Mac mini, late 2009
-
Re: Uusi Mac mini tulossa?
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Ja ne hinnat ne hinnat... Jos on alkaen 599e niin jää kyllä kauppaan. 499e niin kaupat tulee.
iPhone 4 32Gb
-
Mac mini, late 2009
Viesti Kirjoittaja Macco »
Mielenkiintoisena uutuutena Mac mini with Snow Leopard Server, jossa optisen aseman tilalla on toinen kiintolevy.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
2,26 GHz, 160 GB: 549 e.honpsu kirjoitti:Ja ne hinnat ne hinnat... Jos on alkaen 599e niin jää kyllä kauppaan. 499e niin kaupat tulee.
2,53 GHz, 320 GB: 749 e.
2,53 GHz, Dual 500 GB, Snow Leopard Server: 949 e.
-
505,08e lähti karvalakki Lyyrastoresta juur äskön tilaukseen. Ei oikein maksanut vaivaa nopeempaa prossua laittaa mukaan, +160e. =FMacco kirjoitti:2,26 GHz, 160 GB: 549 e.honpsu kirjoitti:Ja ne hinnat ne hinnat... Jos on alkaen 599e niin jää kyllä kauppaan. 499e niin kaupat tulee.
2,53 GHz, 320 GB: 749 e.
2,53 GHz, Dual 500 GB, Snow Leopard Server: 949 e.
Annettakoon se 6euron heitto 499euroon Applelle anteeksi. =D
iPhone 4 32Gb
-
Re: Mac mini, late 2009
Viesti Kirjoittaja ztth »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Saas nähdä koska olohuoneen mini menee "rikki", jotta pääsee vaihtamaan...
-
Viesti Kirjoittaja Road Apple »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja (Mac)Gyver »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Kesän alussa? Nythän on jo talvi alkamassa. On kuitenkin aina niitä jotka ostavat koneen alle kuukautta ennen major päivityksiä.(Mac)Gyver kirjoitti:Että pitikin mennä ostamaan kesän alussa "nuhapumppu 2ghz" mini. Ei kai ole koskaan oikeaa aikaa ostaa macciä
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kertokaas tyhmälle mitä tuossa Leopard Server -versiossa tarpeellista kotikäyttöön tulee vai onko suunnattu täysin business käyttöön?Road Apple kirjoitti:Tuo 949€ serveri versio on todella mielenkiintoinen yllätys, 2x500 Gt kiintolevyt, 2.53 GHz prosessori, täydet 4 Gt muistia, Snow Leopard Server, hinta vain 949€- karvalakkiin hintaeroa on 400€, mutta erolle saa kyllä täyden vastineen.
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Mietippä nyt huviksesi kuinka paljon Apple saa opiskelijahintaisia tilauksia. Maksaisi aivan jumalattomasti jos niitä tilauksia alettaisiin syynäämään.Salmister kirjoitti:Pakkohan tuollainen on laittaa tulemaan. Miten menee tuo opiskelija alennus? Rekkasin itseni Lyyraan ja menin sen kautta verkkokauppaan. Vedin tilaksen loppuun asti ja hinta oli vielä tuo opiskelija hinta. Eikö nuo Applella tarkasta minun oikeutta alennukseen mitenkään? Olen kyllä oikeutettu alennukseen, mutta ihmetyttää.
Apple on JOSKUS tehnyt pistotarkastuksia, eli tyyliin varmaan joka tuhannes tai kymmenestuhannes tarkasteteaan, että onko siellä opiskelija oikeasti, mutta itse en ole KOSKAan kuullut, että keneltäkään olisi näin tehty... mutta jos joku menetelmä on, niin se on pistotarkastus.
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Eikös Lyyraan rekisteröityminen vaadi ylioppilaskuntaan kuulumista?Salmister kirjoitti:Pakkohan tuollainen on laittaa tulemaan. Miten menee tuo opiskelija alennus? Rekkasin itseni Lyyraan ja menin sen kautta verkkokauppaan. Vedin tilaksen loppuun asti ja hinta oli vielä tuo opiskelija hinta. Eikö nuo Applella tarkasta minun oikeutta alennukseen mitenkään? Olen kyllä oikeutettu alennukseen, mutta ihmetyttää.
-
Hmmm. Minäpä mietin... Varmaan melkein yhtä paljon kuin muutkin yritykset, jotka myyvät tuotteitaan/palveluitaan opiskelija alennuksella. Ensinmäinen paikka minulle, missä ei tarkasteta.Xaeron kirjoitti:Mietippä nyt huviksesi kuinka paljon Apple saa opiskelijahintaisia tilauksia. Maksaisi aivan jumalattomasti jos niitä tilauksia alettaisiin syynäämään.Salmister kirjoitti:Pakkohan tuollainen on laittaa tulemaan. Miten menee tuo opiskelija alennus? Rekkasin itseni Lyyraan ja menin sen kautta verkkokauppaan. Vedin tilaksen loppuun asti ja hinta oli vielä tuo opiskelija hinta. Eikö nuo Applella tarkasta minun oikeutta alennukseen mitenkään? Olen kyllä oikeutettu alennukseen, mutta ihmetyttää.
Apple on JOSKUS tehnyt pistotarkastuksia, eli tyyliin varmaan joka tuhannes tai kymmenestuhannes tarkasteteaan, että onko siellä opiskelija oikeasti, mutta itse en ole KOSKAan kuullut, että keneltäkään olisi näin tehty... mutta jos joku menetelmä on, niin se on pistotarkastus.
Mutta kiitos kuitenkin tiedosta.
Lainemies
-
Itse vain rekkasin niiden sivuilla itseni sinne. En kuulu kyllä oppilaskuntaan? Opiskelija olen kuitenkin.McPekkis kirjoitti:Eikös Lyyraan rekisteröityminen vaadi ylioppilaskuntaan kuulumista?Salmister kirjoitti:Pakkohan tuollainen on laittaa tulemaan. Miten menee tuo opiskelija alennus? Rekkasin itseni Lyyraan ja menin sen kautta verkkokauppaan. Vedin tilaksen loppuun asti ja hinta oli vielä tuo opiskelija hinta. Eikö nuo Applella tarkasta minun oikeutta alennukseen mitenkään? Olen kyllä oikeutettu alennukseen, mutta ihmetyttää.
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Kävin itse joskus Lyyran alkuaikoina tutkimassa sivuja ja nyt muistan että minun ongelmani oli, ettei kumpikaan yliopisto jossa olen kirjoilla, kuulu Lyyraan joten en päässyt rekkautumaan. Olen vain ajatellut että opiskelijastatus tarkastettaisiin kirjautuessa. Ilmeisesti siis ei tarkasteta.Salmister kirjoitti:Itse vain rekkasin niiden sivuilla itseni sinne. En kuulu kyllä oppilaskuntaan? Opiskelija olen kuitenkin.McPekkis kirjoitti:Eikös Lyyraan rekisteröityminen vaadi ylioppilaskuntaan kuulumista?Salmister kirjoitti:Pakkohan tuollainen on laittaa tulemaan. Miten menee tuo opiskelija alennus? Rekkasin itseni Lyyraan ja menin sen kautta verkkokauppaan. Vedin tilaksen loppuun asti ja hinta oli vielä tuo opiskelija hinta. Eikö nuo Applella tarkasta minun oikeutta alennukseen mitenkään? Olen kyllä oikeutettu alennukseen, mutta ihmetyttää.
Sen tiedän että Applelta suoraan tilatessa tarkastusta ei yleensä tehdä, kuten täälläkin on mainittu.
-
Viesti Kirjoittaja rantom »

-
Viesti Kirjoittaja Faari »
-
Viesti Kirjoittaja ef0p »
Prossun kellotaajuutta nostettu 2,0 -> 2,26Faari kirjoitti:Onko tuossa uudessa karvalakkimallissa siis mitään eroa edelliseen karvalakkiin, muuta kun että hinta on laskenut? Prossun nopeutta, näyttistä tms. päivitelty parempiin?
Kiintolevyn kapasitettia 120gt -> 160gt.
Muistia lisätty 1gb -> 2gb
Hintalaski 50€
Muutapa eroa en huomannut.
-
Viesti Kirjoittaja Faari »
No onhan sitä tuossakin jo aika lailla.. Täytyypä laittaa harkintaan, ellei kellään ole sitten myydä edullisesti käytettyä miniä, vink vinkef0p kirjoitti:Prossun kellotaajuutta nostettu 2,0 -> 2,26Faari kirjoitti:Onko tuossa uudessa karvalakkimallissa siis mitään eroa edelliseen karvalakkiin, muuta kun että hinta on laskenut? Prossun nopeutta, näyttistä tms. päivitelty parempiin?
Kiintolevyn kapasitettia 120gt -> 160gt.
Muistia lisätty 1gb -> 2gb
Hintalaski 50€
Muutapa eroa en huomannut.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja ztth »
-
Viesti Kirjoittaja HOV »
http://www.macminicolo.net/state2009.htmlFaari kirjoitti:Onko tuossa uudessa karvalakkimallissa siis mitään eroa edelliseen karvalakkiin, muuta kun että hinta on laskenut? Prossun nopeutta, näyttistä tms. päivitelty parempiin?
There is one thing to note that most people don't know. The Mac minis are officially sold and supported to use 4GB of RAM. However, with that last Mac mini firmware upgrade, they will now support 8GB of RAM. These new minis already have this firmware applied.
-
Mistäs tähän löytäisi halvimmat muistit 4GB / 8GB? DDR3 SO-DIMM?HOV kirjoitti:http://www.macminicolo.net/state2009.htmlFaari kirjoitti:Onko tuossa uudessa karvalakkimallissa siis mitään eroa edelliseen karvalakkiin, muuta kun että hinta on laskenut? Prossun nopeutta, näyttistä tms. päivitelty parempiin?
There is one thing to note that most people don't know. The Mac minis are officially sold and supported to use 4GB of RAM. However, with that last Mac mini firmware upgrade, they will now support 8GB of RAM. These new minis already have this firmware applied.
Tuohon ei mahdu isompaa kovalevyä kuin 2,5" optisen aseman tilalle? http://www.macminicolo.net/i_mini/2009miniserver/8.JPG
Sittenkun joku vielä valaisee, jotta Minissä on ilmeisesti kaksi sata -väylää ja niihin saa kiinni siten vain yhden kojeen per väylä?
iPhone 4 32Gb
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka