Miten nopeata konetta MACillä vaatii noiden MKV tiedostojen purku?
Varmaan riippuu kodekista, mutta itse olen koittanut tuloksetta avata x264 pakattua 720p kuvaa. VLC playeri on aivan toivoton avaaja ja Mplayer avaa sentään kuvan "hidastettuna". VLC osaa kertoa minulle, että koneeni on liian hidas. Kone on PowerBook G4 1,5GHz.
Lähinnä kiinostaisi tieto, että jaksaako esim. MiniMac 1,66GHz core duo toistaa näitä tiedostoja. Aikaisemmimssa tiedusteluissa olen saanut selville, että Core2Duo 2GHz jaksaa näitä tiedostoja avata.
Varmasti joku teistä katselee esim. Lostin 3. tuotantokutta HD:na, joten auttakee.
Matroska, eli MKV tiedostojen purkaminen?
Pienen ihmeen ystävät
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Matroska, eli MKV tiedostojen purkaminen?
Viesti Kirjoittaja Iletys »
-
Re: Matroska, eli MKV tiedostojen purkaminen?
Viesti Kirjoittaja wec »
Matroska ei itse asiassa ole pakkausformaatti vaan ns. container kuten avi tai mov.Iletys kirjoitti:Miten nopeata konetta MACillä vaatii noiden MKV tiedostojen purku?
Jaksaa. x264 pakatut videot vaativat suurin piirtein yhtä paljon tehoa kuin H.264 pakatut videot. Uusimmat versiot MPlayerista ja VLC:stä saattavat tuoda jonkin verran lisää nopeutta, mutta eivät tarpeeksi sinun koneellesi.Iletys kirjoitti:Lähinnä kiinostaisi tieto, että jaksaako esim. MiniMac 1,66GHz core duo toistaa näitä tiedostoja.
PowerBook G4 1,5GHz toistaa hyvin Divx pakattua 720p kuvaa. Jos sinulla on mahdollista ladata videot Divx-muotoisena, niin suosittelen sitä. Lostin kolmas kausi on saatavilla ainakin Xvid pakattuna 540p formaatissa (960x540).
-
Mulla toimii huomattavasti paremmin nuo ei Matroska containerit. Mutta nekin pyörivät hieman tökkien. Kovalevy on kyllä tarpeeksi nopea. Eli Nykyinen kone on ainakin liian hidas.
Mutta onko sulla varmaa tietoa tuosta Mini Macin intel versiosta, että se siis jaksaa pyörittää nuo kaikki HD:t? Jaksaako 1080p kokoa?
Mutta onko sulla varmaa tietoa tuosta Mini Macin intel versiosta, että se siis jaksaa pyörittää nuo kaikki HD:t? Jaksaako 1080p kokoa?
-
-
1080p
Viesti Kirjoittaja tjm »
En ole ekstensiivisesti testaillut eri pakkaustapoja, mutta Applen Quicktime HD-trailerit tuntuivat satunnaisotannalla pyörivän, samoin tuolta löytyvä 815MB 1080p HD-versio (.AVI) pyöri ongelmitta. (Ja luonnollisesti x264-pakattu 720p toimii mukisematta)Iletys kirjoitti:Mutta onko sulla varmaa tietoa tuosta Mini Macin intel versiosta, että se siis jaksaa pyörittää nuo kaikki HD:t? Jaksaako 1080p kokoa?
Lisäksi EyeTV:llä katsottuna HD1-kanavan 1080p MPEG2-stream pyörii, mutta se nyt menee kai jo vähän tämän ulkopuolelle.
Vähän aihetta sivuten, niin omia laitteitaan ja katseluetäisyyksiä miettien voi pähkäillä onko 1080p:lle "oikeasti" edes tarvetta. Jollekin(/monille?) varmasti onkin, itselleni sitävastoin nykyisellään 720p riittää mainiosti.
http://www.carltonbale.com/wp-content/u ... _chart.png
Jos tulkitsen tuota oikein niin esim. reilu 2m (7ft) etäisyydeltä 1080p hyöty alkaa näkymään 37" näytöstä ylöspäin ja täyden hyödyn 1080p:stä tuolta etäisyydeltä saa kun näytön koko lähestyy 60".
Ja kääntäen, jos katsoo esim. 32" LCD:tä kauempaa kuin 2m, niin 1080p:stä ei ole mitään hyötyä 720p:hen verrattuna.
Toki esim. kultakorvat sitten kuulevat eron äänessäkin riippuen töpselin asennosta ja ovatko sähköjohdot kullattuja vai eivät, ehkä samoin myös kuvan kanssa.
MBP 15" 2.4GHz i7 8GB 120GB SSD (ForceGT)
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
-
Asiaa tuo on, mutta pointti mulla tuon 1080 kuvan kanssa on se, että voisi ostaa mac minin mikä pyörittäisi videoklippejä seuraavat vaikka 3-4 vuotta. Varmaan parin vuosden sisällä hankin fullHD töllön, niin ompahan sitten siitäkin iloa sille joka istuu naama ruudussa kiinni.
No siis käytännössä asia menee niin, että vuoden päästä on sellainen kodekki käytössä johon tarvitaan taas uusi prosessori. Niin ja sitten tulevat 2K ja 4K kuva.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
No siis käytännössä asia menee niin, että vuoden päästä on sellainen kodekki käytössä johon tarvitaan taas uusi prosessori. Niin ja sitten tulevat 2K ja 4K kuva.
-
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Matroska-muotoiset x264 videot vaativat jostain syystä enemmän tehoa. x264 pakattu avi pyörii yhtä nopeasti kuin Applen H.264 trailerit, mutta 1080p matroska-videoihin en ole törmännyt.D kirjoitti:Mulla pyörittää ainakin tää kone (katso signature) applen sivuilta 1080 elokuvatrailereita tökkimättä yhtään.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka