Olen katsellut ja varmaankin ostamassa Mac minin, miten paljon nuihin "hertseihin pitää tuijottaa" onko niillä paljon eroa
käytännössä, kertokaas mielipiteenne asiasta?
Jos kahdesta olisi valittava niin mihin itse päätyisitte ja päivityksien kannalta onko toinen pitkäikäisempi, en kuitenkaan ole heti 1 tai 4 vuodenkaan päästä konetta vaihtamassa jos ei todella ole pakko .
1.
Apple Mac mini 500 Gt
1,4 GHz dual-core Intel Core i5 -prosessori
4 Gt 1600 MHz DDR3 SDRAM
529,90 €
2.
Apple Mac mini 1 Tt
2,6 GHz dual-core Intel Core i5 -prosessori
8 Gt 1600 MHz DDR3 SDRAM
769,90 €
Mielipiteitä ja suoraa palautetta, kiitos
1,4 GHz vai 2,6 GHz Mac mini
Pienen ihmeen ystävät
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
1,4 GHz vai 2,6 GHz Mac mini
Viesti Kirjoittaja macson »
-
Re: 1,4 GHz vai 2,6 GHz Mac mini
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Muisti on uusissa Mineissä juotettu kiinni emolevylle, eikä sitä voi jälkikäteen lisätä. Valitse siksi heti ostaessa riittävästi keskusmuistia. On melko varmaa, että neljän vuoden päästä 4 Gt RAM ei riitä yhtään mihinkään. Pyörivä kiintolevykään ei mielestäni ole enää tätä päivää, suosittelen Fusion Drive optiota.
Noin muuten yllättävän vähän on tehoissa, eli GeekBencheissä, eroa Mac Mini -mallien välillä.
Henkilökohtaisesti itse ostaisin mieluummin käytetyn i7 2012 -mallin kuin minkään noista uusista Mineistä. Toki käytetyissä on aina riskinsä, versus uusissa on takuu.
Noin muuten yllättävän vähän on tehoissa, eli GeekBencheissä, eroa Mac Mini -mallien välillä.
Henkilökohtaisesti itse ostaisin mieluummin käytetyn i7 2012 -mallin kuin minkään noista uusista Mineistä. Toki käytetyissä on aina riskinsä, versus uusissa on takuu.
-
Viesti Kirjoittaja omenakonsultti »
Jos Miniä ei ole pakko ostaa heti voi olla järkevämpää odottaa joitakin kuukausia, huhujen mukaan Apple saattaa julkaista uuden Minin lähitulevaisuudessa.
Jos Mini on pakko ostaa heti 2.6 malli on järkevämpi vaihtoehto hinta/nopeussuhteeltaan. Itse ostaisin mieluummin käytetyn i7 2012 mallin jos sellaisen löytää järkevällä hinnalla, 2014 mallien julkaisun jälkeen 2012 mallien hinnat ovat olleet pilvissä koska 2014 malleissa on useita huonoja puolia mm. hitaampi prosessori, heikko päivitettävyys yms.
Jos Mini on pakko ostaa heti 2.6 malli on järkevämpi vaihtoehto hinta/nopeussuhteeltaan. Itse ostaisin mieluummin käytetyn i7 2012 mallin jos sellaisen löytää järkevällä hinnalla, 2014 mallien julkaisun jälkeen 2012 mallien hinnat ovat olleet pilvissä koska 2014 malleissa on useita huonoja puolia mm. hitaampi prosessori, heikko päivitettävyys yms.
Apple tukipalvelua Pirkanmaalla, koulutusta ja tietokonsultointia.
http://www.omenakonsultti.fi
http://www.omenakonsultti.fi
-
Juu, ei tässä niin kiirettä ole ostaa, mietinkin että milloinkahan niitä uusia Mac minejä tulee.
Tosiaan, viimeisimmät on 2014 mallin minit.
Olen kyllä katsellut iMacejakin, ihan hurjaksi menee.....katsellessa koneet vaan kallistuu..parempaan ja parempaan malliin
Tosiaan, viimeisimmät on 2014 mallin minit.
Olen kyllä katsellut iMacejakin, ihan hurjaksi menee.....katsellessa koneet vaan kallistuu..parempaan ja parempaan malliin
-
Viesti Kirjoittaja nikusa »
Saiko tuohon 1,4 gigahertsiin malliin optiona SSD:tä?
Jos ei, niin osta ehdottomasti sellainen johon sen saa ostohetkellä konfiguroitua. Niin ja 8GB muistia.
Hintaahan tuollaiselle toki tulee, mutta SSD:n myötä pysynee käyttökelpoisena suorituskyvyn osalta pitempään.
Jos ei, niin osta ehdottomasti sellainen johon sen saa ostohetkellä konfiguroitua. Niin ja 8GB muistia.
Hintaahan tuollaiselle toki tulee, mutta SSD:n myötä pysynee käyttökelpoisena suorituskyvyn osalta pitempään.
-
Milloinkahan muuten ilmestyy uudet Mac minit, onko kellään jotain tietoa...sisäpiiritietoa?
-
Viesti Kirjoittaja jani73 »
-
-
En ole ostanut vielä kumpaakaan, odottelen niitä uusia 2016 Mac mini malleja, mutta olen kyllä vertaillut myös iMaceja ja olen jo melkein kallistumassa iMacin puoleen, siinä tulee koko paketti ...mutta ensin haluan nähdä uudet minit.
Tulin siihen tulokseen että kun ostan niin ostan ja "sijoitan" sitten KUITENKIN kerralla vähän parempaan malliin.. uuteen.
Löytyyhän minulta jo ennestään 2007 Intel Core 2 Mac mini, mutta jo pitemmän aikaa ollut pelkkä PC "windooous" käytössä, vanhakone tämäkin.
En ole ollut oikein "ajan hermolla" näistä koneista.....nyt alkoi piiiitkästä aikaa taas kiinnostamaan.
Tulin siihen tulokseen että kun ostan niin ostan ja "sijoitan" sitten KUITENKIN kerralla vähän parempaan malliin.. uuteen.
Löytyyhän minulta jo ennestään 2007 Intel Core 2 Mac mini, mutta jo pitemmän aikaa ollut pelkkä PC "windooous" käytössä, vanhakone tämäkin.
En ole ollut oikein "ajan hermolla" näistä koneista.....nyt alkoi piiiitkästä aikaa taas kiinnostamaan.
-
Onko kokemuksia verkkokaupoista Varimport.fi ja Mustapekka.fi ?
Näyttää ainakin asiallisilta paikoilta....sivuilta ?
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Molemmista on. Ihan asiallisia. Erityisesti Varimportista olen aina saanut hyvää kohtelua ja palvelua.macson kirjoitti:Onko kokemuksia verkkokaupoista Varimport.fi ja Mustapekka.fi ?
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka