riston kirjoitti:Nyt on Apple Storessa hävinnyt "new" MB:n ja MBP:n päältä. Tarkoittaakohan se sitä, että uusi mini tulee...
Ehkä. Tai sitten ei. Toinen syy tuolle voi olla, että MacBookkien päivityksestä nyt vaan on kulunut määrätty aika, jonka jälkeen Apple ei enää viitsi muistuttaa asiasta.
Minulla oli tänään heikko hetki. Olin Suomenojan Gigantin Mac-hyllyllä ja mietin, pyydänkö myyjää kaivamaan 1,83GHz minin varastosta ja lähdenkö sen kanssa kotiin. 10 minuutin ajan hintalappua ja speksejä tuijottaessani en kuitenkaan saanut oikeutettua minin ostoa, sillä sehän on edelleen teknisesti lähes sama laite kuin yli 1,5 vuotta vanha MacBookkini. Okei, MacBookissani on 1,83GHz Core Duo ja minissä 1,83GHz Core 2 Duo, mutta silti. Kyllä kehityksen pitäisi kehittyä siinä määrin, että 1,5 vuoden jälkeen markkinoilla olisi jotain aidosti parempaa.
Eipä siinä, 1,83GHz minin tehot riittäisivät minun mediakeskuskäytössäni ainakin toistaiseksi ihan hyvin, mutta uudemmassa mallissa olisi vähän enemmän jerkkua tulevaisuutta ajatellen. Ja sitähän tulee kuitenkin tarvittua ennemmin tai myöhemmin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tietysti sekin on mahdollista että Apple muuttaa koko konseptin ja työntää uuteen miniin (tai Mac Nanoon) Atom-prosessorin, pienentää paketointia entisestään ym., mutta toivottavasti ei.