Yllättävän helposti iPhonen saa tilttiin tehokäytöllä. Esimerkiksi asentelemalla App Storesta löytyviä sovelluksia kasapäin kiilto silmissä (uuden käyttäjän ongelma) tai sitten jos synkkauksessa menee jotain solmuun. Itse unohdin poistaa iPhonen iTunesista sillä eject painikkeella ja seurauksena (vaikka synkkaus oli päättynyt) kaikki asennetut sovellukset lakkasivat toimimasta. Omaan piikkiinhän tuo meni, mutta eivät muut iTunesia hyödyntävä laitteet ole moisesta koskaan ottaneet itseensä. Onneksi resetointi ja palautus on tehty iPhonessa suhteellisen helpoksi.
Vaikka tuli kirjoitettua kriittisen sävyyn niin itse konseptista tai laitteen toimivuudesta ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Mainitut ongelmat koskettavat oikeastaan kaikkia älypuhelimia, joten ei iPhone mikään poikkeus ole. Mitä enemmän iPhonea olen käyttänyt niin sitä paremmalta käyttöliittymä ja laite tuntuvat.
veppis kirjoitti:Itse unohdin poistaa iPhonen iTunesista sillä eject painikkeella ja seurauksena (vaikka synkkaus oli päättynyt) kaikki asennetut sovellukset lakkasivat toimimasta. Omaan piikkiinhän tuo meni, mutta eivät muut iTunesia hyödyntävä laitteet ole moisesta koskaan ottaneet itseensä.
Olen saanut moisella operaatiolla solmuun niin 4G iPodin, kuin tuoreen Classicinkin, joten ei se mahdotonta ole
veppis kirjoitti:Itse unohdin poistaa iPhonen iTunesista sillä eject painikkeella ja seurauksena (vaikka synkkaus oli päättynyt) kaikki asennetut sovellukset lakkasivat toimimasta. Omaan piikkiinhän tuo meni, mutta eivät muut iTunesia hyödyntävä laitteet ole moisesta koskaan ottaneet itseensä.
Olen saanut moisella operaatiolla solmuun niin 4G iPodin, kuin tuoreen Classicinkin, joten ei se mahdotonta ole
Itse en ole koskaan itunesin ejectin kautta irrottanut iphonea tai ipodeja, eikä ikinä mitään ongelmaa.
Itse en ole koskaan itunesin ejectin kautta irrottanut iphonea tai ipodeja, eikä ikinä mitään ongelmaa.
Se riippuu ihan asetuksista voiko noin tehdä vai ei. Jos saat joka kerta varoituksen siitä, että olet saattanut menettää tietoja, niin silloin niitä tosiaan saattaa menettää. Jos taas iPod irtoaa ilman kyseistä varoitusta, niin sitten on asetukset kohdillaan ja olet toiminut oikein.
Normaalisti siis iPodin voikin noin vain irti repiä, ellei ole asetuksissa levytila päällä tai jostain muusta syystä iPod on mounttaantunut ihan työpöydälle asti. Näin tapahtuu joskus esim. päivitysten yhteydessä, oli asetukset miten päin tahansa.
TheKraken kirjoitti:
Se riippuu ihan asetuksista voiko noin tehdä vai ei. Jos saat joka kerta varoituksen siitä, että olet saattanut menettää tietoja, niin silloin niitä tosiaan saattaa menettää. Jos taas iPod irtoaa ilman kyseistä varoitusta, niin sitten on asetukset kohdillaan ja olet toiminut oikein.
Normaalisti siis iPodin voikin noin vain irti repiä, ellei ole asetuksissa levytila päällä tai jostain muusta syystä iPod on mounttaantunut ihan työpöydälle asti. Näin tapahtuu joskus esim. päivitysten yhteydessä, oli asetukset miten päin tahansa.
Noinhan se tosiaan menee kun aloin muistelemaan. Nykyisin on käytössä touch ja iphone, joten noista mount hommista ei tarvitse enää välittää.
inkogn kirjoitti:No minusta iphone on lähinnä taskutietokone. Sillä ei ole kauheasti merkitystä mitä ominaisuuksia siinä on out of the box vaan
siinä mihin se käytännössä kykenee ilman rautapäivityksiä. Mielestäni se on vääristelyä että sanoo että iphonella ei voi tehdä asiaa x vaikka asia ei ole niin. Vähän kuin sanoisi että tietokoneella ei voi surffata netissä koska konepaketissa ei tule valmiina nettiliittymää mukana.
.....
Rautapäivitys on kuitenkin täysin eriasia kuin softapäivitys. Mielestäni se että kieltäytyy hyväksymästä iphonen ominaisuuksiksi
muita kuin out of the box ohjelmia on lähinnä saivartelua jolla ei ole juuri käytännön merkitystä loppukäyttäjälle.
Tämä on mielenkiintoinen aihe sinänsä.
Lainaus toisesta viestiketjusta täällä Hompussa kertoo että kaikki eivät näe asiaa ihan näin.
atheos kirjoitti:Jailbreikattu puhelin on aina jailbreikattu joten mielestäni on varaa valittaa tahmaamisesta vain kun puhelinta käytetään Applen tarkoittamalla tavalla. Kaikki mikä ei puhelimeen kuulu voi aiheuttaa potentiaalisia ongelmia.
Onko kellään kokemusta saisiko tähän ajettua sisään Linuxia? Alkaa kyllästyttään nämä rahanahneet ja konkurssin partaalla pyörivät putkat. Ja edelleenkin haluaisin vittuun noi esim. Pörssi, Kartat, iTunes-valikot. Ajattelin ostaessani palikan että nythän on masiina mitä saa muokata haluamakseen, kuten tietokonemaailmasta on tottunut. Ja vitut, mitään et voi muokata haluamaksesi! Näillä ominaisuuksillahan ilmeisesti tehään applen käyttäjistä orjia!
terppa69 kirjoitti:Onko kellään kokemusta saisiko tähän ajettua sisään Linuxia? Alkaa kyllästyttään nämä rahanahneet ja konkurssin partaalla pyörivät putkat. Ja edelleenkin haluaisin vittuun noi esim. Pörssi, Kartat, iTunes-valikot. Ajattelin ostaessani palikan että nythän on masiina mitä saa muokata haluamakseen, kuten tietokonemaailmasta on tottunut. Ja vitut, mitään et voi muokata haluamaksesi! Näillä ominaisuuksillahan ilmeisesti tehään applen käyttäjistä orjia
Jailbreakkaamalla voit muokata aika paljon iPhoneasi. Esim. piilottaa mainitsemasi ikonit. Tai jos et halua täysin piilottaa, laita ne yhteen kansioon Categoriessilla.
terppa69 kirjoitti:Onko kellään kokemusta saisiko tähän ajettua sisään Linuxia? Alkaa kyllästyttään nämä rahanahneet ja konkurssin partaalla pyörivät putkat. Ja edelleenkin haluaisin vittuun noi esim. Pörssi, Kartat, iTunes-valikot. Ajattelin ostaessani palikan että nythän on masiina mitä saa muokata haluamakseen, kuten tietokonemaailmasta on tottunut. Ja vitut, mitään et voi muokata haluamaksesi! Näillä ominaisuuksillahan ilmeisesti tehään applen käyttäjistä orjia!
Juu - orja olen ja tyytyväinen sellainen - linux my ass...
terppa69 kirjoitti:Onko kellään kokemusta saisiko tähän ajettua sisään Linuxia? Alkaa kyllästyttään nämä rahanahneet ja konkurssin partaalla pyörivät putkat. Ja edelleenkin haluaisin vittuun noi esim. Pörssi, Kartat, iTunes-valikot. Ajattelin ostaessani palikan että nythän on masiina mitä saa muokata haluamakseen, kuten tietokonemaailmasta on tottunut. Ja vitut, mitään et voi muokata haluamaksesi! Näillä ominaisuuksillahan ilmeisesti tehään applen käyttäjistä orjia!
Varmaan käynyt hakemassa kaupasta sellaisen pahvisen iPhonen... tosiaan selosteeksi voin sanoa että pahvinen iPhone EI OLE toimiva... tai sitten on appleseekerin toinen tunnus
veppis kirjoitti:Yllättävän helposti iPhonen saa tilttiin tehokäytöllä. Esimerkiksi asentelemalla App Storesta löytyviä sovelluksia kasapäin kiilto silmissä (uuden käyttäjän ongelma) tai sitten jos synkkauksessa menee jotain solmuun. Itse unohdin poistaa iPhonen iTunesista sillä eject painikkeella ja seurauksena (vaikka synkkaus oli päättynyt) kaikki asennetut sovellukset lakkasivat toimimasta. Omaan piikkiinhän tuo meni, mutta eivät muut iTunesia hyödyntävä laitteet ole moisesta koskaan ottaneet itseensä. Onneksi resetointi ja palautus on tehty iPhonessa suhteellisen helpoksi.
Vaikka tuli kirjoitettua kriittisen sävyyn niin itse konseptista tai laitteen toimivuudesta ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Mainitut ongelmat koskettavat oikeastaan kaikkia älypuhelimia, joten ei iPhone mikään poikkeus ole. Mitä enemmän iPhonea olen käyttänyt niin sitä paremmalta käyttöliittymä ja laite tuntuvat.
veppis kirjoitti:Yllättävän helposti iPhonen saa tilttiin tehokäytöllä. Esimerkiksi asentelemalla App Storesta löytyviä sovelluksia kasapäin kiilto silmissä (uuden käyttäjän ongelma) tai sitten jos synkkauksessa menee jotain solmuun. Itse unohdin poistaa iPhonen iTunesista sillä eject painikkeella ja seurauksena (vaikka synkkaus oli päättynyt) kaikki asennetut sovellukset lakkasivat toimimasta. Omaan piikkiinhän tuo meni, mutta eivät muut iTunesia hyödyntävä laitteet ole moisesta koskaan ottaneet itseensä. Onneksi resetointi ja palautus on tehty iPhonessa suhteellisen helpoksi.
Auttakaa sokeeta ja kertokaa missä toi sijaitsee.
Siinä iPhonen nimen vieressä vasemmassa laidassa se ympyränsisälläkolmiojaviivanappi
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman