sit Mac Mini.
Sain duunista oman vanhan duunijuhdan, G4:en halavalla. Ajatteli ensin että tuostapa sukulaisille oiva kone tooodella vanhan iMacin tilalle (käyttis 9). Mutta asensin siihen sit Pantherin, kiitti Applefarmer ongelmien (osittain[;)]) ratkomisista! Mieleen tulikin että pidämpä tämän sittenkin itsellä ikääkuin "serverinä" tms. Webissä surffas oikein jees, mutta Photari ja Nikonin ohjelmat takkus huomattavasti. Sitten iMacin (G5) näyttö rupes oikutteleen!!?? Huoltoon! Onneks takuuta jäljellä.
No ei tolla G4 400Mhz:lla oikein pärjää korjausajan yli.... mieleen juolahtaa Mac Mini! Pärklee, siinä hyvä "kakkoskone" yön yli nukuttua idea tuntuu edelleen hyvältä, himo kasvaa, olihan hommannut näytönkin vanhan G4:n kaveriksi....
Tadaa tässä se nyt pyörii, ja frouvan siskolle menee vanha G4... rupes jotenki tuntumaan ATK tuki OS 9:llä tuskatuttavalta, enhän mä muista siitä mitään enää....
Voilá... tässä sitä nyt ollaan
PS saimpas viimein polttavan DVDn!!![H][H][H][H]
Tulipa hankittua...eräänlainen switch story(?)
Pienen ihmeen ystävät
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tulipa hankittua...eräänlainen switch story(?)
Viesti Kirjoittaja since86 »
-
Re: Tulipa hankittua...eräänlainen switch story(?)
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Onnea uuden Minin johdosta!
Itse olen miniä käytellyt helmikuusta saakka. Kone on ollut vaan yllättävän mukava kapistus, mistä johtuen sen käyttö on vaan lisääntynyt ja levinnyt aivan uusille alueille. En ois osannut miniä tilatessa ajatellakaan, että hurahdan vielä videoitakin editoimaan. [:O] Olihan se kiva katsella ekaa kertaa omaa DVD:tä seinältä...![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Webbisivujakin pitäis opetella tekemään kun parempi puolisko vaatii... Meillä muuten on puhuttu jo iBookin hankkimisesta toiseksi koneeksi kun Mini on liian varattu. Että ei taida tämä Mac ura halvaksi tulla... [:^)]
Itse olen miniä käytellyt helmikuusta saakka. Kone on ollut vaan yllättävän mukava kapistus, mistä johtuen sen käyttö on vaan lisääntynyt ja levinnyt aivan uusille alueille. En ois osannut miniä tilatessa ajatellakaan, että hurahdan vielä videoitakin editoimaan. [:O] Olihan se kiva katsella ekaa kertaa omaa DVD:tä seinältä...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Webbisivujakin pitäis opetella tekemään kun parempi puolisko vaatii... Meillä muuten on puhuttu jo iBookin hankkimisesta toiseksi koneeksi kun Mini on liian varattu. Että ei taida tämä Mac ura halvaksi tulla... [:^)]
-
Viesti Kirjoittaja since86 »
Juu ei se tule, halvaksi nimittäin...![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Muuten, milläs editoit videoita? Ihan iMovielleko? Pyöriikö hyvin Minissä?
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Muuten, milläs editoit videoita? Ihan iMovielleko? Pyöriikö hyvin Minissä?
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Juu ihan iMoviessa. Klippien tuonti iMovieen ja kääntö DV muotoon kestää tovin, mutta sitten itse editointi toimii kyllä jouheasti.
Moniajo tuntuu toimivan hyvin, joten koneella voi vaikkapa surffailla samaan aikaan kun iMovie konvertoi videota DV muotoon, ilman että tulee tahmaavaa tunnetta. Joten ihan tyytyväinen olen ollut.
Moniajo tuntuu toimivan hyvin, joten koneella voi vaikkapa surffailla samaan aikaan kun iMovie konvertoi videota DV muotoon, ilman että tulee tahmaavaa tunnetta. Joten ihan tyytyväinen olen ollut.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka