Harkitsen PC-maailman hylkäämistä, jos vain saan nykyisen pöytäkoneeni myytyä kohtuulliseen hintaan.
En osaa vielä, 2 viikon tutkintojen jälkeen, päättää mikä mäkki olisi minulle paras: alu-MacBook, Mac Mini vai iMac. Vierastan iMacejä jostain syystä, ja vaikken niitä ole vielä kokonaan hylännytkään, pääasiassa painoilen MacBookin ja Mac Minin välillä. Sekä MacBookin että Mac Minin kaveriksi olen hommaammassa 24" S-IPS/S-PVA-näyttöä (muulta valmistajalta). En osaa etukäteen kuvitella, tulenko tarvitsemaan MacBookin tarjoamia kannettavan ominaisuuksia. Toisaalta mietin, pitäisikö minun mieluummin hommata 24" iMac kuin Mac Mini + näyttö.
Uuteen Mac Miniin liittyen pelkään, että se menee täysillä muistellakin polvilleen. Surffailun ja musiikinkuuntelun lisäksi suunnittelen web-sivuja ja käsittelen digijärkkärillä otettuja kuvia. Selasin tämän ketjun jo läpi, mutta en törmännyt moneenkaan viestiin, joiden mukaan Minejä olisi hankittu esimerkiksi Photoshopin pyörittämiseen. En harrasta mitään HC-kuvamanipulointia, mutta kyllä 4000x3000 kuvia pitäisi pystyä olemaan auki muutamia kerrallaan. Riittääkö 2 GHz:n mallin tehot 1920x1200-reson kunnolliseen pyörittämiseen? Entä riittääkö Minissä puhti, jos hankin myöhemmin rinnalle toisen 1920x1200-reson näytön? Äääääh.