K@rtsa kirjoitti:Sain juuri ilmoituksen näytölle että päivitetäänkö operaattori asetukset (DNA käytössä) päivitin ja nyt ilmestyi tethering/hotspot valikko omaan ipad3.seen
Ja sama juttu nyt myös Soneralta, eli nyt omalla kohdalla toimii dna/sl/ soneran sim korteilla, eikä tarvi olla iOS 6, viitonenkin riittää
IIIMacci kirjoitti:Mut joo osaako joku sanoo että miksi Saunalahden simmillä ei Personal hotspotti.. onko nyt niin että tää on operaattorin asetuksista.. eikö sen saanu jollain kierrettyä - ei jaksais odottaa että Elisa fixaa ongelmansa...
Justiinsa ihmettelin miksei iPadissa näy hotspot nappulaa. Liittymä on kylläkin Sauniksen normi 3G liittymä.
Sain jaon toimimaan kun kävin valikossa Mobiilidata -> APN-asetukset kirjoittamassa Internet jako kohtaan saman APN:n kuin Mobiilidata kohtaankin (eli internet.saunalahti). Se oli aiemmin tyhjä, sen takia yhteyden jako ei skulannut.
Avustin juuri tuttavaani ottamaan käyttöön Oma Yhteyspiste- toiminnon iPad 3:lla, liittymä Saunalahti Prepaid Erikoispainos (Micro-SIM).
Hänellä SIM-kortin sisäänlaiton jälkeen näkyi 3G valikossa, mutta internet-yhteys ei toiminut ja Oma Yhteyspiste valinta ei näkynyt. Piti manuaalisesti käydä vaihtamassa Mobiilidata -> APN-asetukset ja laittaa Mobiilidata ja Internet jako kohtiin molempiin "internet" (koska tämä on prepaid liittymä).
Sen jälkeen heti alkoi kaikki toimimaan. Kiitos kaikille vinkeistä, harmi että eivät ole saaneet vielä Applen kanssa synkronoitua niin että nämä asetukset tulisivat automaattisesti oikein.
Mistä voisi johtua, kun mulla on sainalahden nopsa 3g Ja kaverilla joku dna 3g, niin kaverin 3 g toimii ok maanalla olevassa paikassa ja oma taas signaali on vain yksi ja ei oikein toimi noin hyvin.
molemmilla sama ipad 3 ios 5.1.1 jailbreak.
Vai onko saunalahden nopsa vain niin huono?
Viimeksi muokannut Heletee, 14.8.2012 klo 5.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 12iPad iPad wifi 9. Gen 2021 Apple TV 4k Macbook pro 2017 2xHomepod mini magsafe wallet
Heletee kirjoitti:Mistä voisi johtua, kun mulla on sainalahden nopsa 3g Ja kaverilla joku dna 3g, niin kaverin 3 g toimii ok maanalla olevassa paikassa ja oma taas signaali on vain yksi ja ei oikein toimi noin hyvin.
Kyllä, hidas se ainakin on.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Heletee kirjoitti:Mistä voisi johtua, kun mulla on sainalahden nopsa 3g Ja kaverilla joku dna 3g, niin kaverin 3 g toimii ok maanalla olevassa paikassa ja oma taas signaali on vain yksi ja ei oikein toimi noin hyvin.
Eri operaattoreilla on erilainen kuuluvuus eri paikoissa (vai oliko tämä jokin kompa?).
Eri operaattoreilla on erilainen kuuluvuus eri paikoissa (vai oliko tämä jokin kompa?).
Ei ollut mikään kompa, mietin vain, että miksi tuossa DNA:n 3G:ssä on parempi singaali maanalla sijaitsevassa paikassa, kuin mun saunalahden nopsa 3G:ssä..
Sitten tänään yllättäen toi mun saunalahden nopsa latasi appstoresta vähän alle 1 gigan pelin 15 minuutissa.
iPhone 12iPad iPad wifi 9. Gen 2021 Apple TV 4k Macbook pro 2017 2xHomepod mini magsafe wallet
Heletee kirjoitti:
Ei ollut mikään kompa, mietin vain, että miksi tuossa DNA:n 3G:ssä on parempi singaali maanalla sijaitsevassa paikassa, kuin mun saunalahden nopsa 3G:ssä..
Sitten tänään yllättäen toi mun saunalahden nopsa latasi appstoresta vähän alle 1 gigan pelin 15 minuutissa.
Kullakin operaattorilla on tyypillisesti ihan ikioma verkko kaikkine teknisine infrastruktuurilaitteineen. Tämä infrastruktuuri sisältää kaiken maailman tilpehööriä tukiasemista jumalattoman korkeisiin radiomastoihin saakka. Tämä infrastruktuuri maksaa ihan oikeaa rahaa ja oikeastaan melko maanalaisen paikan paljon (miljoonia, kymmeniä miljoonia, satoja miljoonia?). Lisäksi fyysinen infra vie tilaa eikä kaksi kilpailevaa operaattoria voi ihan samoihin paikkoihin rakentaa niitä mastoja vieri viereen kun maanomistajat, julkisivulautakunnat ja muut hippiäiset hermostuu.
Kukin operaattori sitten omien suunnitelmiensa ja tavoitteidensa mukaisesti päättää mihin nämä kalliit ja harvat resurssinsa kohdentaa. Täten olisi melko ihme jos joka paikassa olisi eri operaattoreilla yhtä vahva verkko.
Viimeksi muokannut KenSu, 15.8.2012 klo 13.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad 2:ssa ei ole hotspottia, sen sai ostamalla softan iTether, mutta softa oli appstoressa saatavilla vain yhden päivän jenkkioperaattorien ansiosta. Ostin softan, toimii vain usb:n kautta. Ostin IPad3:n.
matrisfi kirjoitti:iPad 2:ssa ei ole hotspottia, sen sai ostamalla softan iTether, mutta softa oli appstoressa saatavilla vain yhden päivän jenkkioperaattorien ansiosta. Ostin softan, toimii vain usb:n kautta. Ostin IPad3:n.
matrisfi kirjoitti:Eipä ole, koska se oli appstoressa vain yhden (vajaan?) päivän.
matti
Eli ei saa ipad 2:seen mitenkään hotspottia toimii?
Ite ihmettelin, että miksi kaveri osti tuon ipad 2:sen vähän aikaa sitten, vaikka ipad 3 olo tullut jo ja on paljon parempi ominaisuuksiltaankin .
vastaus oli, koska ipad 2:sen sain halvemmalla