macleka kirjoitti:Itse olen nyt muutaman päivän opetellut tuolla magic trackpadilla ja se tuntuu kätevältä tietyissä jutuissa mutta kyllä pakko on sanoa että kaipaan omaan tarpeeseeni ehkä hitusen enemmän perinteistä hiirtä tarkkuutensa ansiosta. Isolla pieniin kohteisiin kuten avoimen ikkunan sulkeminen x-painikkeesta on vaan yksinkertaisesi liian vaikea osua. Jokainen joka käyttää läppäriä pelkän ohjauslevyn avulla ilman hiirtä, ymmärtänee mistä puhun. Se missä taas tuo on kätevä on nuo zoomaustominnot, kieritykset, kolmen ja neljän sormen eleet jne jne. Isolla näytöllä esimerkkinä uutisten tekstit on hemmetin pienellä niin silloin trackpadin zoomaus ele on hyvä ja kätevä. Nyt en edes muista miten muilla hiirillä tuo zoomaus onnistuukaan vai onnistuuko? Toinen asia mikä mietityttää niin kuinka hyvä on muiden kuin Applen hiirien kantavuus? Itselläni on sohvalta minimacciin tuollaiset 5m.
Olisiko jollakin heittää vinkkiä HYVÄSTÄ ja etenkin hyväksi koetusta hiirestä jonka kantama riittää ja jossa tuo zoomausele onnistuu nettisivuja selailtaessa kädenkäänteessä?
Onko sinulla siellä sohvan tuntumassa joku tasainen pinta jossa hiiri toimii kunnolla?
Hiireen kuin hiireen, jossa on enempi nappeja kuin tarvitset peruskäyttöön, voit säätää jotkut napeista zuumaamaan. Joko hiiren omilla ajureilla, tai jos sellaisia ei ole, niin erillisellä ohjelmalla.
Lisäksi eri selaimiin voi asentaa plugineita joilla saa tehtyä eleitä. Esim. hiiren oikea nappi pohjaan ja vetää viivan johonkin suuntaan voi olla eteen/taakse/kiinni jne.
Omakohtaista kokemusta ei ole, kun olen käyttänyt vain langallisia (edit: sanoin ensin vahingossa langattomia...) hiiriä viime vuodet, mutta Razer Orochi olisi ehkä tutustumisen arvoinen. Minulle kaikkien Razerin hiirten tuntuma on ollut erittäin hyvä.