Huhu: Appleinsider julistaa Mac minin poistuvan markkinoilta
-
Re: Huhu: Appleinsider julistaa Mac minin poistuvan markkinoilta
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jos siinä kaksi näyttöä olisi, niin järki sanoisi että kaksi miniDisplayPorttia. Toisaalta voihan näytönohjaimessa olla tuolle joku tekninen este.kallekilponen kirjoitti:Aika hassulta kuulostaisi olla kaksi eri liitintä, ja vielä että nuo kaksi...
Hassulta kuulostaa kuitenkin.
-
Viesti Kirjoittaja Road Apple »
-
Viesti Kirjoittaja MNi »
Toivottavasti tulee nyt kuitenkin päivitetty kone. Tärkeimpänä itselleni että olisi hyvin hiljainen. Lisätehoa varmasti tulee nyky-Miniin verrattuna, mutta toivottavasti ei "liikaa", jotta pysyy paketti hiljaisena.
-

TUAW ennustaa: "During the Philnote, we're going to hear about the new Mac media server, which is a combination quad-core Mac mini and AppleTV. The AppleTV will be disappearing from Apple's shelves in the next month."

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja MNi »
Tuota kahta näyttöporttia perustellaan sillä että olisi yhteensopiva vanhojen näyttöjen ja uusien Apple näyttöjen kanssa, joissa on tuo DisplayPort. Näin kertoilee AppleInsider.
Tosin tuli itselleni mieleen että voisiko siinä toisena porttina olla normaali HDMI portti, jos tuosta meinataan tehdä mediacenter konetta. Sehän olisi jotenkin järkevämmän oloista.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei varmaan muutakaan syytä ole Mini-DVI:tä säilyttää kuin yhteensopivuus, mutta toisaalta ei yhtäkään näyttöä kuitenkaan ikinä tullut jossa olisi ollut Mini-DVI. Toivottavasti Applella on edes tarkoituksena saada Mini-Displayportti yleistymään eikä hetken kokeilun ja sovitinmyynnin jälkeen luovuteta ja tuoda jotain uutta (micro-, nano-displayport...).MNi kirjoitti:Tuota kahta näyttöporttia perustellaan sillä että olisi yhteensopiva vanhojen näyttöjen ja uusien Apple näyttöjen kanssa, joissa on tuo DisplayPort. Näin kertoilee AppleInsider.
-
Mulle kyllä maistuis FireWire ja reilusti USBeja. Näytön liitännälle ei ole niin suurta merkitystä. Toki HDMI olis kiva, jotta sais ilman kalliita adaptereita telkkariin kiinni.MNi kirjoitti:Nyt uusimpien huhuhen mukaan Minissä olisi Firewire 800 portti (vanhassa vaan 400). Sehän olisi oikein kivaa. Lisäksi USB portteja olisi 5 kpl.
Tuota kahta näyttöporttia perustellaan sillä että olisi yhteensopiva vanhojen näyttöjen ja uusien Apple näyttöjen kanssa, joissa on tuo DisplayPort. Näin kertoilee AppleInsider.
Tosin tuli itselleni mieleen että voisiko siinä toisena porttina olla normaali HDMI portti, jos tuosta meinataan tehdä mediacenter konetta. Sehän olisi jotenkin järkevämmän oloista.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Kukkols »

iPhone 11 Pro Max 256GB Silver
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Nyt ollaan vähän hakoteillä. MiniDisplayPort on ensinnäkin täysin yhteensopiva vanhojen näyttöjen kanssa. Tarvitset vain adapterin, kuten tarvitset miniDVI:ssäkin. Eli mitään käytännön eroa ei ole, paitsi että MiniDisplayPortin kanssa on useampia vaihtoehtoja kytkeä se.Pis kirjoitti:Ei varmaan muutakaan syytä ole Mini-DVI:tä säilyttää kuin yhteensopivuus, mutta toisaalta ei yhtäkään näyttöä kuitenkaan ikinä tullut jossa olisi ollut Mini-DVI. Toivottavasti Applella on edes tarkoituksena saada Mini-Displayportti yleistymään eikä hetken kokeilun ja sovitinmyynnin jälkeen luovuteta ja tuoda jotain uutta (micro-, nano-displayport...).MNi kirjoitti:Tuota kahta näyttöporttia perustellaan sillä että olisi yhteensopiva vanhojen näyttöjen ja uusien Apple näyttöjen kanssa, joissa on tuo DisplayPort. Näin kertoilee AppleInsider.
Toisekseen tuo Applen kutistettu miniDisplayPort ei ole mikään Applen oma juttu, vaan ainoastaan uuden mallinen liitin ihan avoimeen standardiin. MiniDisplayPortin ei siis tarvitse yleistyä, vaan DisplayPortin ylipäätään ja se taas ei pelkästään Applen käsissä ole. Vaikka Apple tekisi mimmoisen nanon siitä, niin siltikin olisi kyse vain yhden adapterin käyttämisestä, ei mistään sen kummemmasta. Sama vaikkei ko. standardi edes yleistyisi.
-
Viesti Kirjoittaja Road Apple »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Re: Macworld Expo 2009: hei hei Macworld, hei hei Steve?
Viesti Kirjoittaja VilleF »

Ei ihmetytä että Applen pöytäkoneiden myynti laskee.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Koska nykyisten Mac Minien hinta on liian kova suhteutettuna muuhun mallistoonmasa kirjoitti:Mulla on Mini core-duo 1,66Ghz olkkarissa sampan kaverina ja olen siihen kyllä tyytyväinen- miksei nykyinen kelpaisi...
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Saa siihen tyytyväinen olla. Herättää vain ihmetystä kun samaa ikivanhaa mallia myydään uuden raudan hinnalla, tai noh taisi se jossain vaiheessa hiukan tippua. Kaipa se sitten menee vielä kaupaksi tai halutaan ohjata ostajat imacin/mb:n suuntaan.masa kirjoitti:Mulla on Mini core-duo 1,66Ghz olkkarissa sampan kaverina ja olen siihen kyllä tyytyväinen- miksei nykyinen kelpaisi...
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Täysin käsittämätöntä touhua kyllä.VilleF kirjoitti:Applen politiikka Mac Minin suhteen ihmetyttää ja paljon. Tuote olisi erittäin helppo päivittää muun malliston tasolle ja sillä olisi päivitettynä aivan eri menekki kuin tällä hetkellä. Vanha kotelokin voisi jäädä, kunhan rauta saataisiin ajan tasalle. Mini olisi pienillä parannuksillä sopiva olohuoneeseen television kumppaniksi, mutta koska päivityksiä ei vaan tule, niin pitäköön roskansa![]()
Ei ihmetytä että Applen pöytäkoneiden myynti laskee.
Se ei ole hinta/laatu-suhteeltaan ihan paras mahdollinen. Auttamatta vanhentunutta tekniikkaa.masa kirjoitti:Mulla on Mini core-duo 1,66Ghz olkkarissa sampan kaverina ja olen siihen kyllä tyytyväinen- miksei nykyinen kelpaisi...
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Mulla on sama mini, ja tehot loppuu tänä päivänä kolme vuotta vanhasta koneesta auttamattomasti kesken monessa hommassa. Ihan tietokoneena kun sitä käytän. 1,66 GHz CD -> 2 GHz C2D ei tunnu tarpeeksi suurelle hyppäykselle...masa kirjoitti:Mulla on Mini core-duo 1,66Ghz olkkarissa sampan kaverina ja olen siihen kyllä tyytyväinen- miksei nykyinen kelpaisi...
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Toisaalta alkaa olla viimeisiä mahdollisuuksia saada combo-asemaCrimson kirjoitti:Se ei ole hinta/laatu-suhteeltaan ihan paras mahdollinen. Auttamatta vanhentunutta tekniikkaa.masa kirjoitti:Mulla on Mini core-duo 1,66Ghz olkkarissa sampan kaverina ja olen siihen kyllä tyytyväinen- miksei nykyinen kelpaisi...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Miqqo »
Harmittaa kyllä todella paljon toi minin päivittymättömyys ja mielestäny toi keynote oli kyllä aika laiha muutenkin. Toivottavasti edes laskisivat vanhan minin hintaa enemmän siedettävälle tasolle.
-
Totta, kyllähän se kelpaa ja toimiikin varmasti aivan riittävän hyvin. Eniten tässä varmaan harmittaa se että tuosta laitteesta saisi helpolla niin kovin paljon paremman ja ennen kaikkea ajanmukaisemman.Mulla on Mini core-duo 1,66Ghz olkkarissa sampan kaverina ja olen siihen kyllä tyytyväinen- miksei nykyinen kelpaisi...
Nykyään yhä enenevissä määrin tuntuu siltä kuin Applea ei kiinnostaisi vastata kuluttajien toiveisiin. Kaikkiin toiveisiinhan ei voi vastata, mutta tälle Minin uudistukselle on selkeä kysyntä ja silti sitä pantataan. Ei mahdu mun päähän tällainen toiminta. Mutta ei siinä mitään, ei nää niin vakavia asioita ole että niiden takia kannattaisi menettää yöuniaan. Kysehän on kuitenkin vain tietokoneista
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mulla meni hetki tätä miettiessä ennenkuin repesin.Pis kirjoitti:Toisaalta alkaa olla viimeisiä mahdollisuuksia saada combo-asemaCrimson kirjoitti:Se ei ole hinta/laatu-suhteeltaan ihan paras mahdollinen. Auttamatta vanhentunutta tekniikkaa.masa kirjoitti:Mulla on Mini core-duo 1,66Ghz olkkarissa sampan kaverina ja olen siihen kyllä tyytyväinen- miksei nykyinen kelpaisi...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka