Siirryttyäsi PPC/TIger -järjestelmästä Intel-Macceihin, sinulle on voinut käydä kuten minulle: On jäänyt "väliin" se, että myös PPC-koneet saattoi päivittää Leopadeiksi (siis 10.5). Sinulla lienee kuitenkin vain se harmaa asennusromppu, jossa lukee harhaanjohtavasti ”Käyttöjärjestelmä Macintosh tietokoneille”. Se on Lumilepardi ja vain Intel-Maceille. PPC-konetta varten tarvitset mustan asennusrompun, jossa on Leopard -se osaa päivittyä netistä 10.5.8:aan asti !
Muista kuitenkin, että Leopard ei tue Classic-ohjelmia. Jos ajattelet haluavasi hyötyä Leopradista, mutta varmistaa Classic-tuen, mikään ei estä osioimasta kovalevyä ja asentamasta toiselle Leopard, toiselle Tiger. Tällaista osiointia PPC-koneille pidän itse hyödyllisenä, koska järjestelmäm vioittuessa buuttaus USB_levyiltä ei onnistu maallikolle. Jos haluat "nauttia" (?) ihan oikeasta Classic-koneesta (jollaisena olet ehkä ostanut sen alkuperäisen PPC:n, esim. Cuben) voithan tehdä jopa kuten minä: kolmannen Classic-osion.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Kiitän alkuperäisen viestini kommentoijia ja pyydän heitä tai moderaattoreita poistamaan turhat alaviestit. Eikö omia viestejään todellakaan saa poistetuksi?