PM G4 1,42Ghz DP MDD jäähdytys ja meteli
Kun työhön tarvitaan tehoa...
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
PM G4 1,42Ghz DP MDD jäähdytys ja meteli
Viesti Kirjoittaja GinRingo »
Onko kukaan modannut mainitun koneen jäähdytystä paremmaksi ja hiljaisemmaksi? Olisiko tietoa, linkkejä ym. asiaan liittyen? Sopivien vaihtoehtoisten tuulettimien löytäminen ei vaikuta helpolta.
"It's better to be a pirate than join the navy."
Steve Jobs
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(PowerMac 1,42Ghz DP MDD RAM 2Gb AGP GeForce 7800GS OSX 10.5.7) ---> telakalla mutta käynnistyy vielä
Steve Jobs
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(PowerMac 1,42Ghz DP MDD RAM 2Gb AGP GeForce 7800GS OSX 10.5.7) ---> telakalla mutta käynnistyy vielä
-
Viesti Kirjoittaja power »
Noihin MDD-malleihin oli aikanaan tehtaan tarjoamaa hiljennyspakettia, jossa tuli mukana uusi virtalähde ja prosessorituuletin. Yhden tuollaisen olen asentanut, ja kyllähän se konetta hiljensi merkittävästi. Paketteja ei varmasti ole Applelta enää saatavana, mutta jollekin foorumilaiselle on voinut tuollainen jäädä hyllyyn asennusta odottamaan?
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Dual 1,42 on uudempia FW800-malleja joissa käsittääkseni on jo tuo "hiljennetty" virtalähde. Applen korjauspaketti oli saatavissa originaaleihin MDD-koneisiin.
Itse olen modannut Dual 1,25:tä sen verran, että olen vaihtanut kaikki tuulettimet mahdollisimman isoiksi hiljaisiksi Papsteiksi, laittanut niiden eteen säädinpaneelin nopeuksien käsisäätöä varten, ja säätänyt ilmanvirtausta kotelon sisällä tukkimalla vuotopaikkoja. Ohjeet tähän olivat jossakin päin nettiä, en vaan enää muista missä. G4Noise-sivustolla ehkä, mutta sitä ei näytä olevan enää.
Itse olen modannut Dual 1,25:tä sen verran, että olen vaihtanut kaikki tuulettimet mahdollisimman isoiksi hiljaisiksi Papsteiksi, laittanut niiden eteen säädinpaneelin nopeuksien käsisäätöä varten, ja säätänyt ilmanvirtausta kotelon sisällä tukkimalla vuotopaikkoja. Ohjeet tähän olivat jossakin päin nettiä, en vaan enää muista missä. G4Noise-sivustolla ehkä, mutta sitä ei näytä olevan enää.
-
Re: PM G4 1,42Ghz DP MDD jäähdytys ja meteli
Viesti Kirjoittaja juci »
Itselläni ei ole DP, mutta vaihdoin vanhemmasta Power Macista vanhat tuulettimet Nexus merkkisiin "silent" tuulettimiin ja nyt voisi sanoa että kone on hiljainenGinRingo kirjoitti:Onko kukaan modannut mainitun koneen jäähdytystä paremmaksi ja hiljaisemmaksi? Olisiko tietoa, linkkejä ym. asiaan liittyen? Sopivien vaihtoehtoisten tuulettimien löytäminen ei vaikuta helpolta.

*EDIT*
Minkä kokoiset tuulettimet DP koneessa on? Tuohon vanhempaan löytyi ainakin ihan kaupan
hyllyltä
- MacBook Pro Mid 2010
- iPhone 7+ 128GB, Apple Watch s2
- Amiga 1200, 2GB Flash HD, Blizzard Turbo, OS3,9,
- iPhone 7+ 128GB, Apple Watch s2
- Amiga 1200, 2GB Flash HD, Blizzard Turbo, OS3,9,
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka