Asiasta on ollut aiemminkin keskustelua, mutta joku cuben kokoinen uusi kone voisi olla järkevämpi ratkaisu, niin saisi käyttää pöytäkoneille tarkoitettuja kiintolevyjä ja saisi kone hengittää hieman enemmän, se iMac Zero (ilman näyttöä).
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Näinhän se oli alunperinkin. Minäkin maksoin ekasta ministä lähemmäs 700 euroa, eikä se ollut vielä edes järkevästi varusteltuTuppu kirjoitti:Minin alkuperäinen idea on ehkä mennyt hieman hukkaan, kun sen piti olla 500 dollarin hintainen mediakone, mutta tällä hetkellä hinnat ovat lähempänä tonnia, jos haluaa yhtään järkevästi varustellun minin.
Viesti Kirjoittaja villevee »
Mac Cube tai mini ei mielestäni ole minitietokone vaan mikrotietokone. NeXTiä voi pitää minitietokoneena, mutta ei todellakaan pienenä!am_tiainen kirjoitti:taas pieni minikone (sitä ennen NeXTcube 1988-1993, Power Mac G4 Cube 2000-2001) joudutaan lopettamaan
Viesti Kirjoittaja gurdjieff »
Hauskaa pohdintaa.villevee kirjoitti:Jos tosiaan Mac mini lopetetaan, niin ehkä tilalle tulee Mac nano. Nano on miniä pienempi, koska siinä ei ole kiintolevyä vaan flash-muisti. Turha cd-asemakin on jätetty pois tilaa viemästä. Nano on ensimmäinen todellinen kannettava Mac, mahtuu jopa taskuun.
Viesti Kirjoittaja Simok1 »
Viesti Kirjoittaja forsby »
Itse olen hieman samassa tilanteessa, eli tykin ruoaksi olen Miniä kaavaillut tulevaan kämppään. Pitkin kevättä olen odottanut Minin päivittyvän. Jonkinlainen mediakone on siis itselläni ainakin hakusessa ja uskon, että Applella on tarjota minulle (ja lukuisille muille) toimiva ratkaisu viimeistään syksyllä, jolloin oma tarve on vasta akuutti. Onko tuo ratkaisu sitten uusi AppleTV, Mini vai jokin täysin uusi tuote, jää nähtäväksi.wiggels kirjoitti:Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitäisi painua ostamaan mini nyt, että saisi sen media koneen töllön ja tykin perään kyhättyä syksyksi? Olin ajatellut, että odottelen tässä nyt kunnes se päivittyy ja satsaan sitten, mutta ei taida onnistua?
Viesti Kirjoittaja wiggels »
Ainut etu Intelin Core 2 Duo prossulla on 64-bittisyys vs. Core Duo (32-bit). Ja mitä etua 64-bittisyys tuo? Ei mitään ennen kuin muistin minimi on 4Gt ja enemmän, eli en itse oikeestaan näe nykyisille Intel Mac Mineille järkee asentaa Core 2 Duo prossua, ellei sitten halua vain viritellä äärimmilleen Mac MiniänsäRepe Ruutikallo kirjoitti:Ei edes Tampereella!wiggels kirjoitti: Tyhmä kysymys, niin noissa nykyisissä mineissähän ei ole core2duoa?
Viesti Kirjoittaja maxima »
Eiipäs ole,hyena kirjoitti:ööö Onhan nykyisissä Intelin mini-mäkkäreissä Core 2 Duo prossut jo vakiona.![]()
ja on hyötyä vaikka ei 64 bittisyyttä olekaan kehissä.
Core Duo, ei Core 2 DuoApple kirjoitti: 1,66 GHz tai 1,83 GHz Intel Core Duo -prosessori
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Viesti Kirjoittaja frissy »
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Viesti Kirjoittaja Pekuntus »
Viesti Kirjoittaja MNi »
Paitsi ettei sitä Leopardia vielä saa ja toimii se silti nykyisessäkin Minissä. Eli voi olla että tuo ei tarkoita mitään.Pekuntus kirjoitti:Applen WWDC keynote-luennon kun katsoo, niin huomaa että Leopardin 64 bittisyyden kanssa yhteensopivien koneiden joukossa (kuva) näkyy kaikki muut koneet paitsi mini. Kyllä tuo jotain tarkoittaa. Jos mini on tarkoitus pitää valikoimissa, se varmaankin olisi päivitetty ennen näitä Leopard-juttuja ja muita uudistuksia.
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Eräillä on nää neitsytviestitkin kuin vanhan Homppu-tekijän käsialaa. Piti oikein siristää silmä-munaa, että lukeeko tossa viestien määrässä tosiaan että 1.Pekuntus kirjoitti:Applen WWDC keynote-luennon kun katsoo, niin huomaa että Leopardin 64 bittisyyden kanssa yhteensopivien koneiden joukossa (kuva) näkyy kaikki muut koneet paitsi mini. Kyllä tuo jotain tarkoittaa. Jos mini on tarkoitus pitää valikoimissa, se varmaankin olisi päivitetty ennen näitä Leopard-juttuja ja muita uudistuksia.
Viesti Kirjoittaja iPratt »