Vasta hankittu käytetty Mac Proni (early 2008 8-core) on hieno peli, mutta meteli on iMaciin tottuneelle aikamoinen. Tuntuisi olevan etenkin näytönohjaimen (ATI Radeon 2600 XT) pieni tuuletin, joka huutaa - varovaisen putsauksen jälkeenkin. Millläs tuota sirkkeliä nyt sitten hillitsemään?
Kannattaako kokeilla erillistä jäähdytintä? Mitä? Vai ostaisiko suoraan uuden näytönohjaimen (ja mistä)? Sopiiko tähän malliin mikään huokeahko passiivijäähdytteinen malli?
Muuten meteliä olisi tarkoitus vielä vähentää kunnon perusteellisemmalla pölyputsauksella (tämä kone on selvästi ollut eläinperheessä ja pölyhuoltoa on tehty huononlaisesti... imurointi ei taida nyt riitttää. Mitenkäs te näitä putsaatte?
edit:
- Kyllä se etenkin näytönohjain on. Sehän pitää enemmän meteliä kuin koko muu kone yhteensä! Auttoi korkeimman sirinän suhteen, kun puhaltelin voimakkaasti tuohon tuulettimeen koneen ollessa käynnissä. Mutta jokin cooleri olis kyllä edelleen siihen paikallaan. Kokemuksia?
- Lisäksi takatuulettimesta tuntuu tulevan vaimeaa nousevaa ja laskevaa ääntä. Laakeri kulunut tai jotain?
Metelin torjunta / näytönohjaimen jäähdytys / pölyputsaus
Kun työhön tarvitaan tehoa...
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Metelin torjunta / näytönohjaimen jäähdytys / pölyputsaus
Viesti Kirjoittaja Jus11 »
Mac Pro 6-core, Air ja mitä vielä, toivoton tapaus.
www.puk.fi
www.puk.fi
-
Re: Metelin torjunta / näytönohjaimen jäähdytys / pölyputsaus
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Itse askartelisin jonkun hiljennystarvike tuulettimen tuohon näytöohjaimeen. Halpa ja toimiva ratkaisu.
-
Hmm, oiskohan tommoinen okei: http://www.arctic-cooling.com/catalog/p ... anguage=en
Siivousvinkeistä olen kiinnostunut edelleen. Imurointikin auttoi, mutta mitäs tapoja tähän on? Joku hurja kuulemma jopa paineilmalla... En itse ihan heti uskaltaisi siihen lähteä.
Samaten kuvailisiko joku hieman, millaista ääntä seuraa, jos ison tuulettimen laakeri on menossa? Onko tuulettimen vaihtaminen itse mahdollista tai iso homma? Ilmeisesti vielä äänettömämpiä kuin nämä vakiot on olemassa - macillekin?
Siivousvinkeistä olen kiinnostunut edelleen. Imurointikin auttoi, mutta mitäs tapoja tähän on? Joku hurja kuulemma jopa paineilmalla... En itse ihan heti uskaltaisi siihen lähteä.
Samaten kuvailisiko joku hieman, millaista ääntä seuraa, jos ison tuulettimen laakeri on menossa? Onko tuulettimen vaihtaminen itse mahdollista tai iso homma? Ilmeisesti vielä äänettömämpiä kuin nämä vakiot on olemassa - macillekin?
www.puk.fi
www.puk.fi
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
G4 aikana tuo tuulettimien modailun oli ihan arkipäivää, kun mäkit oli niin saakutti äänekkäitä. G5/macProssa on hyvä vertailukohta, jos koneesta kuluu lähinn kovalevyn rutinaa niin silloin kone on sopivan hiljainen.Jus11 kirjoitti:Hmm, oiskohan tommoinen okei: http://www.arctic-cooling.com/catalog/p ... anguage=en
esim tällä saisi: http://www.jimmspc.fi/tuote/CT80?t=false Jimm'ssä muutenkin aika hyvät hiljennystuotevalikoimat.
-
Viesti Kirjoittaja weldelandia »
Paineilmalla kone läpi silloin tällöin, turha lähteä imurilla säheltämään.
-
Viesti Kirjoittaja Pavezer »
Täältä myös näyttiksen suhteen suositukset tuolle Accelero S1 Rev. 2:lle.
Metakka häipyi samantien (GeForce 8800) ja asennuksessa ei mitään ongelmia.
Lämpötilat myös hyvin kurissa.
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Samat sanat. Accelero on loistava mutta sillä varauksella, että 3870:llä se EI yksinään ole 100% riittävä. (Windows) pelit jotka käyttävät kaikki shader-pipelinet nostavat lämmöt liian korkealle ja kone tilttaa 5-15 min kuluttua. Tämän saa tosin helposti korjattua kun laittaa esim. Noctuan 120mm nestelaakeroidun kotelotuulettimen siilin päälle. On edelleen täysin äänetön ja kestää kaiken kuorman. Paras testiohjelma on Furmark. Jos se pyörii vartin niin sitten pyörii kaikki. (Ja kyllä. Menee rankasti PC-virittelyn puolelle josta yleensä Mäkkiin siirtyneet halusivat eroonPavezer kirjoitti:Täältä myös näyttiksen suhteen suositukset tuolle Accelero S1 Rev. 2:lle.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Asennuksessa ei mitään ongelmia" pätee niille jotka entuudestaan ovat esim. PC:n prossuja sekä tuulettimia vaihdelleet. Siltikin aikaa kannattaa varata toista tuntia siilien teippailuun ja pintojen puhdisteluun.
-
Viesti Kirjoittaja skenewear »
Kyllä tosta Radeon HD X1900 lähteekin ääntä.
Tänään pitkästä aikaa rupesin käyttämään mac pro:ta uusia projecteja varten.
Ja huomatakseni muistin miksi en ole nyt käytännyt sitä lähiaikoina, tajuton ääni.
Rupesin heti putsaamaan konetta sisältä pölyltä ja kissankarvoista ja päätin kokeilla ottaa irti ton X1900, ja vetää pelkillä Radeon 2600 XT 3kpl.
Ja äänet tippuivat lähes olemattomiin, lukasin artikkelia ja huomasin ton Accelero S1 Rev.2, Heatpiperin.
Onko porukalla tästä kokemuksia?
Mahtuuko se tonne kotelon sisälle? Entäs toi Accelero Twin Turbo näytönohjaincooleri onko meluisampi kuin redeonin oma tuuletin?
Mulla on nyt toi Radeon HD X1900 putsattavana osina ja voisin ton Heatpiperin käydä hakemassa jos se on hyvä valinta.
Tänään pitkästä aikaa rupesin käyttämään mac pro:ta uusia projecteja varten.
Ja huomatakseni muistin miksi en ole nyt käytännyt sitä lähiaikoina, tajuton ääni.
Rupesin heti putsaamaan konetta sisältä pölyltä ja kissankarvoista ja päätin kokeilla ottaa irti ton X1900, ja vetää pelkillä Radeon 2600 XT 3kpl.
Ja äänet tippuivat lähes olemattomiin, lukasin artikkelia ja huomasin ton Accelero S1 Rev.2, Heatpiperin.
Onko porukalla tästä kokemuksia?
Mahtuuko se tonne kotelon sisälle? Entäs toi Accelero Twin Turbo näytönohjaincooleri onko meluisampi kuin redeonin oma tuuletin?
Mulla on nyt toi Radeon HD X1900 putsattavana osina ja voisin ton Heatpiperin käydä hakemassa jos se on hyvä valinta.
-
Accelero S1 rev.2 toimii. Ja jopa minä osasin tämän asentaa (vähän mallia YouTubesta). Koneen kokonaiskäyntiääni tippui moninverroin. Kaikenlaisiin resonansseihinkin osasyylliseksi paljastui entinen näyttiksen tuuletin.
Turboroottoritkin tossa olis ostettuna, mutta pitäis näköjään saada kolmepiikkinen kytkin jollain adapterilla nelipiikkiseen. Eikä noita näytä pakosti tarvitsevan, kun ei tää mun audiohomma ole niin näyttistä rasittavaa.
Turboroottoritkin tossa olis ostettuna, mutta pitäis näköjään saada kolmepiikkinen kytkin jollain adapterilla nelipiikkiseen. Eikä noita näytä pakosti tarvitsevan, kun ei tää mun audiohomma ole niin näyttistä rasittavaa.
www.puk.fi
www.puk.fi
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka