Olen siirtynyt käyttämään iPhone 16 Prota nettivideoiden tekoon asiakkaille. iPuhelimen laatu on herrvorragend, Sennheiserin mikki toimii upeast ja Blackmagicin ilmainen kamerasofta on kertakaikkisen mainio.
..mutta mutta: pullonnkaulaksi minulla on muodostunut videoiden siirto. Justiinsa siirtelen 16 videopätkää ja Kuvat -ohjelman kautta synkkaamalla ja onhan tämä ihan hanurista; tämmöstä nautintoa tää taas on; hiiidasta ja epävarmaa:
Pakko olla joku järkevämpi ja nopeampi tapa. Onko kellään kokemusta videoiden tallentamisesta ulkoiselle medialle?
Itse olen käyttänyt iCloudin rinnalla Dropboxia - Dropboxissa on valinta kuvien ja videoiden automaattisesta siirrosta taustalla Dropboxin 'Camera Uploads' hakemistoon. En osaa sanoa on käytössä sen vikasietoisempi protokolla kuin Applellakaan mutta ainakin se on eri menetelmä.
homenamsi kirjoitti: ↑30.3.2025 klo 11.20
Itse olen käyttänyt iCloudin rinnalla Dropboxia - Dropboxissa on valinta kuvien ja videoiden automaattisesta siirrosta taustalla Dropboxin 'Camera Uploads' hakemistoon. En osaa sanoa on käytössä sen vikasietoisempi protokolla kuin Applellakaan mutta ainakin se on eri menetelmä.
Thanks. BM Camera for iOS -apissa onkin suora jako Dropboxiin. Mutta se oli ihan hirmuisen hidas kokeillessani..
Ilmeisesti siirtoprotokollassa on vahvasti redundanssia - hitaus voi johtua myös heikosta siirtoyhteydestä, jolloin paketteja joudutaan jatkuvasti uudelleenlähettämään.
Langallinen siirto on varmasti paras, jos hidas taustatoiminto ei sovi tilanteeseen.
Jostain luin, että iPhone 16 Pron olisi 35 MB/s. Blackmagicin kodekki vie takuulla karseasti. Joku tuollainen Satechin kaltainen voisi olla hyvä, vaikka sille ei onnistukaan tallentamaan suoraan muistikortille kuvaamansa videot..
Kiitos tästä, mutta pidän iPhonen videokamera-appia enemmän tuosta Blackmagicin applikaatiosta.
Sennheiserin mikorofonit toimivat sen kanssa 100% varmasti joka kerta ja iPhonen kameran kanssa ihan miten sattuu. Blackmagicissa voin myös tarkkailla ja säätää audio gainia suoraan äänenvoimakkuuden indikaattorista, joka on koko ajan näkyvissä.
Olikin hyvä tutoriaali; näyttää tunnistavan iPhone liitetyn USB-C SSD:n automaattisesti ja tallentavan sille. Blackmagicille täytyy kertoa, 8 minuutin kohdalta etiäpäin:
Hyvin toimii vaikka Apple Login tallentaminen CFastille muistikortin lukijan kautta sekä iPhonen omalla kamera -apilla, mutta Blackmagilla paremmin! Oh. Jälkimmäisellä pystyy katselemaan videot, Kamera apilla ei.
CFast ei ole vaihtoehto, koska korttilukijan johto on hervoton ja pistoke kummallinen, niin ei saa lyhyempää johtos. Tilasin Angelfire:n Magsafe SDHX -version, jossa lyhyt johto ja jonka saa puhelimeen kiinni makneetilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hankin tuon Angelbird Kondor Blue SD Recoding Modulen, vaan eipä lähtenyt tulille. Laite on näpsäkän kokoinen ja oloinen, mutta se ei juurikaan auta, kun ei "tallennusmoduliin" asetettu muistikortti yhdisty sen enempää iPhone 16 Prohon kuin Macbookiinkaan, ei millään muistikortilla tai välijohdoilla.
Mitään led-valoa laitteessa ei ole kertomassa toiminnasta/toimimattouudesta. Suoraan pakkauksesta otettu laite ei siis yksinkertaisesti toimi mitenkään. Toimimattomuuden lisäksi laitteen suunnittelussa on sekin huti, että todella nafti USB-C -piuha ei salli esimerkiksi minkäänlaisen rigin käyttöä. Sinänsä näppärää MagSafea voi käyttää "tallennusmodulin" kanssa vain, jos kuvaa videoa ilman mitään lisävarusteita. Tai sitten on hankittava pidempi johto.
Tavallisella Sandiskin muistikortinlukijalla toimii kaikki. Sillä mentiin eilen ja tänään!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.