Moi
Olen ajatellut kyseistä konetta Macbook pron lisäksi joka on jo 4 vuotta vanha. Tuo iMac ei oikein kiinnosta sen näytön takia. Käytössä on tällä hetkellä hyvä Eizo josta ei ole tarkoitus luopua. Eli jaksaako mini pyörittää Lightroomia ja Photosoppia ja millä kokoonpanolla. Videoita ja pelaamista en harrasta.
Mac mini ja kuvankäsittely
Pienen ihmeen ystävät
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac mini ja kuvankäsittely
Viesti Kirjoittaja Kallu66 »
-
Re: Mac mini ja kuvankäsittely
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Osta se 2,5Ghz:n malli, missä on erillinen näyttis ja laita siihen itse 8GB muistia. +SSD ei olis pahitteeksi. Näin itse tein, luulis pyörivän.Kallu66 kirjoitti:Moi
Olen ajatellut kyseistä konetta Macbook pron lisäksi joka on jo 4 vuotta vanha. Tuo iMac ei oikein kiinnosta sen näytön takia. Käytössä on tällä hetkellä hyvä Eizo josta ei ole tarkoitus luopua. Eli jaksaako mini pyörittää Lightroomia ja Photosoppia ja millä kokoonpanolla. Videoita ja pelaamista en harrasta.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
iPhone 5S 16GB Silver iOS 7.0.3
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja vaitsa »
Itselläni minin 2.3 Ghz:n malli 8GB muistilla. Lightroom ja Elements toimii ainakin perusjutuissa hienosti. Filttereitä käytettäessä joutuu venaileen mut ei ole kokemusta miten toimii "teho" koneissa. Kumpikin ohjelma on aina samaan aikaan päällä ja konetta en käynnistele uudestaan juurikaan.
-
Viesti Kirjoittaja Kallu66 »
Eikö noi filsut ja suodattimet aiheuta jo pientä viivettä vähän kaikissa koneissa, pois lukien todelliset tehomyllyt , mutta niiden hintakin on jo jotain aivan muuta. Kyselin myös etukäteen tulevien iMaccien päivityksistä. Jotain muutoksia on tietenkin tulossa kuten aina,mutta kiiltävä näyttö melko varmaan jatkossakin. Hieman sais Applelta olla enemmän vaihtoehtoja valokuvaajille.
-
Viesti Kirjoittaja Toope96 »
-
Viimeksi muokannut Toope96, 9.1.2016 klo 22.18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Riku7 »
Mulla oli iMac pitkään, sen näyttö alkoi mennä sitten vanhuuttaan raidalliseksi joten ostin siihen ulkoisen Eizon, jonka jälkeen hyvin pikaisesti iMacin HDMI-ulostulo kosahti eli piti sitten ostaa vielä Mac Mini jotta saan Eizon käyttöön kun kuvahommia teen, iMac siirtyi musakoneeksi.
Täällä hyrrää 2.4Ghz Intel Core 2 Duo ja 4Gt RAMia ja hyvin on uusi Photoshop pyörinyt! Suuremmat ongelmat mulla oli käyttöjärjestelmän kanssa! Lion ei ainakaan aluksi näyttänyt tukevan Photoshoppia pätkääkään ja jäätyili ihan käyttikseen liittyvistä syistä (jotain tukea poistui Lionissa verrattuna edelliseen), mutta nyt mulla ei ole ollut hetkeen jäätyilyongelmia senkään kanssa eli taisivat päivittää tuon ongelman pois päiväjärjestyksestä. Voin suositella tätä comboa!
Täällä hyrrää 2.4Ghz Intel Core 2 Duo ja 4Gt RAMia ja hyvin on uusi Photoshop pyörinyt! Suuremmat ongelmat mulla oli käyttöjärjestelmän kanssa! Lion ei ainakaan aluksi näyttänyt tukevan Photoshoppia pätkääkään ja jäätyili ihan käyttikseen liittyvistä syistä (jotain tukea poistui Lionissa verrattuna edelliseen), mutta nyt mulla ei ole ollut hetkeen jäätyilyongelmia senkään kanssa eli taisivat päivittää tuon ongelman pois päiväjärjestyksestä. Voin suositella tätä comboa!
• MacPro5,1 2 x 2,4 GHz 6-Core Intel Xeon • iMac G4 1Ghz 17" • iBook G3 blueberry clamshell •
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka