konetta ja näyttöjä sähkössä vain ehkä 3...4 minuuttia, mutta siinä ajassa ehtii kyllä sammuttamaan koneen jos niikseen tulee. Useammalta lyhyeltä katkokselta laite on kyllä pelastanut.
Powerwaren tuelle pitää antaa plussa hyvästä palvelusta. Sain postissa uuden laitteen ensimmäisen sanottua työsopimuksensa irti. Toisenkin kerran ovat olleen avuliaita vastailemaan erääseen kymmenen/kymmeniä vuosia vanhaa laitetta koskeviin kysymyksiin.
Edit: mitkä on muuten VolttiAmpeeri määrä tuossa sinun mallissa ?
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Ei ole Mac-softaa, valitettavasti. Ei tuo puute kuitenkaan ole mikään maatakaatava ongelma minulle ollut. Joskus aikoinaan seurailin tuotakin puolta, nykyään ei ole enää jaksanut. VersionTrackersitahan voi aina kokeilla hakea, mitä UPS-softia löytyy ja mitä laitteita ne tukevat.Eqi kirjoitti:
Toimiiko powerwaren softa macissa, tai tuleeko siinä mukana minkäänlaista alasajo-ohjelmistoa ?
Edit: mitkä on muuten VolttiAmpeeri määrä tuossa sinun mallissa ?
500 VA:a, ja yksi 12 V / 5 Ah akku. Isompiakin laitteita on kokeiltu, mutta kokeiluksi ne onkin yleensä jääneet sen melutason takia.
-
Ups joka sanoo työsopimuksensa irti, ei herätä luottamusta. Minäkin sain APC:lta hyvää palvelua, aina uuden laitteen, mutta se ei auta jos laite hajoaa. Kyse on ongelmasta joka ai niinkään ole riippuvainen valmistajasta, vaan käytetystä tekniikasta. MacPro imaisee käynnistyksessä hetkellisesti rajusti virtaa ja jos ei UPS kykene tätä virtapiikkiä kestämään, se ei ole tietokoneelle sopiva. Mekaaninen sulake ei kykene suojaamaan UPSia tältä virtapiikiltä ja varsinkin jos virtajohdotus käyttöpaikalla on pitkä ja vain 1,5mm2 (10A) käynnistys alentaa jännitettä tarpeeksi jotta ups siirtyy akulle. Tämä voi aiheuttaa UPSin releen värähtelemään ja vaikka kaikki näennäisesti toimii, UPS lopulta hajoaa. Hyvissä olosuhteissa, kun pistorasia on 16 ampeerin sulakkeen takana ja matka keskukseen ja muuntajaan ei ole pitkä, selviytyvät melkein kaikki UPSit tilanteesta hyvin.jamo kirjoitti:Mac Pro:lle (Quad-Core 2GHz, Radeon X1600, 3*HDD) ja oheislaitteille (pari näyttöä, lacien kovalevy) sähköä välittää täällä Powerwaren 5110. Halvahko ratkaisu, mutta ajaa asiansa ja on normaalitilassa hiljainen, mikä on kotikäytössä iso plussa. UPS jaksaa pitää käynnissä olevaa konetta ja näyttöjä sähkössä vain ehkä 3...4 minuuttia, mutta siinä ajassa ehtii kyllä sammuttamaan koneen jos niikseen tulee. Useammalta lyhyeltä katkokselta laite on kyllä pelastanut.
Parhaiten näitä käynnistyspiikkejä kestävät uudemman sukupolven siniaaltoa tuottavat UPSit.
-
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&c ... 0-GR&whid=
Aluksi yhdessä oli kaksikin konetta näyttöineen (Pro ja pc) mutta alasajo-ohjelma toimii vain yhdessä. Ohjelma on myös OSX:lle.
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Tuo on varmaan äänetön laite ?Lasse kirjoitti:Minulla taasen on APC:stä vain hyviä kokemuksia. Käytössä nyt yhteensä 3 kpl (BE700-GR) eikä mitään ongelmia ole ollut.
Aluksi yhdessä oli kaksikin konetta näyttöineen (Pro ja pc) mutta alasajo-ohjelma toimii vain yhdessä. Ohjelma on myös OSX:lle.
Tarkoitus olis saada 24" näyttö + Mac Pro 2 x quad-core 2.8, 4 x sata levyt, kokoonpano tuohon kiinni. Tärkeää olisi että se alasajo-ohjelmisto toimii koska kone
on päällä 24/7 ja aina tekee jotain.
-
Kokoonpanoni vie mittarin mukaan normaalisti noin 300-320W, kovassa kuormituksessa en ole mitannut.
-
Kuten yritin aiemmin selittää, kyse ei ole APC upsien ongelmasta, vaan MacPro:n ja vanhemman UPS tekniikan jota on mm. APC:n RS sarjassa. GR sarjasta minulla ei ole kokemuksia, koska niiden varakäyntiaika on tarpeisiini nähden aivan liian lyhyt.Lasse kirjoitti:Minulla taasen on APC:stä vain hyviä kokemuksia. Käytössä nyt yhteensä 3 kpl (BE700-GR) eikä mitään ongelmia ole ollut.
Automaattisesta sammutuksesta kannattaa myös muistaa, että kaikki ohjelmat eivät suostu sammumaan automaattisesti ja hallitusti. Jos ohjelma esimerkiksi kysyy haluatko tallentaa ennen sammuttamista, se usein estää automaattisen sammuttamisen.
Vielä yksi erikoisuus. APC:n RS sarjan upseissa tätä ongelmaa ei tiettävästi ole esiintynyt minkään muun koneen, kuin MacPro:n yhteydessä.
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Ostin tuommoisen samanlaiset paketin. LEvyllä tuli kyllä softa PowerChute mutta eipä toimikaan Intel maceissaLasse kirjoitti:Minulla taasen on APC:stä vain hyviä kokemuksia. Käytössä nyt yhteensä 3 kpl (BE700-GR) eikä mitään ongelmia ole ollut.

Onkohan noita muita softia millä tuota voisi hallita tuota ups:ia ?
Edit: koko UPS ei löydy System Preferences => Energy Saver alta lainkaan, eikä mistään muualtakaan kyllä.. kaipa OS X pitäs tuo sentään jollain tavalla tunnistaa ?
Edit2: mikä muuten on usb-laite /dev listassa ?? En löydä

-
PowerChute Personal Edition v1.3.4 löytyy APC:n sivuilta ja toimii intel maceissä.Eqi kirjoitti:Ostin tuommoisen samanlaiset paketin. LEvyllä tuli kyllä softa PowerChute mutta eipä toimikaan Intel maceissaLasse kirjoitti:Minulla taasen on APC:stä vain hyviä kokemuksia. Käytössä nyt yhteensä 3 kpl (BE700-GR) eikä mitään ongelmia ole ollut.
Aluksi yhdessä oli kaksikin konetta näyttöineen (Pro ja pc) mutta alasajo-ohjelma toimii vain yhdessä. Ohjelma on myös OSX:lle.![]()
Edit: koko UPS ei löydy System Preferences => Energy Saver alta lainkaan, eikä mistään muualtakaan kyllä.. kaipa OS X pitäs tuo sentään jollain tavalla tunnistaa ?
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Eipä kyllä löydä mulla mitään laitettta. apcupsd toimii kyllä ihan hienosti samoin APC Tracker Client kimpassa apcupsd:n kanssa.kampela kirjoitti:PowerChute Personal Edition v1.3.4 löytyy APC:n sivuilta ja toimii intel maceissä.Eqi kirjoitti:Ostin tuommoisen samanlaiset paketin. LEvyllä tuli kyllä softa PowerChute mutta eipä toimikaan Intel maceissaLasse kirjoitti:Minulla taasen on APC:stä vain hyviä kokemuksia. Käytössä nyt yhteensä 3 kpl (BE700-GR) eikä mitään ongelmia ole ollut.
Aluksi yhdessä oli kaksikin konetta näyttöineen (Pro ja pc) mutta alasajo-ohjelma toimii vain yhdessä. Ohjelma on myös OSX:lle.![]()
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Syykin selvisi: jos apcupsd on asennettu mac os ei näytä noita Ebergy Saver -> UPS valintoja lainkaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Joo parastaha olis omistaa Line-Interactive UPS. Powerwarella ainakin 5110 sarjassa alle 200€ saa jo tuommoisen.MACFLY kirjoitti:En ole täysin perehtynyt kertomiinne malleihin, enkä kritisoi mielenkiintoista keskustelua, mutta asiaan perehtymättömille
kommentiksi: Softakäppyröitä tärkeämpää on itse UPS:n antama sähkö ja esim. On-Line ja Off-Line tyyppien erot.
Näyttää tuo APC toimivan, pro + 24" + yksi kytkin kiinni ja hyvin pelaa.
Tällä jos pärjäisi vähän aikaa.
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka