Miten Miniin Mikki?
Pienen ihmeen ystävät
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten Miniin Mikki?
Viesti Kirjoittaja Sinnis »
Uusi Minini (1 GT muistia) on muuten upea, mutta kyllä ainakin noissa isommissa downloadeissa tuntuvasti hitaampi kuin keskitehoinen pc:ni. Ei se kauheasti häiritse, mutta kannattaisiko muistia vielä lisätä? Onks kallista?
Toinen, isompi ongelma: Miten siihen saa mikin Skypeä varten??
t. Macciin aika tavalla hurahtanut vanha pcläinen mac-noviisi
Toinen, isompi ongelma: Miten siihen saa mikin Skypeä varten??
t. Macciin aika tavalla hurahtanut vanha pcläinen mac-noviisi
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Miten Miniin Mikki?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mlläs tavalla muisti taas vaikuttikaan downloadauksen nopeuteen? Eikös se ole enemmänkin kiinni yhteyden nopeudesta?Sinnis kirjoitti:Uusi Minini (1 GT muistia) on muuten upea, mutta kyllä ainakin noissa isommissa downloadeissa tuntuvasti hitaampi kuin keskitehoinen pc:ni. Ei se kauheasti häiritse, mutta kannattaisiko muistia vielä lisätä?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
TOMMI K: Kertoisitko tarkemmin, millainen se headset on, mistä netistä löydän? Mulla on kokemusta vain bluetooth-kuulokkeesta puhelimen kanssa, enkä nyt oikein tajuu...?? 
Repe: Saattaa tosiaan olla, että kuvittelin vain latauksen hitauden??? Sama oli kyllä dvd:ltä siirron kanssa; mutta voi olla kuvittelua? Mutta muistin lisäys ei imeisesti asiaan vaikuta.
Mä olen tykästynyt Firefoxiin; mitens Safarin ystävät: miks se on paras? '[:)]

Repe: Saattaa tosiaan olla, että kuvittelin vain latauksen hitauden??? Sama oli kyllä dvd:ltä siirron kanssa; mutta voi olla kuvittelua? Mutta muistin lisäys ei imeisesti asiaan vaikuta.
Mä olen tykästynyt Firefoxiin; mitens Safarin ystävät: miks se on paras? '[:)]
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ei se muisti netistä lataamiseen vaikuta, mutta sen sijaan lähiverkossa nopeaan siirtoon vaikuttaa kaapelointi, mahdollinen langaton verkko ja koneiden tehot.Sinnis kirjoitti:Repe: Saattaa tosiaan olla, että kuvittelin vain latauksen hitauden??? Sama oli kyllä dvd:ltä siirron kanssa; mutta voi olla kuvittelua? Mutta muistin lisäys ei imeisesti asiaan vaikuta.
DVD:ltä kopioimiseen vaikuttaa aseman nopeus erilaisten levyformaattien ja -laatujen kanssa, ei muisti juuri lainkaan.
Safari on tosi mäkkimäinen selain kaikin puolin, nopeakin vielä. Mut ehkä liikakin yksinkertaisuus ja heikompi muokattavuus tulee siitä samasta syystä mukana.Sinnis kirjoitti:Mä olen tykästynyt Firefoxiin; mitens Safarin ystävät: miks se on paras? '[:)]
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Tässä linkki:Sinnis kirjoitti:TOMMI K: Kertoisitko tarkemmin, millainen se headset on, mistä netistä löydän? Mulla on kokemusta vain bluetooth-kuulokkeesta puhelimen kanssa, enkä nyt oikein tajuu...??![]()
http://nokia.fi/lisalaitteet/bh800/
Pikaisen kokeilun perusteella toimii hyvin, eikä ääni kierrä niin kuin ensimmäisen sukupolven BT headseteissa. Tosin, jos sulla on jo joku aikasempi BT malli olemassa, niin sekin kyllä pelittää Minin kanssa.
Tämä toki edellyttää että Ministä löytyy Bluetooth, mutta se taisi olla nykyisin jo vakiona kaikissa malleissa.
-
Mikki Skypeen
Multa löytyi nkian BT HF HS-26W kuuloke, jonka otin Skypen kuulokkeeksi ja mikiksi.
Mutta ääni kiertää aika hankalasti; mistä se johtuu?
Onko noissa bt-headseteissä eroja? Mistä tiedän, millaisen hommaan?
Tommi K kertoi että Nokian BH800 pelaa hyvin eikä kierrätä ääntä. Millai se eroaa tästä
mun laitteesta; kannattaako ostaa siis tuo BH800? Käytttäisin kyllä Skypeä.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)

Onko noissa bt-headseteissä eroja? Mistä tiedän, millaisen hommaan?
Tommi K kertoi että Nokian BH800 pelaa hyvin eikä kierrätä ääntä. Millai se eroaa tästä
mun laitteesta; kannattaako ostaa siis tuo BH800? Käytttäisin kyllä Skypeä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Mikki Skypeen
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Eihän headsetin kaa voi ääni kiertää, kun tuleva ääni ei lainkaan kuulu mikkiin vaan menee suoraan vaikkuun...?Sinnis kirjoitti:Multa löytyi nkian BT HF HS-26W kuuloke, jonka otin Skypen kuulokkeeksi ja mikiksi.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
-
Ei se minustakaan voi kiertää, mutta tulos on kuitenkin tämä, kun soitan parille kaverilleni, jotka molemmat käyttävät koneen kaiuttimia ja koneeseen suoraan liitettävää mikkiä: minä kuulen puheeni toistona n. sekunnin viiveellä, siis siitä bt-headsetistäni!!???? Voiko hommaan vaikuttaa se, että toinen osapuoli ei käytä bt:tä vaan koneensa kaiuttimia ja koneeseen liitettävää mikkiä (korvissa siis korkeintaan vaikkua??)
Pitäiskö kaverin vaan siirtää kaiuttimensa kauemmas mikistään?
Pitäiskö kaverin vaan siirtää kaiuttimensa kauemmas mikistään?
-
-
Viesti Kirjoittaja kide- »
Minä itse tökkäsin miniini kiinni joutavaksi jääneen Pleikkari2:n usb-mikin, joka tuli Singstarin mukana. Se on piilossa monitorin alla ja äänenlaatu on varsin mainio. Pleikkarin eyeToy-kamera toimi myös mikrofonina, mutta mussukkani sosialisoi sen webcamiksi Windows läppäriinsä..
-
Re: Mikki Skypeen
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Kyllä se voi kiertää jos headsetin mekaniikka vuotaa ääntä, kuten monissa ensimmäisen sukupolven BT headseteissa kävi. Tällöin headsetin ääntä ei voinut pitää kovin kovalla.Repe Ruutikallo kirjoitti: Eihän headsetin kaa voi ääni kiertää, kun tuleva ääni ei lainkaan kuulu mikkiin vaan menee suoraan vaikkuun...?
Tosin jos vastapuoli käyttää koneen kaiuttimia ja mikkiä kierto tulee todennäköisesti sieltä. Jos käyttää läppärin sisäistä mikkiä tai pöydällä olevaa mikkiä ei ääniä voi pitää kovin kovalla.
-
Re: Miten Miniin Mikki?
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Itselläni on Logitech USB pöytämikrofoni. Labtec myy myös samaa mikrofonia omalla nimellään (tai tiedä onko tuo Logitechin oma tuotos vai ei).Sinnis kirjoitti: Toinen, isompi ongelma: Miten siihen saa mikin Skypeä varten??
Tietty jos ei halua että ääni kiertää pitää sinulla olla korvakuulokkeet ( tämä pitää olla kummallakin osapuolella ettei ääni lähde kiertämään).
Logitech USB kuulokkeita ja mikrofoneja voi tiirailla osoitteessa:
http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... egoryid=72
Bluetooth Headset minulla on huonoja kokemuksia ( tullut kahta kallista merkkiä kokeiltua ja kummassakin ääni oli todella huonolaatuista jos sitä vertaa USB mikkiin/kuulokkeisiin). Bluetooth 1.2 laitteissa näyttää olevan tuo nopeus niin alhainen ettei sillä kyetä siirtämään kovinkaan laadukasta ääntä. Ehkä tulevaisuudessa Bluetooth 2.0 voi auttaa asiaan mutta näillä näkymin Bluetooth kuulokkeita käyttää korkeintaan matkapuhelimissa.
Täällä on jo puhuttu Bluetooth Headsetttien laadusta ja kyllä näyttää olevan niin ettei se merkkiä vaihtamalla paremmaksi muutu.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Tähän hieman liittyen. Mitenhän sais SonyEricsson K750i kännykän toimimaan esim. Skype luurina? Onko ylipäätään mahdollista? Mun Mac minissä on BT ja järjestelmäkuvaus kertoo BT-tiedoissa, ton kännykän kohdalla mm. "HF Voice Gateway" -toiminnon olevan käytettävissä.
Heräs vaan kysymys, pystyiskö tota kännyä siis käyttämään eräänlaisena nettipuhelimena? Siinä kun olis viel uudempi Sinihammas (2.0).
- Jasca -
Heräs vaan kysymys, pystyiskö tota kännyä siis käyttämään eräänlaisena nettipuhelimena? Siinä kun olis viel uudempi Sinihammas (2.0).
- Jasca -
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka