Näyttää muuten siltä, että Big Sur korjasi tämän ongelman!Repe Ruutikallo kirjoitti: 2018 Minin kanssa oli ja on sellainen ongelma, että jos jotain on USB-C:ssä, ei kytkeydy kuin 5 GHz:n Wifiin. Siis ei löydä 2,4 GHz:ä.

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Näyttää muuten siltä, että Big Sur korjasi tämän ongelman!Repe Ruutikallo kirjoitti: 2018 Minin kanssa oli ja on sellainen ongelma, että jos jotain on USB-C:ssä, ei kytkeydy kuin 5 GHz:n Wifiin. Siis ei löydä 2,4 GHz:ä.
Viesti Kirjoittaja Nuuska1 »
Viesti Kirjoittaja Sauerkrautzi »
Miksi ei vanhasta koneesta suoraan? TM-palautuksen onnistuvuus ei ole minulla ollut kovin hyvä, paitsi siis yksittäisissä tiedostoissa.egoste kirjoitti:Siirtoapurilla koitat TM varmistuksesta?
Kiits. Tätä vähän pelkäsinkin, aivan liian matala. Jatkan 30" Cinema Displayn kanssa, tilasin juuri Miniin tämän sovittimeksi: https://www.proshop.fi/Muut-kaapelit/Cl ... SB/2745267mikastus kirjoitti:Mutta ruutu on kutakuinkin samankorkuinen kuin 27" iMac tai Applen TB-näyttö; noin 33,5 cm.
Viesti Kirjoittaja Machist »
Itse otin koneen käyttöön "uutena", eli en siirtänyt mitään asetuksia.Sauerkrautzi kirjoitti:Miksi ei vanhasta koneesta suoraan? TM-palautuksen onnistuvuus ei ole minulla ollut kovin hyvä, paitsi siis yksittäisissä tiedostoissa.egoste kirjoitti:Siirtoapurilla koitat TM varmistuksesta?
Viesti Kirjoittaja ER »
Eikö HDMI:stä saa riittävää höökiä ulos? Itse suunnittelin käyttäväni sitä reittiä, kun haen koneen tänään. Tosin minun vanha monitorini ei häikäise resoluutiollaan tai muulla.Sauerkrautzi kirjoitti:...tilasin juuri Miniin tämän sovittimeksi: https://www.proshop.fi/Muut-kaapelit/Cl ... SB/2745267
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
Joo, tarvitaan kaksi adapteria: FW->TB2 ja TB2->TB3.homenamsi kirjoitti:Thunderbolt 3 <-> FireWire -sovitintakaan ei taida olla olemassa vaan tarvittaisiin useita sovittimia ketjuun.
Monimutkainen juttu. Tämä viimeinen 30 " Cinema D on poikkeus, muihin käy normimpi sovitin, minulla on pienempi kakkosnäyttönä, siihen tilasin muistaakseni tämmöisen: Benfei USB 3.1 (USB-C) to DVI-D Adapter.ER kirjoitti:Eikö HDMI:stä saa riittävää höökiä ulos? Itse sunnittelin käyttäväni sitä reittiä, kun haen koneen tänään. Tosin minun vanha monitorini ei häikäise resoluutiollaan tai muulla.Sauerkrautzi kirjoitti:...tilasin juuri Miniin tämän sovittimeksi: https://www.proshop.fi/Muut-kaapelit/Cl ... SB/2745267
Viesti Kirjoittaja KB7s »
Näinhän se on. Vieläkin kaivelee, että Applen piti tulla — kun se viimein suvaitsi tulla — high-end-näyttömarkkinalle far-out-hinnottelulla. Ainakin lievästi ristiriidassa computer-for-rest-of-us -perusajatuksen kanssa. Jos hinta olisi – 50 % ja jalustan suhteen – 85 %, olisin jo kaupassa. Minin kaverina olisi oikein passeli, ei kuumene rauta, vaikka komentaa 6K pikselimerta. Mulle olis tosin 4K:kin riittänyt.KB7s kirjoitti:Sitten se taitaa olla Apple Pro Display XDR oston paikka.
Juuri siitä taistelu alkoi, kun tuloksena oli systeemi joka ei mennyt nettiin mitään kautta.egoste kirjoitti:Siirtoapurilla koitat TM varmistuksesta?
Viesti Kirjoittaja ER »
TM on loistava yksittäisten tiedostojen palauttajana. Kerran kokeilin palauttaa koko systeemiä. Enpä kokeile enää.Repe Ruutikallo kirjoitti:Juuri siitä taistelu alkoi, kun tuloksena oli systeemi joka ei mennyt nettiin mitään kautta.egoste kirjoitti:Siirtoapurilla koitat TM varmistuksesta?
Viesti Kirjoittaja ER »
Olen yrittänyt kahdesti palauttaa koko systeemin jonkun ongelmallisen päivityksen tai vastaavan jälkeen tuoreesta varmuuskopiosta. Sitäpä ei löytynyt kummallakaan kertaa. Enpä kokeile minäkään enää.Sauerkrautzi kirjoitti:Kerran kokeilin palauttaa koko systeemiä. Enpä kokeile enää.
Njarmana, sano venäläinen. Tätä optiota ei selkeästi tulisi edes pitää tarjolla.ER kirjoitti:Olen yrittänyt kahdesti palauttaa koko systeemin jonkun ongelmallisen päivityksen tai vastaavan jälkeen tuoreesta varmuuskopiosta. Sitäpä ei löytynyt kummallakaan kertaa. Enpä kokeile minäkään enää.Sauerkrautzi kirjoitti:Kerran kokeilin palauttaa koko systeemiä. Enpä kokeile enää.
Viesti Kirjoittaja ER »
Viesti Kirjoittaja ER »
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Viesti Kirjoittaja ER »
En tiedä mikä Powerin politiikka on kivijalkakaupasta ostettujen kamojen palautuksen suhteen. Varsinkin kun kävin jo kerran vaihtamassa vialliseksi olettamani uuteen.homenamsi kirjoitti:Eikö adapterin palautus ole vaihtoehto?
Vai niin. Seuraan tätä. Jos M1 Mini jotenkin vaati monitorilta HDCP-tuen niin en kyllä halua sellaista Miniä ja perun tilauksen. Minun Cinema Displayni saattaa olla vuodelta 2005, enkä ole ollenkaan varma onko se ajalta, jolloin Apple alkoi myydä HDCP-sisältöä, jos tässä nyt siitä on kyse. Hieman ihmettelen, kun senhän kuuluisi toimia niin, että se blokkaa sen elokuvan, eikä koko signaalia. Kummeksun myös, olettaen että syy on mainittu, miksi USB-C toimisi, jos HDMi ei toimi.ER kirjoitti:Nyt tekisi mieli sanoa rumasti. Ja sanonkin. Voi päivänkakkaran posket. Ilmeisesti Mini pukkaa väkisin jotakin HDCP-kökköä signaaliin ja siksi HDMI-DVI ei toimi vanhemmalla DVI-monitorilla.