Olen kytkemässä pc:stä poistettua cd-rw-asemaa Powermac8600:een, jonka vanha romppulukija kulahti.
Mitä tehdä, kun tavanomaiset id-jumpperit puuttuvat? Valintoina on vain cable select / slave / master. Miten tästä romppuasemasta tehdään esim. ID=3? Mun koneen sisäisessä väylässä on jo käytössä ID:t 0, 1 ja 5.
Käyttis on 9.2.2.
PC:n cd-rw Macciin?
Kun työhön tarvitaan tehoa...
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: PC:n cd-rw Macciin?
Viesti Kirjoittaja freemem »
vaikuttais siltä että sulla on ollut SCSI väyläinen vanha cd asema, ja nykyinen on IDE väyläinen jossa noita ID numeroita ei edes voi valita. Huomannet myös eroa datakaapelin leveydessä jotenka se ei siihen käy.
En valitettavasti tunne vanhempia maccejä, joku täydentäköön onko tuossa ide väylää lainkaan?
En valitettavasti tunne vanhempia maccejä, joku täydentäköön onko tuossa ide väylää lainkaan?
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
OT warning
Muistan kun vaihdoin performaan kovalevyä. Metsästettyäni sopivan kokoisen scsi-levyn (idejä oli nurkissa), ruuvasin sen siihen tosi kätevään kelkkaan - purettuani käytännössä koko koneen hienon arkkitehtuurin johdosta - ja tungin takaisin koneen sisään. Olin sitten kytkemässä kaapelia kun huomasin ettei se sovi! Koneessa olikin ide vaikka systeemi puhui scsista. Olin vähällä heittää koneen parvekkeelta alas tämän onnenpotkun - steel cap - johdosta.
/OT
Muistan kun vaihdoin performaan kovalevyä. Metsästettyäni sopivan kokoisen scsi-levyn (idejä oli nurkissa), ruuvasin sen siihen tosi kätevään kelkkaan - purettuani käytännössä koko koneen hienon arkkitehtuurin johdosta - ja tungin takaisin koneen sisään. Olin sitten kytkemässä kaapelia kun huomasin ettei se sovi! Koneessa olikin ide vaikka systeemi puhui scsista. Olin vähällä heittää koneen parvekkeelta alas tämän onnenpotkun - steel cap - johdosta.
/OT
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
No nyt ymmärrän mikä tämä "harmittava takaisku" oli.OT warning
/OT

"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Niin siis. 8600:aan ei tuota asemaa saa kiinne kuin hommaamalla jonkinlaisen ATA/IDE-kortin (muutama kymppi). Vastaavan (vanhan) SCSI-aseman löytäminen voi olla kiitettävän vaikeaa, eikä sen tulevasta käyttöiästä olisi paljon takeita.
Tuon Pc:n aseman voisi lykätä Firewire-koteloon ja laittaa 8600:aan vastaavan kortin. Maksaa kyllä satkun paikkeilla tämä ratkaisu, mutta kantaa tulevaisuuteen sillä koteloon voi liittää vaikka tilapäistarpeen yllättäessä millaisen ATA/IDE-härpättimen (esim. kovalevyn, DVD-polttimen) tahansa.
Lisäksi on huomattava, että sisäisen aseman olisi oltava Mac-buuttaava, ja tuo Pc:n asema voi joko olla tahi todennäköisemmin ei-olla.
Tuon Pc:n aseman voisi lykätä Firewire-koteloon ja laittaa 8600:aan vastaavan kortin. Maksaa kyllä satkun paikkeilla tämä ratkaisu, mutta kantaa tulevaisuuteen sillä koteloon voi liittää vaikka tilapäistarpeen yllättäessä millaisen ATA/IDE-härpättimen (esim. kovalevyn, DVD-polttimen) tahansa.
Lisäksi on huomattava, että sisäisen aseman olisi oltava Mac-buuttaava, ja tuo Pc:n asema voi joko olla tahi todennäköisemmin ei-olla.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Snif, menee hankalaksi / kalliiksi. Mutta kiitokset vastauksista.
..[räplää tovin Maccien sisuskaluja]..
Onneksi meillä on 8500, joka oli oikeastaan vailla käyttöä. Nyt on siitä otettu upea Apple600 cd-asema ynnä ylimääräiset muistilastut. Harmi että se levyjen poltto jäi saavuttamatta.
..[räplää tovin Maccien sisuskaluja]..
Onneksi meillä on 8500, joka oli oikeastaan vailla käyttöä. Nyt on siitä otettu upea Apple600 cd-asema ynnä ylimääräiset muistilastut. Harmi että se levyjen poltto jäi saavuttamatta.
Omppuvoimalla yli 20 vuotta. eskolius.net
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Pistäpä tuo joutilaaksi osoittautunut PC:n cd-rw myyntiin. Voisin olla jossain määrin kiinnostunut.
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
En nyt tiedä jaksanko varsinaisesti myyntiin ruveta, mutta pistän sulle postia niin tuumaa.
Omppuvoimalla yli 20 vuotta. eskolius.net
-
Viesti Kirjoittaja jri »
- jos kiinnostus CDRW asemaan tyssää esim. välimatkaan niin minulle kelpaisi kokeilukappaleeksi (macciin asentaminen). t. jari (Vantaa / Espoo)
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka