Mulla on tollanen 2,3 dual-kone töissä ja oon pari kertaa ajellu tuota hardware-testiä. Normiajolla ei ongelmia, mut ku laittaa laajennettu, niin se kestääääääääää ja kestääääää. Kerran annoin olla n.3h ja sit oli pakko keskeyttä et sai työt tehtyä sitä päivältä. Mikähän on normiaika tuolle laajenneltulle testille?? Muistia on 4,5Gb koneessa... Muuten näyttää esim. järjestelmä kuvauksessa et muistit on ok..... Siellä on 4kpl 1Gb palikoita ja 2kpl 512Mt palikoita...
PM G5 hardwaretesti
Kun työhön tarvitaan tehoa...
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
SamiPe
PM G5 hardwaretesti
Viesti Kirjoittaja SamiPe »
Moron
Mulla on tollanen 2,3 dual-kone töissä ja oon pari kertaa ajellu tuota hardware-testiä. Normiajolla ei ongelmia, mut ku laittaa laajennettu, niin se kestääääääääää ja kestääääää. Kerran annoin olla n.3h ja sit oli pakko keskeyttä et sai työt tehtyä sitä päivältä. Mikähän on normiaika tuolle laajenneltulle testille?? Muistia on 4,5Gb koneessa... Muuten näyttää esim. järjestelmä kuvauksessa et muistit on ok..... Siellä on 4kpl 1Gb palikoita ja 2kpl 512Mt palikoita...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
SamiPe
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ei sen nyt varmaan ihan noin kauaa kuulu kestää...? Tietty 4,5 gigaa muistia niin se saattaa ottaa aikansa. Jätä se yöksi pyörimään. Onhan se hyvä jos piilevä vika olisi aamulla löytynyt. Ettei sitten löydy 5min ennen deadlinea...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
mikastus
-
SamiPe
-
SamiPe
Oli sitten kone viime yön päällä ja koitti ajella tosta testiä. Aamulla kun tulin töihin, niin testi oli jumahtanu 15min 15sek kohdalle. Virtanappulasta kone kiinni ja uudestaan käynttin, ei muu auttanu :-(
Mitäs mieltä ootte sellasesta et otan kammat irti ja kokeilen pari kerrallaan, et meneekö testi läpi?
Mitäs mieltä ootte sellasesta et otan kammat irti ja kokeilen pari kerrallaan, et meneekö testi läpi?
-
Toveri Kaimapoikani
-
SamiPe
Ny on ajeltu testiä läpi eirlaisilla kampakokoonpanoilla ja löytyhän sieltä se viallinen pari. En vaan osaa sanoo kumpi kammoista on rikki vai molemmat, kun kone ei käynnisty vaikka on yks kampa sisällä tai pari erilaista kampaa. Tarviikin ottaa yhteys liikeeseen, mistä ton hommasin. EIköhän sieltä uudet kammat saada tilalle. Onneks oon jo vähän varoitellu asiasta ja siellä oltiin positiivisia asian suhteen
Onhan se henkisesti kamalaa, kun ei oo sitä 4,5Gb muistia koneessa, vaan 2,5Gb

-
mikastus
Viesti Kirjoittaja mikastus »
No hyvä kun selvisi.SamiPe kirjoitti:Ny on ajeltu testiä läpi eirlaisilla kampakokoonpanoilla ja löytyhän sieltä se viallinen pari. En vaan osaa sanoo kumpi kammoista on rikki vai molemmat, kun kone ei käynnisty vaikka on yks kampa sisällä tai pari erilaista kampaa. Tarviikin ottaa yhteys liikeeseen, mistä ton hommasin. EIköhän sieltä uudet kammat saada tilalle. Onneks oon jo vähän varoitellu asiasta ja siellä oltiin positiivisia asian suhteen![]()
Onhan se henkisesti kamalaa, kun ei oo sitä 4,5Gb muistia koneessa, vaan 2,5Gb
![]()
![]()
Itekin jouduin töissä juuri ajamaan testin läpi - tadaa, viallinen muisti löytyi. Mulla testi ilmoitti kyllä ihan selkeästi että, olikohan se nyt J11 kapula prakaa. Palikka meni takuuvaihtoon, samanlainen tilalle. Loppui ne kernelpaniikit.
-
SamiPe
Mulla oli ton viallisen parin kanssa sama ongelma kuin kaikki kammat sisälläkin, eli jumahti vaan samantien kun aloitti muistin testaamisen. Eli en sit tiiä kumpi nistä on se rikkinäinen
Sitä ihmettelin, et koneessa kun on ollu 4kpl 1Gb kampoja ja peruskammat, niin ei antanu ottaa yhtä kampaa ehjästä parista, ja yhtä viallisesta. Olisin vaan tällä koittanu hakee sen viallisen yksilön.... Piippas vaan niin penteleesti, kun laitto koneen käyntiin ja vilkautti kaks kertaa valoo.... Ohjekirjasen mukaan epäsopivaa muistia....
-
mikastus
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Taitaa sitten olla melko tarkkaa että on ihan samanlaiset muistit pareittain. Samat latenssitkin voi ehkä olla tarpeen megahertsien lisäksi. Eli niitä CL2, CL 2,5, CL3 lukuja siinä muistityypin merkinnässä, muistelen. (ei yhtään palikkaa nyt käsillä)SamiPe kirjoitti:Mulla oli ton viallisen parin kanssa sama ongelma kuin kaikki kammat sisälläkin, eli jumahti vaan samantien kun aloitti muistin testaamisen. Eli en sit tiiä kumpi nistä on se rikkinäinen![]()
Sitä ihmettelin, et koneessa kun on ollu 4kpl 1Gb kampoja ja peruskammat, niin ei antanu ottaa yhtä kampaa ehjästä parista, ja yhtä viallisesta. Olisin vaan tällä koittanu hakee sen viallisen yksilön.... Piippas vaan niin penteleesti, kun laitto koneen käyntiin ja vilkautti kaks kertaa valoo.... Ohjekirjasen mukaan epäsopivaa muistia....
Varmistuksena vielä: Palikathan menevät siis pareittain ainakin (näissä G5 DP malleissa) siten, että parit ovat sisältä ulospäin täytettävät. Kai ne ovat samalla tavalla G5 Dual-malleissakin. (DP=dual processor, Dual=Dual-core) Eipä ole tullut katsottua tarkemmin G5 Dual-mallin sisään.
Jos ottaa ihan samoilla spekseillä muistipalikan kuin ovat ne kaksi irrotettua, ja testaa sen uuden niiden molempien vanhojen kanssa. Sitten voi palauttaa sen joka ei toiminut. Näin siis mikäli jälleenmyyjä suostuu antamaan uuden palikan ennen vanhan palautusta.
-
SamiPe
Noi rikkinäiset palikat lähti just huoltoon testattavaks ja eiköhän sieltä saa vastauksen jonku ajan sisään ;-)

Juurikin näin nuo tässäkin menevät. Kiitos kaikille avusta ja toivotaan et uudet palikat tulee mahd pian. Kyl ton muistin määrä pudotuksen huomaa täs normitouhussa, joten tahtoo uudetVarmistuksena vielä: Palikathan menevät siis pareittain ainakin (näissä G5 DP malleissa) siten, että parit ovat sisältä ulospäin täytettävät. Kai ne ovat samalla tavalla G5 Dual-malleissakin. (DP=dual processor, Dual=Dual-core) Eipä ole tullut katsottua tarkemmin G5 Dual-mallin sisään.
-
SamiPe
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka