No tuli sit hommattua 250gb evo... Saa käyttiksen nopeelle ja toinen 500giganen jää sinne koneeseen varastoksi, pari kyssäriä:
1. Kumassa servon levyistä on käyttis - upper vai lower
2. Evo on ilmeisesti paljon ohuempi kuin sisällä oleva perinteinen levy, onko tästä haittaa eli joutuuko jonkun paksunnuksen kehittää
Mulla on siis kaks levyä koneessa josta ns. Masterin olen vaihtamassa SSDk
3. Timemacinen olen ajannut kakkoslevylle, onnistuukohan käyttiksen asennuksen jälkeen palautus tuolta levyltä?
Edit: Kahteen ekaan vastaan itse eli
1. Käyttis ainakin mulla oli Lowerissa (Mac serveri kahdella levyllä) eli se on se ylempi kun kone on auki ylösalasin... Edellisen kaavion mukasesti. Googlella selvisi että näin muillakin mutta tuon voi myös systemin asetuksista tarkistaa levyn connector-tyyppi tms.
2. Normi levyä ohuempi evo meni tosi helposti paikoileen ja mitään ylimääräistä koroketta ym. Muovipalaa ei tarvi kun levy ruuvautuu anteniritilään jämäkkäästi. Ruuvaus vaiheessa mulla oli paksumpi asennusplektra (muovi) pitämäs levyä suorassa ettei vajoa alas ruuvin ulottumattomiin... Easy.
Huomattavaa myös että lowerin vaihtamiseen ei tarvii ottaa logicciboardia ym. antennia irti vaan antenniritilän saa helposti pois tieltä (varovasti kun siirtää johdon ehdoilla) ja levyn liuutettua pois paikoiltaan. Levyliitin oli epätavalliseen tyyliin teipattunaniin ei kandee väkisin repiä...
Käyttis asentuu nyt USBilta uuteen levyyn niin sit selvii et haistaako se kakkoslevyn timemachinebackupin ittestään... Eli kolmoskyssäri.
Mac Mini Late 2012 i5 SSD lisäys
Pienen ihmeen ystävät
-
Re: Mac Mini Late 2012 i5 SSD lisäys
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Viimeksi muokannut IIIMacci, 2.12.2015 klo 0.15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Haistoi Timemachinen heti ja 10min niin kone on toivottavasti palautettu takaisin aikasempaan tilaansa mutta vain uudella ssd-levyllä. Aikaa levyn vaihtoon meni puolisen tuntia ja reilu tunti käyttis ja Timemachine palautus, tätähän vois rupee tekee leipätyökseen
EDIT: Sorted - on se kun uus kone... SSD kannattaa kyl aina, on servoakin jouhevampi käyttää kun ei ruksuta turhaan levyä joka välissä...
EDIT: Sorted - on se kun uus kone... SSD kannattaa kyl aina, on servoakin jouhevampi käyttää kun ei ruksuta turhaan levyä joka välissä...
Viimeksi muokannut IIIMacci, 2.12.2015 klo 0.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jatkan yksinpuhetta eli aikasemmin kyseenalaistin Trimmiä eikä siihen vastailtu niin asentajille tiedoksi että Trimmille on tuki nyt kolmansien osapuolien levyillekkin mutta se pitää ns. pakottaa päällle terminaalista:
sudo trimforce enable
http://www.howtogeek.com/222077/how-to- ... -mac-os-x/
Apple haluaa pyyhkiä kätensä kaikesta eli siksi siinä tulee pelottavan näköinen teksti... taitaa olla lista levyistä tossa linkin takana jotka ei toimi kunnolla tämän kanssa mutta taitaa olla aika marginaalissa nämä.
sudo trimforce enable
http://www.howtogeek.com/222077/how-to- ... -mac-os-x/
Apple haluaa pyyhkiä kätensä kaikesta eli siksi siinä tulee pelottavan näköinen teksti... taitaa olla lista levyistä tossa linkin takana jotka ei toimi kunnolla tämän kanssa mutta taitaa olla aika marginaalissa nämä.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka