Macco kirjoitti:Jos nyt luettaisi tämä ketju vaikka läpi...
Asiakas vie rikkinäisen laitteen huoltoon > huolto toimittaa rikkinäisen laitteen Applelle > Apple on kasannut rikkinäisien laitteiden toimivista osista kokonaisia toimivia yksilöitä > toimittaa toimivan vaihtolaitteen huoltoon > asiakas saa kunnostetun laitteen, muttei sitä jonka on huoltoon vienyt.
Eikä tuossa missään vaiheessa varta vasten niitä ruuveja vaihdeta, vaan laitteita kasataan päivitettyjen speksien mukaan.
Niin mutta,
Macrumorsin sivuilta:
But numerous reports have surfaced from users who have taken their iPhones in for service only to discover that Apple has replaced their Phillips screws with the new pentalobular ones.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Asiakas vie rikkinäisen laitteen huoltoon > huolto toimittaa rikkinäisen laitteen Applelle > Apple on kasannut rikkinäisien laitteiden toimivista osista kokonaisia toimivia yksilöitä > toimittaa toimivan vaihtolaitteen huoltoon > asiakas saa kunnostetun laitteen, muttei sitä jonka on huoltoon vienyt.
Eikä tuossa missään vaiheessa varta vasten niitä ruuveja vaihdeta, vaan laitteita kasataan päivitettyjen speksien mukaan.
Niin mutta,
Macrumorsin sivuilta:
But numerous reports have surfaced from users who have taken their iPhones in for service only to discover that Apple has replaced their Phillips screws with the new pentalobular ones.
MacFinn kirjoitti:Niin mistä Philipseistä? Piti oikein katsoa suurennuslasilla. Minusta näytti, että tuon mun nelosen kaksi ruuvia on torxeja? Onks mulla nyt joku väärennetty, jos aidossa on joko Philips tai Pentalobe-ruuvit?
Laskeppas sakarat. Phillipsit on tetralobeja, torxit heksalobeja ja siihen väliin jää pentalobet.
Miklu kirjoitti:But numerous reports have surfaced from users who have taken their iPhones in for service only to discover that Apple has replaced their Phillips screws with the new pentalobular ones.
Voip olla niinnii että se tilalle saatu puhelin on muuten identtisen näköinen sen huoltoon viedyn kanssa ja ainoastaan ruuvit ovat erilaiset. Joka johtaa helposti siihen harhakäsitykseen, että Apple prkl on mennyt ja vaihtanut mun luuriin ruuvit. Kun itse asiassa koko luuri on vaihtunut.
Siis rikkinäiset phonet (+ muut Macit) korjataan jossain ihan muualla kuin täällä ?? Elisassa sanoivat että "lähtee noin viikon reissulle optimalle" ja tämä yritys lienee Helsingissä
mistoheki kirjoitti:Siis rikkinäiset phonet (+ muut Macit) korjataan jossain ihan muualla kuin täällä ?? Elisassa sanoivat että "lähtee noin viikon reissulle optimalle" ja tämä yritys lienee Helsingissä
Muistini mukaan ne kiikutetaan Hollantiin. Ainakin Macit.
Pakko sanoa että on kyllä kaikenkaikkiaan hieno porttiteoria keksitty ruuveista tässä ketjussa. Kyllä nyt on maailma menossa pahaan suuntaan, härreguud!
Mahtaa tosiaan olla hiljainen uutisviikko maailmalla. Jos keskustelu jatkaa kiertämistä tässä ketjussa tuon ”But numerous reports…” lainauksen ympärillä etenemättä sen pidemmälle, laitamme tämän ketjun lukkoon. Niin hauskaa kuin tämän seuraaminen on ollutkin ja hyvää markkinointiahan tämä vaan on sille, että ruuvareita on kaupoista hyvin saatavilla.
Muuten nämä ”pentalobe-ruuvit” havaittiin iPhoneissa jo viime kesänä ja täällä Hopeisessa Omenassakin taisi olla keskustelua aiheesta jo kauan sitten. Eikä tämä ”pentalobe” ole ensimmäinen, saati viimeinen niin sanotusti tamper-proof -kanta. Ei edes Applen tuotteissa. Ennemminkin voisi kysyä, miksi Apple toimitti vielä kesän ja syksyn aikana osan iPhone 4:sta ristipääruuveilla? Oliko Applen sopimusvalmistajilla pulaa paremmista ruuveista ja ruuvareista?
Niin mutta,
Macrumorsin sivuilta:
Oliko tämä vitsi?
Kyllä, juurikin sitä. Koko ketjun lukeneet ehkä huomasivat sen. Ja Pis.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Ei ole totta että paristas ruuvista saadaan 5 sivua väittelyä. Kertoo kyllä osasta kirjottajista ja heidän henkisestä iästään. 8)
btw: Mun vanhassa N95 oli torksit ja vaikka ne ovatkin suhtkot yleisiä, niin miksei nekin voineet olla normaali talttapääruuveja?
Eiköhän tuo ole sama asia, koska erikoisruuvareita saa aina ainakin ebay:stä.
mistoheki kirjoitti:Siis rikkinäiset phonet (+ muut Macit) korjataan jossain ihan muualla kuin täällä ?? Elisassa sanoivat että "lähtee noin viikon reissulle optimalle" ja tämä yritys lienee Helsingissä
Muistini mukaan ne kiikutetaan Hollantiin. Ainakin Macit.
Hollannista on suora lento Vietnamiin...
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
Vaikka olen itse aika hanakka moittimaan Applea kontrollifriikkiydestä , niin tässä kyllä menee mun raja
Olisiko vaikka niin että nuo uudet ruuvit on parempia kokoonpanovaiheessa? Ei lipeä niin helpolla....