Juu, oon kokeillu retail-Tigrulla ja waretetulla Pantherilla (sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua, poistan tuon pantterin kyllä...) Yllättäen iBook-spesifi Tiikeri ei suostu edes aloittamaan.
OS 9.2 uppoaa koneeseen kuin vanhaan naiseen. Siihenpä se riemu sitten jääkin...
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
mutofuto kirjoitti:Juu, oon kokeillu retail-Tigrulla ja waretetulla Pantherilla (sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua, poistan tuon pantterin kyllä...) Yllättäen iBook-spesifi Tiikeri ei suostu edes aloittamaan.
OS 9.2 uppoaa koneeseen kuin vanhaan naiseen. Siihenpä se riemu sitten jääkin...
Oho, mun Sawtoothia kokeilin alunperin X-maailmassa nimenomaan iBookin Jaguarilla, Pantherilla ja Tigerillä. Nykyinen retail-Tiger mennä hujahti heittämällä.
Vielä kun muistaisin tarvittiko jotain tehä erikoisesti. Ei mielestäni. Hoitaako asennuslevy myös kovon alustuksen?
Asennuslevy hoitaa alustuksen, ja homma kaatuu aina järjestelmätiedostojen jälkeen...
Toinen 60 gigan kovo oli jo valmiiksi päreinä ostettaessa, rutisi ja surisi, nykäisin irti niin rupes käynnistymään taas... Mutta tuo toinen 60 ei oikein ota tuon enempää rojua...
:/
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
yritin asennusta ilman mitään erikoisasetuksia, myös englanniksi ja suomenkielisellä kielipaketilla - ei vaikutusta.
kokeilen nyt tuota levytyökalua pikaisesti, valitettavasti joudun vuorokaudeksi laivahommiin, ja pääsen jatkamaan myöhemmin...
sillä välin mikä tahansa vinkki on erittäin tervetullut!
---
edit: levytyökalu ei kertonut mitään, ainoana oli "group differs on ./private/var/log/install.log, should be 80, group is 0" mutta itse en ainakaan usko tuolla olevan hevon jutun merkitystä.
ideat aika vähissä.
Halinen.org
Hmm... Montakos muistikampaa sulla tuossa on? Itse kokeilisin vähän niitä muisteja vaihdellen, etei olisi jossain niistä ongelmaa. OS X on myöskin ronkelimpi muistien suhteen kuin 9. Onko nuo ompulle tarkoitettuja muisteja vai jotain satunnaisia PC-muisteja?
Kaverilla oli vastaava ongelma, mulla oli sama kone, lopulta vika jäi prossuun tai emoon, kaverin kone kävi tectorilla ja siellä sama diagnoosi.. ei kannata korjata.. mystinen vika..
jshki kirjoitti:Kaverilla oli vastaava ongelma, mulla oli sama kone, lopulta vika jäi prossuun tai emoon, kaverin kone kävi tectorilla ja siellä sama diagnoosi.. ei kannata korjata.. mystinen vika..
9 meni ja toimi ongelmitta..
tuopa kuulosti hyvältä.
seuraavana sitten kokeilen tuota muistien nykimistä kun ei vielä tullut mieleen. vielä illaksi laivahommiin, huomenna taas linjoilla!
Halinen.org
Jaroneko kirjoitti:Hmm... Montakos muistikampaa sulla tuossa on? Itse kokeilisin vähän niitä muisteja vaihdellen, etei olisi jossain niistä ongelmaa. OS X on myöskin ronkelimpi muistien suhteen kuin 9. Onko nuo ompulle tarkoitettuja muisteja vai jotain satunnaisia PC-muisteja?
Tässä voi olla yksi mahdollinen syy. Paljon mukavampi sellainen kuin vammautunut emolevy.
Kun noita muisteja ottaa pois, voi olla, ettei Tiikeri enää menekään tankkiin, koska koneessa ei ole enää sen vaatimaa minimimuistimäärää.
Jaroneko kirjoitti:Hmm... Montakos muistikampaa sulla tuossa on? Itse kokeilisin vähän niitä muisteja vaihdellen, etei olisi jossain niistä ongelmaa. OS X on myöskin ronkelimpi muistien suhteen kuin 9. Onko nuo ompulle tarkoitettuja muisteja vai jotain satunnaisia PC-muisteja?
Tässä voi olla yksi mahdollinen syy. Paljon mukavampi sellainen kuin vammautunut emolevy.
Kun noita muisteja ottaa pois, voi olla, ettei Tiikeri enää menekään tankkiin, koska koneessa ei ole enää sen vaatimaa minimimuistimäärää.
Onko tuohon muistien tunnistamiseen jotain näppärää konstia? PC100-näyttäisi olevan, kolme identtistä "M"-merkkistä kampaa ja yksi Samsungin voiveitsi. Jätin aluksi vain yhden kiinni ja asennus kaatui alkuunsa, kahdella kokeilen juurikin...
Halinen.org
Jos ei muistikammassa suoraan lue mitään, on Google ystävä. Syötä muistikammasta löyyvä tuotekoodi Googleen ja vastaus useimmiten löytyy sangen pikaisesti.
asennus oli kylläkin hidasta, mutta kuitenkin toimi... asennuksen jälkeen löin kaikki muistit kiinni ja nyt pelaa taas ihan jees. toivottavasti vielä jatkossakin.
Halinen.org
mutofuto kirjoitti:edit: levytyökalu ei kertonut mitään, ainoana oli "group differs on ./private/var/log/install.log, should be 80, group is 0" mutta itse en ainakaan usko tuolla olevan hevon jutun merkitystä.
Ajoitko nyt levyn korjauksen vai oikeuksien korjauksen? Tuo yllä oleva viittaa jälkimmäiseen, jolloin suosittelisin lämpimästi kokeilemaan tuota toista vaihtoehtoa.
asennus oli kylläkin hidasta, mutta kuitenkin toimi... asennuksen jälkeen löin kaikki muistit kiinni ja nyt pelaa taas ihan jees. toivottavasti vielä jatkossakin.
Toivotaan että pelaa. Selitys voi olla se, että joku muistipalikka oli huonosti kiinni tai sen kontaktissa oli häikkää. Mutta jos saat kernelpanicin tai jos kone hyytyy keskenkaiken, vikaa kannattaa hakea sitten ensin muistimokkulasta.
mutofuto kirjoitti:edit: levytyökalu ei kertonut mitään, ainoana oli "group differs on ./private/var/log/install.log, should be 80, group is 0" mutta itse en ainakaan usko tuolla olevan hevon jutun merkitystä.
Ajoitko nyt levyn korjauksen vai oikeuksien korjauksen? Tuo yllä oleva viittaa jälkimmäiseen, jolloin suosittelisin lämpimästi kokeilemaan tuota toista vaihtoehtoa.
Ajoin molemmat, mutta ei vaikuttanut mitään?! Mut nyt on kuitenkin puhtaalla kovolla tuo Tiikeri, toivottavasti pelaa jatkossa.
Nyt pitäisi enää keksiä jokin softa DV-käsittelyyn, mitä tuo pyörittäisi edes jotenkuten...
Halinen.org
mutofuto kirjoitti:Nyt pitäisi enää keksiä jokin softa DV-käsittelyyn, mitä tuo pyörittäisi edes jotenkuten...
Joku vanhempi versio iMoviesta olisi kai paras vaihtoehto. Mikään ohjelma ei pyöri hirveän nopeasti 400 MHz:n G4-koneessa, jossa muistiakaan ei ole kuin 512 megatavua. iMovie ilahtuisi kovasti, jos laittaisit ainakin gigatavun keskusmuistia, miksei kaksikin.
Tuli vielä yksi vaihtoehto mieleen, siis tuolle pieleenmenon syylle: OS X (Pantteri ainakaan) ei tykkää asentua orja-levylle. Selostuksesta ei käynyt ilmi kaikki vaiheet, joten en tiedä olisiko tästä voinut olla kyse. Itellä tuli joskus parikin kertaa vastaan tapaus, kun yritin orjalevylle tunkea, eikä mennyt ei sitten millään.
Kirjoittajan ongelmahan jo ratkesikin, mutta muistin päälle nyt ilmaisin tämänkin tiedonmurun tähän.
mikastus kirjoitti:Joo ei OS 9:ssä, mutta OS X:ssä mahtaa näkyä se kaksikin gigaa. Siis jos on G4 jossa 4xDIMM-paikka. QS:ssä ei ole kuin kolme paikkaa.